Laturin lähellä on molemmin puolin kiristin ja ohjurirulla(tai ilmastoinnin kompura?), kaikissa niissäkin on laakerit, eikä kauhean kaukana ole jakohihnan kiristimen laakerikaan tai rulla, kaikki voi ääntää. Irroittamalla hihnan (olikos tässä kuusiokanta kiristinrullassa, josta kääntämällä kiristin löystyy, siinä on myös uutena sokkatappi auki-asentoon, mutta voi olla yksin hankalaa saada yläkautta takaisin, ellei pysty maalaamaan yksiötä rappukäytävän puolelta postiluukusta kurottaen). Rullia ja laturia (kompura/ohjaustehostin...) pyörittelemällä voi kokeilla onko joku laakereista valmis. Ja jos mitään ei huomaa, niin voinee käynnistää hetkeksi ilman hihnaa, selviää onko jakohihnan rullien laakerit.
Kuvallisia ohjeita voi löytää, tai vaikka youtubesta sukulaismerkistä:
https://youtu.be/u75nzRol94c?si=KWPEt-NHtmeWD4Q0Tuo lienee sama kone, mutta tuossa näyttää että ilmastoinnilla varustetussa olisi vain kiristinrulla kompuran (ja laturin lisäksi), mutta voi olla erojakin, eikös Xsarassa ole noilla main myös ohjaustehostimen pumppu ja erikseen kiristin ja rulla?
Joskus tuollainen (vanhan kansan pajukeppi)stetoskooppi tapilla voi auttaa paikantamaan viallisen laakerin suurempia purkamatta, mutta hieman rajoitetusti tuolla on tilaa tikutella ja varovainenkin on syytä olla, koska tuo pitäisi tehdä koneen käydessä, eli raajoja, hihoja ja kaulahuiveja ei sinne ole syytä tunkea tai muutakaan josta voi olla iloa elämässä.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000018564