|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 10:00 |
Viestit: 2162
|
Nythän tuo tempun teki!  Siirrelty hallissa ½ vuotta, eikä kunnolla ajettu. Lähti hienosti käyntiin ja seisoi muutaman tunnin ulkona, niin nyt kone pyörii kuin "tulpaton mopo". Bensaa ja tulta tulee, eikä yhtään vikakoodia, sekä nokatkin pyörii. Automaatti, joten vetääkään ei kannata. Sahattu maailman tappiin kaasu pohjassa, eikä muutosta ja pikkuisen brake kliineriäkin pistetty imusarjaan, ei vaikutusta. Hyviä niksejä otetaan vastaan, ennen kuin manataan kaikki PSA:n tuotteet maan rakoon, kuten tapoihini kuuluu! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 10:55 |
Viestit: 519
|
Ettei lähtis illalla ihan avaimesta kääntämällä? Ei oo ny nerokkaampia ideoita 
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 11:01 |
Viestit: 2162
|
BXboy89 kirjoitti: Ettei lähtis illalla ihan avaimesta kääntämällä? Ei oo ny nerokkaampia ideoita  Tuota perinteistä Citroenin korjaus kikkaa jo koitettu pari päivää, mutta tuntuu tontti, missä seisoo olevan niin mieluinen, ettei hievahdakaan.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 11:49 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Onko siinä moottorinlämmitin? Jos niin annappa lämmitä kuumaksi ja koita uudestaan. Tulpatkin on varmaan jo melkolailla marinoituneet.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 11:50 |
Viestit: 2162
|
Teuski kirjoitti: Ilmoita julkisesti paalaavasi tai polttavasi sen niin johan alkaa tapahtua  Vai onko tuo jo saanut tarpeeksi halveksunnasta tuossa muodossa ja jatkaisi mieluummin elämää Bentleyn pyöränpultteina? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 11:55 |
Viestit: 2162
|
Jankos kirjoitti: Onko siinä moottorinlämmitin? Jos niin annappa lämmitä kuumaksi ja koita uudestaan. Tulpatkin on varmaan jo melkolailla marinoituneet. Tuo lämpö kävi itselläkin mielessä, mutta kun Saksan tuonti, eikä ole ollut tarkoitus laittaa kuin halliin odottamaan näiden bensa C5:n hurjaa arvonnousua, niin lohko puuttuu.  Pepun se kyllä lämmittää, ettei tule vilu startatessa. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 12:07 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Sitten vain sisätilanlämmitin puhkumaan kantta kohden jostain välistä. Helppoa se ei ole mutta onnistunee.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 18:25 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Onks ES9:nkin venttiilinnostimet väärillä toleransseilla vai mikä siellä kanittaa, ettei venat liiku?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 19:47 |
Viestit: 5125
|
Eipäs ole tullut törmättyä, mutta jonkinlainen lämmitys voisi tosiaan auttaa, tuon V6:n kun luulisi käynnistyvän aika vähilläkin toimivilla sylintereillä? (sen sijaan kylmänä rälähtävät nostimiin on tullut törmättyä). Melko samannäköiset nuo on kuin ne "toleranssivikaisetkin", mutta ei kai kuitenkaan sama osa. Enpäs tiedä saako tuon mitenkään helposti varmistettua, että vikana on varmasti venttiilit, puristuspainemittaus ehkäpä?
Jos vain nostimet jumittelee, niin tuskin on riskiä että venttiilitkään tapaa mäntiin?
Saiskohan pelkän etukannen venttiilikopppien avaamisella mitään tehtyä (kolmella pytyllä pitäisi ainakin käynnistyä), vaikka ruiskittua jotain taikaspraytä (tai polttoöljyä nostimiin, muttei sinne nostimen sisään yläkautta pitäisi mitään isommin päästä) tai kokeilemalla välyksiä tai taputella nostimia. luulisi ainakin jossain sylinterissä olevan venttiilit auki ja puristuksen pikkuhiljaa painavan nostimet tyhjäksi, kai sitä voisi kokeilla seisottaa lisääkin ja pyöräyttää konetta räikällä joka päivän päästä sopivan verran ympäri, että saa puristusta eri sylintereihinkin, en tiedä tosin montako luonnollista pysähdyskohtaa on V6:ssa ja jos venttiilit vuotaa, se voi vaikuttaa tuohonkin, mutta ainakin rivinelonen taitaa aina pysähtyä suht samoille sijoille kahteen vaihtoehtoon (kun puristukset on kunnossa)
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 20:20 |
Viestit: 2162
|
Nyt tullut koko ilta harrastettua tuon kanssa ja ainakin lähes kaikki imut enemmän tai vähemmän auki. Enemmän tuntuu imu puolella olevan sanomista, kun paukkuu imusarjassa, mutta ei putkessa? Toi huono homma, kun ei saa lämpöä oikein millään kansiin, jos siihen huomenna keksisi jotain?
Vielä ei mielessä kansien irroitus, mutta lämpöä ja naftaa ainakin ensin. Taas kuitenkin tuli todistettua se, että seisominen noille pahinta myrkkyä. Tuossa ei ole koskaan ollut minkäänlaista kilinää nostajista pitkänkään seisomisen jäljiltä, mutta mikä tuon nyt aiheutti, niin arvoitus? Tallista lähti viikkojen seisotuksen jälkeen hienosti käymään, mutta pihalta muutaman tunnin seisomisen jälkeen kävi hetken rykien ja sammui, eikä sen jälkeen puristuksia.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 22:49 |
Viestit: 5125
|
Kummma juttu? Onko jako jotenkin tarkistettu tai ettei ole isompia vikakoodeja nokka-akseleihin liittyen, kaikista ei syty aina moottorin vikavalokaan, mutta luulisi tarpeeksi isosta kyllä? Tuota jakoa ei ehkä ihan kevyesti katsotakaan, vaan vaatii ainakin jonkun verran hommia, ja pääseeköhän koppien sisään ollenkaan ilman apulaitehihnan purkamista? https://www.petrila.net/repair/2/406d9/ ... eg1rk6.htm
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 23:04 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kyllä ne on nimenomaan imut jotka liimaantuu ja tuo on aika tyypillistä että tekee sen lyhyen käytön jälkeen. Jos saat käyntiin, tuoretta bensaa tankkiin ja kunnolla kone kuumaksi. Katit voi olla vaarassa pitkissä starteissa. Koittaisin kuumailmapuhallinta imusarjaan ja startilla pyöritystä ruisku disabloituna jotenkin? Tahma notkistuu lämpöisenä. Jos alkaa puristuksia tuntumaan, niin ruutta kehiin ja käyntiin.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 28.08.2017 23:50 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Tilanne on varmaan se, että huonotkin ideat on tervetulleita. Jos termarin saa helposti pois, niin ylävesiletku irti ja letkusta kuumaa vettä koneen läpi. Vettä ja sähköä tietty palaa.
Tohtiiko samaa kikkaa kokeilla kuin millä venttiilit saa pysymään kumiremontin aikana ylhäällä: tulpanreiästä narua sylinteriin ja käsin pyörittämällä mäntä ylös? Auki oleva venttiili taipuu?
Paineilmaa tulpanreiästä? Jos venttiilit kunnolla auki, niin ei varmaan auta.
Minä tästä nukkumaan...
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 06:38 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Joskus sain Audin 2.8 30V koneesta vastaavan tilanteen pelastettua ihan sillä että käänsin konetta avaimella vuorotellen eri asentoihin odotellen välillä aina vuorokauden verran. Kun öljynpaineita ei nosta starttaamalla, niin nostimet puristuvat pikkuhiljaa kasaan venttiilinjousien vaikutuksesta.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 07:07 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ihan mutuna mietin, miten kävisi jos suurimman osan öljyistä korvaisi polttoöljyllä tms huuhteluaineella ja pyörittelisi startilla ilman kipinää sen verran, että saisi löpöä nostimia liottamaan?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 07:19 |
Viestit: 2162
|
Huomenta ja kiitoksia aivoriihestä, mitä pidetty ongelman ratkaisemiseksi. Tuossa yön aikana jo tullut kosolti hyviä ideoita ja todella kaikkia hullumpiakin kuunnellaan herkällä korvalla. Tuota naru systeemiä pitää ehdottomasti koittaa ja jo eilen mietittiin, miten saataisiin kuumaa nestettä koneeseen. Lämmön puhaltaminen kansiin varmasti myös auttaa, siinä vaan joutuu olemaan tarkkana johtosarjojen kanssa. Kiirehän ei ole, joten koitetaan saada sitä pyöräytettyä aina hiukan ilman starttia, koska nostajien takana siellä tuntuisi paine olevan. Vielä eilisiä havaintoja. Startilla pyöritettäessä ilma liikkuu mäntien mukana vain imusarjassa edes takaisin, silloin vasta alkaa paukuttamaan siellä, kun paineilmalla pakottaa ilman sylinteriin, mutta ei kuitenkaan jaksa työntää venttiileitä kiinni. Lyötiin tulpanreikään paine ja vielä niin, että vapautettiin sinne kerralla kaikki 10bar paine, mutta puhaltaa sen imukanavasta ulos suoraan. Ruiskutus jo disabloitiin pois välillä katin räjähdyksen estämiseksi ja taidetaan irroittaa ennen seuraavaa yritystä katti pois, kun saattaa pölyt lähteä turhan tehokkaasti hallista, jos täynnä bensaa! Ideoita otetaan edelleen vastaan ja infoan missä mennään, kun hermo antaa myöden ihmetellä tuota lisää. Todella ärsyttävä, kun tietää, että kun sinne saisi kerran paineet kaikkiin sylintereihin ja saisi kierrokset ylön, niin ongelma olisi toistaiseksi ratkaistu. Tuota "Teuskin" ideaa jo eilen vakavasti harkittiin, että naftaa koneeseen ja saisi sillä huuhdottua. Koneessa on aivan uudet öljyt suodattimineen, joilla ainoastaan siirrelty autoa. Onkohan se ollut niin pesevää, että irroittanut karstat liikkeelle?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 08:01 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Jos laitat sisätilan lämmittimen öljypohjaan puhaltamaan niin kyllä se sieltäkin sen konehuoneen lämmittää. Jos on pohjalevy niin sen päälle ja jos ei ole niin sitten joku levy vain sinne alle vaikka tunkin kanssa niin että peittää koko pohjan. Ja konepellin päälle peitot niin että ilma ei pääse vaihtumaan.
Starttaamalla et saa painimissa öljyä kiertämään, koska niihin on jumittunut korkeampi paine mitä starttauksessa saat aikaiseksi.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 08:29 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Saisko jostain huohotusletkun liitoksesta tms. lämmintä ilmaa venttiilikoppaan? Jankos kirjoitti: Starttaamalla et saa painimissa öljyä kiertämään, koska niihin on jumittunut korkeampi paine mitä starttauksessa saat aikaiseksi. Niin, jumiittaako ne siksi, että paine jää sisään vai siksi, että tahma jumittaa nostimen mekaanisesti? Jälkimmäisen mukaan tuon ehdotuksen heitin...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 08:44 |
Viestit: 2162
|
Imusarjahan tuossa on aika näppärä irroittaa, joten taidan koittaa painaa kuumailmapuhaltimella imukanava kerrallaan kuumaksi ja katsoa mitä tapahtuu? Kanavasta näkee jopa aika hyvin venttiililautasen ja pääsee vaikka puutikulla kolauttamaan sitä.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 08:47 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Teuski kirjoitti: Niin, jumiittaako ne siksi, että paine jää sisään vai siksi, että tahma jumittaa nostimen mekaanisesti? Jälkimmäisen mukaan tuon ehdotuksen heitin... Sitä kun ei tiedä, mun oletus on että tahmea öljy ja möhnät hytikassa saa sen jumiin ja täydet öljynpaineet siellä sisällä riittää painamaan venat auki.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 08:55 |
Viestit: 2162
|
Illalla kun sitä pyöritettiin ilman imusarjaa ja katsottiin valon kanssa imuventtiileitä, niin liikkuvat kyllä, mutta eivät kiinni asti. Toiset enemmän, kuin toiset.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 29.08.2017 10:20 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
betaromeo kirjoitti: Illalla kun sitä pyöritettiin ilman imusarjaa ja katsottiin valon kanssa imuventtiileitä, niin liikkuvat kyllä, mutta eivät kiinni asti. Toiset enemmän, kuin toiset. Jos imusarja on jo irti, niin toimiskohan sellanen, jos laittais isot minigrip-pussit puolilleen hanakuumaa vettä ja sitten pusertamaan sellaiset löysät vesipussit jokaiseen imuaukkoon venttiilin juureen, odottelua, ja tuota ehkä muutamaan kertaan? Leviäiskö lämpö nostimille asti?
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 01.09.2017 10:51 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Jokos tämä käy ja kukkuu?
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ehdotuksia V6 ES9 moottorin liima venttiileihin Lähetetty: 01.09.2017 11:07 |
Viestit: 2162
|
Aapeli kirjoitti: Jokos tämä käy ja kukkuu? Ollut muuta ohjelmaa, joten en vielä kerinnyt keskittymään noihin uusiin konsteihin. Jokohan viikonloppuna? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|