|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 07.02.2025 16:20 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Helloo! Onko parviälyllä vinkkiä mistä hakis vikaa kun lämmintä tulee suorastaan heikosti. Puhallin on kunnossa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 09.02.2025 20:05 |
Viestit: 700
|
Kenno tukossa
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 10.02.2025 14:06 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Näköjään kukaan ei enää korjaa itse. Tukossa ei ole.
Ajattelin että C4 on yhtä karmea kuin C5 läppäakseleineen vaan onko?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 10.02.2025 15:10 |
Viestit: 1206 Paikkakunta: Turku
|
Läppäviat ilmenevät usein toisella puolella enemmän kuin toisella. Tuleeko siis jostain puolelta kuumaa vai ei mistään?
Miten kennon puhtaus on siis tarkalleen todettu? Miten moottoritilasta kennolle menevien letkujen lämpötilat, kun lämmöt ja puhallus täysillä?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 10.02.2025 16:40 |
Viestit: 4994
|
Millä moottorilla auto on? Ilmeisesti on kuitenkin uusikorinen, eikä ylivuotinen vanhempaa korimallia (niissä vanhemmissa oli ainakin joku läppävika, jolle oli saatavana erillinen korjaussarjakin 1607044080)
Dieseleissä taitaa kaikissa? olla lisänä sähköinen lämmityskenno, kai sekin näissä keleissä ainakin pienillä puhaltimen nopeuksilla antaa lämmintä ja varsin nopeasti, jos se vastuskenno rikkoontuu saa dieseleillä ajaa aika pitkään ennen kuin lämpenee yhtään.
Letkujen lämpötilaa mittaamalla saa selville onko kenno vesipuolelta tukossa, se ei ole mitenkään harvinaista jos on käytetty huonoja nesteitä. Silloin tuloputki on kuuma, mutta ainakin heti kun lisää puhallustehoa jäähtyy lähtevä letku reilusti, joskus puolitukkoisella vaikuttaa moottorin kierrokset paljon lämmittimen tehoon. Tuota ei tosin erota onko tukossa vai ilmakupla estää vesikierron, eli sitäkin voi metsästää ensin.
(Mutta missäs Citikan mallissa oli aikoinaan hankalasti diagnosoitava vika: kennon tulo ja lähtö samassa päässä ja keskellä väliseinä ohjasi että vesi kiertaa kennon läpi. toista reunaa toiseen päätyyn ja paluu toista reunaa. Toimii ja yleinen tapa nykyäänkin, mutta tuon kennon alihankkijan materiaali hapertuivat ja väliseinään tuli iso reikä-> vettä meni helposti letkuista ja tuli toisesta reilusti ulos, sekä tulo että lähtö olivat kuumia, mutta vesi ei kiertänyt kennon putkien läpi juuri ollenkaan... (tuon saa diagnosoitua mittaamalla kennon lämpötiloja eri kohdista))
Ainakin joissain malleissa saa Lexialla/Diagboxilla liikuteltua läppämoottereita erikseen ja testattua, tuo malli ei ole tuttu, onkos niissä aina Suomessa automaatti-ilmastointi kaksialueisena, mutta ainakin joissain näkee myös läppien toiminnan vaikka endoskooppikameralla venttiilien kautta kurkkimalla.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 11.02.2025 18:30 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Mikä on ylivuotinen? Tässä tulee tasaiseen ilmaa joka paikasta mutta vain inasti lämmintä. Kone on kait 1.4. Lämppärin letkuja on het löytänyt koska taitaa olla pahasti koneen takana. Pitänee tutkia altapäin ne letkut kun ei niitä konaphvin alta näe.
Minullekin tosi tuntematon peli ja mun mielestä C4:ssä ei edes ole sähköläppiä. Valintanuppi tuntuu hyvinkin mekaaniselta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 11.02.2025 19:09 |
Viestit: 4994
|
Auto uudistui, korimalli vaihtui 2011 ylivuotinen olisi vanhaa korimallia. Onko bensa vai dieseli? Uudemmassa on Cittroenin Chevronin alareuna pyöreä,koko autokin on eri näköinen. Googlesta voi vertailla. kun laittaa 2010 ja 2011 mallin perään. Noiden tietojen mukaan ei ole tutkittu onko kenno vesipuolelta tukossa?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C4 2011 puhaltaa kylmää Lähetetty: 11.02.2025 20:30 |
Viestit: 4994
|
Vaikuttaakin kuvailujen perusteella että voisi olla yksialueinen manuaali-ilmastointi, näemmä sellainenkin vaihtoehto on ollut tarjolla, erottaa siitä että siinä ei ole lämpötilanumeroilla varustettuja säätöjä erikseen molemmille puolille, on vain yksi nuppi kylmälle tai kuumalle, eikä asteita merkitty, olisikohan voinut saada ilman ilmastointiakin? 1.4 EP3C (95 VTI) koneen kanssa oli näemmä manuaal-ilmastoimissa vaijereilla säätö, kaksi vaijeria, kai siinäkin vika voi olla (Eikä catcar ilmaiskuvista juuri mitään muuta selvinnytkään, lämmittimen letkut vaikuttaa lyhyehköiltä ja tulevat tulipellin läpi päällekkän,lähekkäin, hieman enemmän kuskin puolelta).
|
|
|
|
 |
|
|