Tapsa 62 kirjoitti:
Onkos siellä oikealla se perämootori pumppurutrake,lutruta sitä...
Ei ole tietääkseni HDi:ssä moista lutkutinta, kun tankissa on sähköpumppu, joka nostaa löpön suodattimelle ja korkeapainepumpulle.
Suodattimen vaihdon jälkeen systeemi ilmataan käyttämällä virrat päällä 5-8 kertaa ilman starttausta niin että tankin pumppu pyörii ne muutamat sekunnit kerrallaan.
Paljonko testeri näyttää starttihetkellä polttoaineen paineeksi? Jos alle 200 bar ei käynnisty, kun suuttimet eivät jaksa aueta.
HDi (High pressure Direct injection), eli Boschin Electronic Diesel Control (EDC) järjestelmä on toiminnaltaan ja rakenteeltaan hyvin lähellä Boschin Motronic moottorinohjausta ja ruiskun osuus on kp-pumppua lukuunottamatta käytännössä sama kuin LH-Jetronic. Perinteiseen jakaja/rivipumppudieseliin yhteistä on lähinnä puristussytytys ja polttoaine.