RPekka kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Tämä Ajomiehen ongelma sen sijaan kuulostaa samalta kuin erään toisen patonkilaisen ilmaongelma takajarruissa. Hän kertokoon itse siitä lisää halutessaan, mutta muistelisin ilmauksia tarvittaneen useampi kuukaudessa.
Juu. Tuo Kamilla nykyisin oleva Xantia tosiaan kehitti/kehittää jostain ilmaa hydraulijärjestelmäänsä. En tiedä nykytilaa mutta säiliön kannen, letkun ja nesteet ehdin vaihtamaan vikaa etsiessäni mutta Kamille luovuttaessani siellä takajarruissa alkoi taas olemaan sen verran ilmaa että viiveen huomasi napakammassa jarrutuksessa.
Jos joku osaa valistaa mistä sitä ilmaa tulee niin luulen että sekä Ajomies että Kami olisi kiitollisia, itseänikin asia kiinnostaa ihan teknillisen mielenkiinnon takia. Imuletkuksi vaihdoin siis läpinäkyvää letkua kun vianhakua aloittelin ja aina seisomisen jälkeen siellä oli semmoinen sentin mittainen ilmakupla ja käynnin aikana pieniä kuplia vilisti epätasaisen säännöllisesti letkussa. Liemen vaihdoin kun arvelin että siinä on jotain vikaa eli ilma ei erotu säiliössä, ei apua. Kannen vaihdoin kun arvelin että täytyy olla imuletkun kiinnitys halki, ei apua.
Yksi arvaus joka itselläni kummitteli mielessä on pumpun stefa, voiko se imeä sitä kautta sen verran ilmaa liemen sekaan että liemi vaahtoontuu ja ilmaa tuleekin säiliöstä sen takia?
Viimeiseen kysymykseen vastauksena, voi. On (kuulemma, ulukomaanelävillä) seitenmäntäisissä pumpuissa ollut toisinaan tuota vaivaa, vaan miksipä ei uudemmissakin..?

Tehdaskin on tuollaisesta ollut hyvin tietoinen, kun tuollaisen ohjeen maahantuojakin on saanut.
Ja paljon ajettu pumppu osaa tuosta imeä ilmaa jonkinaikaa, ennenkuin vuoto ulospäinkin syntyy...