citroen c5 kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Jep, HDI:n lohkolämmitin vaihtui juurikin tuon takia säteilylämmittimeen. Jokioisissa on ihan oikeaa tietoa. Ja kyllä se lohkolämmitin toimii, koska aiheuttaa tuon ongelman, rikkinäisellä ei tulisi.
kyll tuo lohkolämmitin toimii...mitä eroa lohko ja säteilylohkolämmitin ???kuinka saa auton Sisätilanpistoke???kun sitä mulla ei ole autossa...kestä monta min., että alkaa lämpimään...
onko muuten vaikea asenta eberi tai webasto???pystyykö itte asentamaan??esim.eberi?
Ensimmäiseksi kannattaa nyt ennen asioiden enempiä miettimisiä käydä toimistotarvikekaupassa vaihtamassa hieman kysymysmerkkejä välilyönteihin, niin saadaan tekstistä hieman luettavampaa. Lohkolämmitin on lämmitin, jonka vastus sijaitsee sylinterilohkon nestetilassa. Sen toimintaperiaate on lämmittää moottorin jäähdytysneste ensisijaisesti johtumisen kautta. Säteilylämmitin sijaitsee sylinterilohkon tai öljypohjan ulkopinnalla. Säteilylämmitin ei nimestään huolimatta taida oikeasti olla säteilylämmitin vaan ensisijaisesti johtumalla sekin käsittääkseni lämmittää.
Sisätilanpistokkeen saa laitettua autoon helposti. Moottorinlämmittimen johdon liitoskohtaan lisätään haaroituskappale ja siitä vedetään johto sisäpistorasialle, mitään sen kummempaa ei tarvitse tehdä. Suosittu läpivientikohta moottoritilasta matkustamoon on useassa autossa RHD-mallin ohjauspylvään läpiviennin paikka rintapellissä tai jokin muu kohta sen ympäristössä.
Onko noita HDI-vitosia myyty tässä maassa kovastikin ilman lisälämmitintä (Webasto)? No, eihän siinä asennuksessa mitään erityistä taida olla, jos asentelee väylän ohi. Väyläohjaukseen asennuksesta kertokoot joku, joka on pelaillut citikoiden väylien kanssa.