ealab kirjoitti:
Sirinä voi johtua yli lyövistä hammasrattaista. Varsinainen vika voi olla läpän, tai petaalin asentoanturissa, antaa väärää asentotietoa, ajaakseen läppää...Antureina näissä taitaa olla säätövastukset, siis vastusrata liukukontakteineen. Voivat olla likaiset, kuluneet, tjms.
Sirinä tulee läpän sähkömoottorista kun se junnaa väkisin kiinni suuntaan vaikka läppä on jo kiinni. Hammasrattaat on kunnossa ja läppä aukeaa kun antaa pinneihin jännitteen.
Puhdistin liukukontaktit ja vastusradat IPA:lla. Yleismittarilla mittaamalla ne näytti järkeviä lukemia. Ilman oikeita arvoja tai vertaamalla toiseen hankala sanoa onko oikein.
Ohjaako ECU suoraan tuota läpän moottoria vai onko välissä jotain?
Itse veikkaan että vika on joko asentoanturissa tai läpän moottorin ohjauksessa.