Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 11:07 

Viestit: 120
pah.... siis linkki:
http://www.ebay.de/itm/Weber-34-DMTR-Ve ... 2c4e9d1560


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
weberin suuttimet ovat niin helpossa paikassa ,että ongelmien osuessa vartissa siivoaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 19:54 

Viestit: 120
Niinhän ne siivoaa, jos vika on suuttimessa... eli että kaasutin on muuten puhdas kuin pulmunen :D :D

Tutkin tuota tre 20:n anti-pollution systeemiä ja paljastui mielenkiintoinen yksityiskohta: siihen kuuluu sähköinen imusarjan lämmitys, joka kytkeytyy tai siis pitäisi kytkeytyä pois päältä, kun jäähdytysveden lämpötila saavuttaa 55 astetta. Sitä ennen vastuksen virrankulutus on 60 A! Sanoo Citroenin oma huoltokirja. Anti-p-systeemin toimintakin oli selostettu, mutta en ehtinyt vielä sitä kääntämään. Vaikuttaa kuitenkin silta, ettei tötteröön tulevien johtojen tulppaaminen ole välttämättä ihan viisas ajatus....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 14.09.2012 11:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vielä kerran, on viisasta tulpata. Nuo jurakautiset saastevehkeet ovat ongelma, ei hyöty. Ne eivät ole tänä pnä minkään standardin mukaisia.
Vanhojen saastejärjestelmien vuodot lisäävät kulutusta ja heikentävät käyntiä kaikin tavoin ja erityisen suurin ongelma näissä on nypyttävä käynti.

Toisekseen jos kaasarin jalan kaulassa on lämmitys niin sekin pitää poistaa käytöstä ja vähän äkkiä. Täysin hyödytön mutta jopa lähes haitallinen on tuo.
Sinne kurkulle ei muodostu jäätä.

Viimeiksi poistin tämä saastekierrätys järjestelmän -98 Mondeon Zetec moottorista ja johan alkoi toimia ja samoin on mennyt katsastuksesta läpi hyvin vähillä päästöillä.

Weberin korjaussarjat saa Hesasta Kaasutinexpertiltä. http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 14.09.2012 12:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
olen täysin samaa mieltä cikatin kanssa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 14.09.2012 15:03 

Viestit: 120
Niin, duoda.... kannattaahan se poistaa, tottakai. Sehän on selvä. Mutta puhuinkin letkujen tulppaamisesta eli kertoisitteko nyt, miten purkin ja ylimääräiset letkut voi poistaa niin, että kaasutin toimii kuin pitäisi, ilman anti-p-systeemiä. Jos tylppaan vain kaikki letkut, niin ymmärtääkseni jotain kaasuttimen "normaaleista" virityksistä jää pois käytöstä. No, tietenkin voi ajatella, että kaikki härvelin säätöpiirit ovat tyystin turhia, tehty vain harmittamaan loppukäyttäjää... :lol:

Sen lämmittimen poistan kyllä heti, kun tajusin siellä sellaisen olevan....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx 20 Tre -- nykii -- Mikä purkki kaasuttimessa?
ViestiLähetetty: 17.09.2012 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Vantaa
Kävipä sillä tavalla, että viikonloppu meni, enkä autoa ropaamaan päässyt. Niin ollen tämä on vielä status quo.
Kaasuttimesta sinällään voisin vielä kommentoida, että siihen on muutama vuosi sitten tuo korjaussarja jo laitettu, eikä kilometrejä aivan mahdottomasti sen jälkeen ole tullut.
Tätä akuuttia asiaa kuiteskin sen verran edistin, että kävin hakemassa sitä kaasuttmen puhdistussprayta. Juuri nyt näyttää ajan suhteen sellaiselta, etten hirviästi ehdi kaasuttimen purkamista opettelemaan, eikä tämän hetkinen paikkakaan ole ihan parhaasta päästä tuollaiselle huollolle. Sen sijaan talvisäilytyspaikassa Jyväskylässä voisi tarkemman huollon ottaa työn alle. Luvassa siellä talven aikana lie myös moottorin öljyvuodon tutkiminen ja tulppaaminen josta siitäkin on Sitruunpatongissa ehditty keskustelua taittaamaan. Toisin sanoen nyt olisi tarkoitus saada vekotin sellaiseen kuntoon, että sen saisi suht' mukavasti ajeltua täältä etelästä Keski-Suomeen. Jää nähtäväksi kuinka onnistuu...

Hemmetin mukavaa ja hyödyllistä keskustelua aiheesta on täällä riittänyt. Siitä kaikille kiitosta.
Jos joku vielä tosiaan osaisi tuon "saastepurkin" tulppaamisen ohjeistamaan, voisi siinä olla ilonaihetta muillekin kuin vain minulle.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: