Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 7/7 [ 155 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pallojen vaihto xantiaan ???
ViestiLähetetty: 07.12.2015 13:03 

Viestit: 47
JuhaVee kirjoitti:
Heip! ;)

Noista jousipalloista, ymmärsinkö oikein että jousitusta saa pehmeämmäksi kun viistää poralla jousipallon reikää parimilliä, omassa xantiassani on aikas pintakova jousitus ja edellinen omistaja oli vaihdattanut viime kesänä nurkkiin uudet pallot.
LHM-nesteet on uudet ja semmoiset puhdistavat jotka vaihdetaan muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen.

Terveisin
uusi sitroenisti


Juur näin! Laita ne pallot ruuvipenkkiin alaviistoon ja oo huolellinen, ettei sinne reikään mene metallihippuja. Itse pyyhin rätillä ja paineilmalla putsailin sen pallon kannan ympäristön. Ja tosiaan se milli-pari viistettä riittää.



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pallojen vaihto xantiaan ???
ViestiLähetetty: 07.12.2015 17:01 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pari milliä ainakin alkuunsa. Saa sitä ottaa lisääkin, jos siltä tuntuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pallojen vaihto xantiaan ???
ViestiLähetetty: 07.12.2015 20:13 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
ealab kirjoitti:
Pari milliä ainakin alkuunsa. Saa sitä ottaa lisääkin, jos siltä tuntuu.


Siis pikkureiän syvyydestä. Se menee 5mm terälläkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pallojen vaihto xantiaan ???
ViestiLähetetty: 07.12.2015 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Normaali terässä on kärkikulma 118 astetta eikä se paljoa "pyöristä" nurkkia virtauksen kannalta. Jos osaa terän teroittaa, kannattaa se teroittaa jyrkemmäksi. Noin 75-80 astetta onnistuu aika helposti. Teränä kannattaa käyttää mahdollisimman pientä esim 3-4 millistä koska niissä terän keskikannas, joka ei leikkaa, on ohuempi. Toki sen keskikannaksen voi myös keventää, mutta hieman hankalaa noin ohuille terille. Eräs räjäytetty tarvikepallo, jota tutkin, oli sisäpuolelta viistetty, mutta ulkoa terävä reuna. Reiän pituus oli n. 5 mm. Kaasupallojen tilavuus vs akselipaino (jousitettu) on oleellinen tekijä jäykkyyden kannalta. Cx:ssä M-koneisissa jäykempi keula. Sylkyn halkaisija vs pallojen tilavuus vaikuttaa progressioon ja painavakeulaisissa joissa suurempi halkaisija, on jousto progressiivisempi, niin XM kuin CX malleissa.
Xm:n (y4) joustoja mittailin joskus etulokarin reunasta navan keskelle ylä- ja alaasennon erosta. En muista tarkkaan mutta oli noin 15 cm, eli selvästi vähemmän kuin vastaava cx:n n 20 cm (S2). Takapäässä taitavat olla lähempänä toisiaan? Noi äärimitat ja lentokorkeudet olisi kiva olla tilastoituna jossain ketjussa patongissa!



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pallojen vaihto xantiaan ???
ViestiLähetetty: 07.12.2015 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Jeps. Korjasin virheellisen arvioni XM:n joustovaroista tuohon toiseen ketjuun:

"Tarkistusmittaus osoitti arvioni vahvasti liioitelluksi. Etupään liikevara on n. 145 mm ja takapään n. 165mm. Nyt tiedän :oops: :roll:"


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 7/7 [ 155 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: