Paso kirjoitti:
Iskaritestissä simuloidaan "nimismiehenkiharaa", tilannetta jossa autolla ajetaan taajaan toistuvista kuopista läpi. Silloin pyörällä on taipumuksena irrota tiestä jopa siinä määrin, että rengas kohoaa kokonaan tien pinnasta. Silloin iskaritestissä tulisi tulos 0 %. Jos taas kuormitus pysyy samana kuin auton seisoessa paikoillaa, tulos on 100 % (täysi mahdottomuus). Koska tärinän nopeus vaikuttaa oleellisesti tähän tulokseen, iskaritesti tehdään muuttuvalla nopeudella ja tulokseksi kirjataan huonoin mitattu arvo. Laitoin tämän kyselyn pystyyn, jotta olisi mahdollista vähän nähdä kuinka eri tekijät vaikuttavat testistä saatuihin tuloksiin. Mehusitikoissakin on heilahtelunvaimentimet eli "iskarit" (heilahtelunvaimennin on siinä mielessä oikea sana, että jousihan se iskut vaimentaa, ei iskunvaimennin).
Kun tähän sotketaan kallistuksen vaimentimet usein heilahduksen vaimentimiksi sanottuina....
!00%, lähellekään, ei onnistu, koska jo pyörän ja sen ripustuksen massahitaus.....Pitäisi käyttää "kevytmetalli"vanteita.....