Itse Xsarassa epäilisin aina ekana ovijohtonippua ja katkenneita johtoja, en tiedä miten oikeasti menee, mutta luulisin että lukkovekottimessa (eli se osa joka kiinnittää oven tolppaan kun oven lyö kiinni) on joku mikrokytkin joka kertoo onko ovi auki vai kiinni, jos esimerkiksi ovi jää raolleen tai on täysin auki niin keskuslukko käyttäytyy juuri noin eli lukitsee kyllä, mutta avaa samantien. Mutta ei tästä juuri apua ole, näkisiköhän vaikka kattovalon toiminnasta (tai onko mittaristossa merkkivalo aukinaiselle ovelle) onko ovi auki älyn mielestä vai ei (vai onko tälle eri kytkimen kärki?) Mutta silti vaikka selviäisikin että auto luulee oven olevan auki, niin sitten jää vielä 4 ovea ja takaluukku vaihtoehdoiksi ja jokaisessa on iso liuta johtoja ja vika voisi olla myös mikrokytkimessa lukkorungossa? onkohan jotain muita vaihtoehtoja.
Toisaalta jos autossa ei pidä mitään arvokasta, niin kai se on melkein sama vaikka ovet olisi aukikin, ei sitä kuitenkaan saa ihan helposti varastettua vaikka sisään pääsisikin kun on virtalukon lisäksi ajonesto.
Ehkä jos löytyisi keskuslukituksesta joku sähkökaavio voisi mittailla johtoja - mutta ei mitään tietoa edes onko se toiminto sisätilan "sulakerasian" aivoissa, eli "BSI" vai onko sille jotain erillisiä ohjausyksiköitä. Enpäs muista enää mitä oli oven sisälläkään, muuta kuin että ikävällä paikalla on kumihaitarin johdot korjausta ajatellen. Jos kaikki on BSI:ssä voi olla sulakkeen poistokin vaikeaa ilman että poistuu monta muutakin toimintoa? Voi tietysti olla joku muukin johto, jos jostain ovesta on vaikka virta tai maa poikki, ei sen oven lukko mene kiinni ja siksi tulee auki signaali ja kaikki pompsahtaa aki - ehkä voi kuulostelemalla selvitä jos joku ovi ei ääntele vaikka muut ääntelee.
Tuossa joku (ehkä väärän puoleisella ohjauksella, useimmiten kuskin oven johdot katkee ekana kun sitä käytetään eniten) esimerkki:
https://www.youtube.com/watch?v=TntamzExtQA