Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ekan Sitikan omistaja kyselee vinkkejä
ViestiLähetetty: 29.07.2021 16:06 

Moi. Eka viestini tänne: Ostin vm. 2018 Citroen C4 PureTech 130 Exlusive Limitedin. Viimeiset 5 autoani oli uutena ostettuja Fiat:eja. Sitä ennen oli japskeja ja yksi jenkki. Nyt kokeillaan ranskalaista.

Olen aina hallinut autojeni laiton, huollot ja korjaukset. Toki määräaikaishuollot olen teettänyt huoltoliikkeissä jotta huoltokirja pysyy nättinä.

Nyt haluaisin perehtyä tähän ranskalaiseen. Kysyisin teiltä ranskalaisten autojen harrastajilta että mistä saa parhaimmat korjausoppaat (mielellään sähköiset, esim. PDF) minun C4:seen? Tosiaan malli on 2018 eli lienee viimeinen tuota korimallia. Moottori on 130 hv PureTech.

Googlella löytää jotain, osa ilmaisia ja osa maksullisia. Jos teillä on niistä kokemusta osaatte suositella varmaan jotain parasta.

Toinen kysymys on minkälainen OBD2-skanneri kannattaa hankkia että ei heti ominaisuudet loppuisi kesken ja että ei olisi ihan järkyttävän hintanen, esim. 100—200€ olisi OK. Esim. tällaista iCarsoft FR V2.0 testeriä katselin.
https://www.elekma.com/icarsoft-fr-v20---citroenpeugeotrenaultdacia-vikakoodinlukija

Eka homma mulla on vaihtaa ratin keskiön molemmilla puolilla olevat kytkimet uuteen osaan. Oli varsinkin kruiserin nappien musta pinnoite lohkeillut/kulunut rumasti pois. Uusi osa on tulossa, sisältää molemmat puolen kytkimet. Juutuubista löysin jo videon kuinka vaihdetaan, näytti helpolta hommalta. Osaako joku kertoa aiheuttaako kytkinmoduleitten vaihto mitään konffaus- tai kalibroinritarvetta, näistä hienoista sähkösysteemeistä kun ei tiedä…

Citroen C4 PureTech 130 Exlusive Limited
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ]