|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 06.02.2013 14:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ralle kirjoitti: Tuu talviradalle niin näytän paikan  ja ei ole edes mutka. Huonoon aikaan on, ei sinne kerkeä. Eikä kyllä olisi mitään sopivaa kulkinettakaan sinne 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 06.02.2013 15:23 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Eikä kyllä olisi mitään sopivaa kulkinettakaan sinne  Sitikalla on tavannut porukka siellä käydä.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 06.02.2013 20:34 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: laakeri kirjoitti: Eikä kyllä olisi mitään sopivaa kulkinettakaan sinne  Sitikalla on tavannut porukka siellä käydä. Xantia on turhan tylsä ajettava radalle. Edelliset rataliukastelukokemukset taisivatkin miulla kyllä olla XA-180:llä, kun ei noita jääratojakaan ole oikein enää ollut.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 08:33 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Xantia on turhan tylsä ajettava radalle. Rohkenen olla eri mieltä. Nimim. "väistökoe kahdeksaakymppiä", lopputulos taisi olla tässä.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 11:01 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Tulsku kirjoitti: laakeri kirjoitti: Xantia on turhan tylsä ajettava radalle. Rohkenen olla eri mieltä. Nimim. "väistökoe kahdeksaakymppiä", lopputulos taisi olla tässä. Olen vähän samaa mieltä molempien kanssa. Syksyllä kokeilin ajaa Xantialla edessä nastarenkaat, takana huonot kesärenkaat. Ei ollut kuitenkaan sivuluistoja tarjolla. Tämä johtui kuitenkin pääosin yrityksen puutteesta ja realismista, kyllä luistoja kovemmalla nopeudella olisi riittänyt, mutta tila niiden hallitsemiseen ei. Kesärenkailla kun on taipumusta siihen, että luisto lumella päättyy siihen, kun auto pysähtyy. Yleispätevänä ohjeena ajamisen tylsyyteen millä tahansa ajoneuvolla on nopeuden lisääminen, kyllä niitä tilanteita sitten alkaa tulla. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 11:03 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Les Excentriques kirjoitti: Syksyllä kokeilin ajaa Xantialla edessä nastarenkaat, takana huonot kesärenkaat. Ei ollut kuitenkaan sivuluistoja tarjolla. Tämä johtui kuitenkin pääosin yrityksen puutteesta ja realismista, kyllä luistoja kovemmalla nopeudella olisi riittänyt, mutta tila niiden hallitsemiseen ei. Vasemman jalan jarrulla saa kyllä ainakin breakin ihan hyvin luistoon 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 11:08 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
laakeri kirjoitti: Ralle kirjoitti: Ei muuten ole! Kyllä sen valon saa vilkkumaan ja tyhjää imemään jo kun siellä on ainetta kunnolla. Tuolla tarkoitan määrää 10-15 litraa, näin monen vuoden takaa tuo muistikuva. Saa olla melko pitkä mutka? En mie ole saanut beksejä pätkimään kyllä (tuosta syystä), tosin harvoinpa bensavalo on niissä vilkkunutkaan. Emännän ZX tykkäsi kyllä pätkiä oikealle kääntyvissä mutkissa (erityisesti rampit yms), jos oli alle puoli tankillista tavaraa, mutta se korjaantui pumpun vaihdolla ehjään. eikös bexissä ole tankin ulkopuolinen pumppu? ei se silloin ilmaa haukokkaan, tankinsisäinen kuten oikeissa autoissa on paljon herkempi ja vaatii ne loiskelevyt.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 11:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: laakeri kirjoitti: Xantia on turhan tylsä ajettava radalle. Rohkenen olla eri mieltä. Nimim. "väistökoe kahdeksaakymppiä", lopputulos taisi olla tässä. Lopputuloksena vastustajien hämäys lumipöllyllä? Kyllä talvirata kaipaisi jotain honompaa ajettavaa, niin olisi kabiinissa enemmänkin tekemistä. Vaikka joku ZX parhaat päivänsä nähneillä talvirenkailla... Harmi, ettei enää oikein ole kunnon jääratoja. Vielä joskus 8-9 vuotta sitten, kun meillä oli BX ja ZX, käytiin ajelemassa Haminassa merenjäälle tehdyllä radalla. Hauskaa touhuahan se oli ja ZX:ää sai ohjailla ihan tosissaan. Ja saivat kerran japsikuskit kokea eron itäauton ja BX:n ajettavuuden välillä, kun yrittivät urabussiillaan pysyä perässä, mutta joutuivat poistumaan penkan puolelle. Suorilla pysyi Legacy tehottoman BX:n mukana mallikkaasti (ja kai se nelikko vauhtia raapikin mittariin nopeammin), mutta onneksi radalla oli lyhyet suorat ja paljon mutkia. Plagu kirjoitti: eikös bexissä ole tankin ulkopuolinen pumppu? ei se silloin ilmaa haukokkaan, tankinsisäinen kuten oikeissa autoissa on paljon herkempi ja vaatii ne loiskelevyt. On, semmoinen Boschin pötkilö. Samantyylisiä Boschin tekeleitä on käsittääkseni käytetty muissakin merkeissä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 11:51 |
Viestit: 2821
|
Plagu kirjoitti: laakeri kirjoitti: Ralle kirjoitti: Ei muuten ole! Kyllä sen valon saa vilkkumaan ja tyhjää imemään jo kun siellä on ainetta kunnolla. Tuolla tarkoitan määrää 10-15 litraa, näin monen vuoden takaa tuo muistikuva. Saa olla melko pitkä mutka? En mie ole saanut beksejä pätkimään kyllä (tuosta syystä), tosin harvoinpa bensavalo on niissä vilkkunutkaan. Emännän ZX tykkäsi kyllä pätkiä oikealle kääntyvissä mutkissa (erityisesti rampit yms), jos oli alle puoli tankillista tavaraa, mutta se korjaantui pumpun vaihdolla ehjään. eikös bexissä ole tankin ulkopuolinen pumppu? ei se silloin ilmaa haukokkaan, tankinsisäinen kuten oikeissa autoissa on paljon herkempi ja vaatii ne loiskelevyt. Juu ulkopuolinenhan tuo. Mutta kyllä sen saa ilmaa haukkomaan. Toki normaaliajossa en usko että ihan helpolla. Tuon haukkomisen olen saanut aikaan juurikin tuolla Josemorassa. Tuon jälkeen lähti normitankki raittiiseen ja siellä oli kyllä ainetta ihan tarpeeksi 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 07.02.2013 13:56 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Les Excentriques kirjoitti: Yleispätevänä ohjeena ajamisen tylsyyteen millä tahansa ajoneuvolla on nopeuden lisääminen, kyllä niitä tilanteita sitten alkaa tulla.  Juurikin tätä tarkoitin.  Kyllä, olen samaa mieltä siitä, että Xantia on sinänsä tylsä (=vakaa ja yllätyksetön), mutta kyllä nopeus puree siihenkin ongelmaan. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
mackaiveri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 08.02.2013 11:50 |
Viestit: 34
|
jaa että xantia, oli ittellä naurus pidättelemistä ku kuski kerran nyppäs narusta yritten luisua  ja yks toinen kaveri pamautti saabin mettää ku luuli et käkkäri ottaa takaa xD. mut itte asiaan. konetta en tässä kuussa vielä pääse vaihtamaan koska lumi oli tukkinu hallin ovet nii ettei sisälle oo asiaa ilman traktorin apua
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 08.02.2013 22:59 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Teuski kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Syksyllä kokeilin ajaa Xantialla edessä nastarenkaat, takana huonot kesärenkaat. Ei ollut kuitenkaan sivuluistoja tarjolla. Tämä johtui kuitenkin pääosin yrityksen puutteesta ja realismista, kyllä luistoja kovemmalla nopeudella olisi riittänyt, mutta tila niiden hallitsemiseen ei. Vasemman jalan jarrulla saa kyllä ainakin breakin ihan hyvin luistoon  Ratilla ja kaasunnostollakin saa tooosi pitkiä ja makeita luisuja aikaiseksi. Femmalla kun yrittää samaa niin saamarin esp pilaa kaiken kivan 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 10.02.2013 23:46 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Tuo mun vanha näyttää olevan edelleen kaupan, tai ainakin ilmo on http://www.tori.fi/uusimaa/Citroen_ax_4 ... ?ca=18&w=3
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
mackaiveri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 20.02.2013 15:37 |
Viestit: 34
|
projektia viety eteenpäin ja saatu jonkin moosta peltisatsia mitotettua. ja tuon vasta väliaikases jigis. tulee paksumpaan jahka saan hepattua kaikki kii ja kokeeltua paikalleen 
|
|
|
|
 |
cyte3
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 15.03.2013 18:05 |
Viestit: 4 Paikkakunta: pietarsaari
|
Vähän samanlainen projekti,mutta 1.6 xsarasta tulisi kone sähköineen.Onkohan tu3 nokka käypä tu5toseen.Ja jos siihen kunnon nokan laittaa,mitenkähän rmp nosto?
|
|
|
|
 |
mackaiveri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 02.04.2013 07:51 |
Viestit: 34
|
Tänä vkl vaihtuu tekniikka parempaan tu3S vanha loota saa viä kelvata toistaseks rahapulan takia. Aina vaa enemmän alkaa ahtaminen pyöriin mieles ton koneen kans. Mutta mutta minne se mahtuu 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 02.04.2013 09:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
mackaiveri kirjoitti: Tänä vkl vaihtuu tekniikka parempaan tu3S vanha loota saa viä kelvata toistaseks rahapulan takia. Aina vaa enemmän alkaa ahtaminen pyöriin mieles ton koneen kans. Mutta mutta minne se mahtuu  http://www.youtube.com/watch?v=oWps4BF_cAw 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
mackaiveri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 02.04.2013 13:21 |
Viestit: 34
|
Putkimies22 kirjoitti: mackaiveri kirjoitti: Tänä vkl vaihtuu tekniikka parempaan tu3S vanha loota saa viä kelvata toistaseks rahapulan takia. Aina vaa enemmän alkaa ahtaminen pyöriin mieles ton koneen kans. Mutta mutta minne se mahtuu  http://www.youtube.com/watch?v=oWps4BF_cAw  saattaapi liikahtaa 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 02.04.2013 13:37 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
tuli mieleen ,että hyvinkäällä Vähämaan Autopalvelun takapihalla on kaksi punasta NELIVETO AX:ia. taitavat olla sen peltikorjaamon omaisuutta. ehjiä kuitenkin.
|
|
|
|
 |
mackaiveri
|
Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto Lähetetty: 04.04.2013 21:33 |
Viestit: 34
|
kone tuputettu keulilta tänää ja aamulla ruuvvaan uutta kiinni. 4-1 peltisarja tuli kaupas mukaan ja se saa viä hetken oottaa.
|
|
|
|
 |
|
|