ZX 1.816V ja BX:t on mulla olleet 89 termarilla; ZX:ssä kulutus tippui lähes puoli litraa kun vaihtoi 83->89. Se kun ei mennyt lambdasäädölle viileänä, huomasi hyvin katsastuksessa kun sitä piti aina lämmittää flektin käynnistymislämpötilaan ennenkuin päästöt tippui alas. Läpi ois mennyt kyllä viileämpänäkin. Ei ole vielä ollut kotimaassa eikä Italiassa ajellessa ongelmaa että moottori olisi liian lämpimäksi päässyt, BX Vanin ainoa oire etelässä oli kun ajoi yli 2h >150km/h niin alkoi polttaa ruiskun vikavaloa (1.6 TZi yksipisteruisku) mutta tokeni kun ajeli hetken hitaammin.. Ja Saksasta Ranskaan moottoritiellä pidempään pedaali pohjassa ajaessa alkoi hiukan moottoriöljykin tuoksahtaa, että lämmin oli varmaan öljy, ekaa kertaa elämässään (ja varmasti halvinta 5W/40). Lämpömittaria ei ollut, onneksi

. C5:een olen laittanut termarin ihan varaosanumeron perusteella. Semmoinen huomio noista 89:stä että Calorstatit alkaa väsyä melko nopeasti, eli asettuvat jonkun ehkä 10tkm jälkeen aukeamaan vähän aiemmin kuin uutena. Ehkä ne 89 uutena on sitten 83 sisäänajettuna?