|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 08.03.2013 18:56 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
kyl tuohon tct koneeseen saa sen 200hv aika kivuttomasti ja taloudellisesti. mut tuo 300hv voi melkein unohtaa ilman 3000€ panostusta pelkkään koneeseen ja puhumattakaan kytkimen,voimansiirron muiden osien päivityksestä.
voi tietty xsara vts konetta myös päivittää nokkien hiomisella 200€ josta saa sen 5-15hv lisää. muut päivitykset ovat sitten kalliita.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 08.03.2013 19:12 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: kyl tuohon tct koneeseen saa sen 200hv aika kivuttomasti ja taloudellisesti. mut tuo 300hv voi melkein unohtaa ilman 3000€ panostusta pelkkään koneeseen ja puhumattakaan kytkimen,voimansiirron muiden osien päivityksestä.
voi tietty xsara vts konetta myös päivittää nokkien hiomisella 200€ josta saa sen 5-15hv lisää. muut päivitykset ovat sitten kalliita. höpö höpö: http://www.k-data.org/kdfi-1-4-basic.htmlhttp://www.racetronix.biz/items.asp?Mc=DELPHI-INJhttp://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7220no juu meneehän tuo napsun yli tonnin ei paljoa kuitenkaan, alakertahan kestää kivutta nuo tehot. Kytkimen toiki voisi päivittää muu voimansiirto kestää, tietenkin IISO kiinacooleri nokalle olisi paikallaan, lisäkuluja jokunen satanen. Työllehän ei harrastetoiminnassa lasketa hintaa.
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 08.03.2013 19:18 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Plagu kirjoitti: Xsaravts2.0 kirjoitti: kyl tuohon tct koneeseen saa sen 200hv aika kivuttomasti ja taloudellisesti. mut tuo 300hv voi melkein unohtaa ilman 3000€ panostusta pelkkään koneeseen ja puhumattakaan kytkimen,voimansiirron muiden osien päivityksestä.
voi tietty xsara vts konetta myös päivittää nokkien hiomisella 200€ josta saa sen 5-15hv lisää. muut päivitykset ovat sitten kalliita. höpö höpö: http://www.k-data.org/kdfi-1-4-basic.htmlhttp://www.racetronix.biz/items.asp?Mc=DELPHI-INJhttp://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7220no juu meneehän tuo napsun yli tonnin ei paljoa kuitenkaan, alakertahan kestää kivutta nuo tehot. Kytkimen toiki voisi päivittää muu voimansiirto kestää, tietenkin IISO kiinacooleri nokalle olisi paikallaan, lisäkuluja jokunen satanen. Työllehän ei harrastetoiminnassa lasketa hintaa. noh siitä vaan laittamaan se 300hv ja nähdään sitten mikä kestävyys  taisi juuri käyttäjän jethin xantia turbosta pettää alakerta 266hv tehoissa.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 08.03.2013 20:10 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Juu niin petti, iski mäntäpistiäinen eikä se johdu muusta kuin vääristä säädöistä, tuollaiset tehot vaativat että se moottori on oikein säädetty, turtana ja monimuu on repinyt noista lohkoista sen 400hv ja ylikin, joten 300hv on hyvin maltillinen arvio.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 09.03.2013 02:31 |
Viestit: 1878
|
Meillä rykii tuo Saabin vakiopata sen ~300 hv pelkällä softalla, ja hyvin on kestänyt alkuperäiseen 220:een heppaan suhteutettuna. Vääntö on rajoitettu 400nM:iin automaatin takia. 40 tkm poljettu päivitetyllä softalla. No problems.
Softan, tai käyttöjärjestelmän, modasi kaveri joka ruuvaa työkseen hieman tehokkaampia koneita. Hän myös osuvasti totesi, että meridieselit sun muut on hieman eri asia. Ne kun tekee töitä täydellä teholla 24/7, henkilöauton moottori toimii täydellä teholla (kuormittaa rakenteita) vain täyskaasukiihdytyksissä.
Tuossa valossa TCT-mosa ei ole kovin hyvä moottori.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 09.03.2013 22:01 |
Viestit: 330
|
Tehojen hakeminen vapaasti hengittävistä moottoreista on ihan homojen hommaa, rahaa palaa monin verroin enemmän kuin turbotetuissa..Jos tehoja haluaa lisää järkevään hintaan niin se fööni koneen kylkeen. Matalapuristeinen turbomoottori on kestävä ja luotettava vielä alle 1,5bar paineilla. Vapariin ei sitä vääntöä oikein lisää saa vaikka mitä tekisi.
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 10.03.2013 22:30 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: tiedän vain 6 vuoden xsara vts omistuksella  yllätys yllätys ei mikään dieselin vääntö mutta ihan kiva ajella. Ja kokemusta TCT-Xsarasta on kuinka paljon? Vähän kuulostaisi siltä, että vertaat XM:ää ja Xsaraa suoraan toisiinsa. Vertaapas koneita saman kokoluokan kopassa. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 10.03.2013 23:06 |
Viestit: 330
|
Vertasin vain yleensä vapareita ja turboja. Rahan haaskausta trimmata vaparia, edukkaammin ja kestävämmin saa vääntöä ja tehoa föönillä moottorin kyljessä. Polttoaineen kulutus myös lähtee vapareissa lapasesta viritysasteen noustessa. Turbossa ei samaa tapahdu(Ellei sitten ota sen 300hv ja 3bar paineilla). Itse niin köyhä että jos tehoa haluaa niin turbo oltava.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 11:26 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 12:03 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Nickroen kirjoitti: Vertasin vain yleensä vapareita ja turboja. Rahan haaskausta trimmata vaparia, edukkaammin ja kestävämmin saa vääntöä ja tehoa föönillä moottorin kyljessä. Polttoaineen kulutus myös lähtee vapareissa lapasesta viritysasteen noustessa. Turbossa ei samaa tapahdu(Ellei sitten ota sen 300hv ja 3bar paineilla). Itse niin köyhä että jos tehoa haluaa niin turbo oltava. Näinhän se on, eikä TCT-kone vakionakaan ole vaparivaihtoehtoa laiskempi, on vain aliviritetty jottei kilpailisi samoista asiakkaista peruskutosen kanssa, mutta suorituskyvyssä ei kuitenkaan ole mitään järisyttävää eroa. Se paperille laitettu virallinen teholuku ei välttämättä ole koko totuus, mutta nyt varmaan joku vielä toteaa että VTS-kone pyyhkii ZPJ:llä lattiaa. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 16:36 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 16:58 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Eikö koke ole ennen lukenut näitä vapari vastaan ahdettu-keskusteluja? 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 17:18 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
en vissiin....oon ollu keskittyny noihin kynttilä ja öljyhommiin...... 
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 20:28 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Palloidiootti kirjoitti: Xsaravts2.0 kirjoitti: tiedän vain 6 vuoden xsara vts omistuksella  yllätys yllätys ei mikään dieselin vääntö mutta ihan kiva ajella. Ja kokemusta TCT-Xsarasta on kuinka paljon? Vähän kuulostaisi siltä, että vertaat XM:ää ja Xsaraa suoraan toisiinsa. Vertaapas koneita saman kokoluokan kopassa.  olen pahoillani jos loukkaannuit henk.kohtaisesti asiasta. tct xantia ja varsinkin xm:mä on puolijumala näitten xsara vts:en rinnalla. kuitenkin jos muistat sanoin vaan et VAKIO xsara vts vs VAKIO tct xantia/xm. xsara pesee vielä tehoissa ja kiihtyvyydessä. niin on reilu kahden viikon xantia tct:stä kokemusta 
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 11.03.2013 20:36 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: olen pahoillani jos loukkaannuit henk.kohtaisesti asiasta. tct xantia ja varsinkin xm:mä on puolijumala näitten xsara vts:en rinnalla. kuitenkin jos muistat sanoin vaan et VAKIO xsara vts vs VAKIO tct xantia/xm. xsara pesee vielä tehoissa ja kiihtyvyydessä. niin on reilu kahden viikon xantia tct:stä kokemusta  Siis herran jestas, tässä ketjussahan on ZX:stä kyse. Eli se "vakio" ZX VTS vastaan "vakio" ZX Turbo C.T., tottakai se Xsara on paljon pirusti painavampaa XM:ää ripeämpi... Tosin toi V6 24V voisi jo vähän tehdä kiusaa?
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 15.03.2013 17:06 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
täähän ketju heräs henkiin...  tosiaan hakuses muutaman satasen tekniikka..luulen ettei kumpaakaan noista saa edes hyvällä tahdolla ainakaan siinä kunnos et saa suoraa nostaa konehuoneeseen ja vääntää avaimesta...  mut jatkakaa ihmees 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 16.03.2013 11:45 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
TheMan82 kirjoitti: täähän ketju heräs henkiin...  tosiaan hakuses muutaman satasen tekniikka..luulen ettei kumpaakaan noista saa edes hyvällä tahdolla ainakaan siinä kunnos et saa suoraa nostaa konehuoneeseen ja vääntää avaimesta...  mut jatkakaa ihmees  Muutamalla satasella saat juuri ja juuri tehtyä perushuollot koneeseen oli se sitten mikä kone vaan joten kannattaa varmaan unohtaa kaikki tekniikanvaihtelu fantasioinnit.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 16.03.2013 13:11 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Plagu kirjoitti: TheMan82 kirjoitti: täähän ketju heräs henkiin...  tosiaan hakuses muutaman satasen tekniikka..luulen ettei kumpaakaan noista saa edes hyvällä tahdolla ainakaan siinä kunnos et saa suoraa nostaa konehuoneeseen ja vääntää avaimesta...  mut jatkakaa ihmees  Muutamalla satasella saat juuri ja juuri tehtyä perushuollot koneeseen oli se sitten mikä kone vaan joten kannattaa varmaan unohtaa kaikki tekniikanvaihtelu fantasioinnit. Mä oon kyllä saanut muutamalla satasella hankittua kokonaiset ajokuntoiset autot VTS, V6 ja TCT -versioina. Tosin halpa hankintahinta ei sitten huoltojen hintaa alenna 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 16.03.2013 13:30 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Les Excentriques kirjoitti: Plagu kirjoitti: TheMan82 kirjoitti: täähän ketju heräs henkiin...  tosiaan hakuses muutaman satasen tekniikka..luulen ettei kumpaakaan noista saa edes hyvällä tahdolla ainakaan siinä kunnos et saa suoraa nostaa konehuoneeseen ja vääntää avaimesta...  mut jatkakaa ihmees  Muutamalla satasella saat juuri ja juuri tehtyä perushuollot koneeseen oli se sitten mikä kone vaan joten kannattaa varmaan unohtaa kaikki tekniikanvaihtelu fantasioinnit. Mä oon kyllä saanut muutamalla satasella hankittua kokonaiset ajokuntoiset autot VTS, V6 ja TCT -versioina. Tosin halpa hankintahinta ei sitten huoltojen hintaa alenna  Sama sillä, mutta kun pistät jakopään vesipumppuineen , tulpat, nesteet, öljyt niin kyllä siinä 200eugenin raja menee rikki että heilahtaa, saati jos aletaan isompaa remppaa tekemään.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 16.03.2013 14:17 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Halvassa autossa on se vika, ettei huoltoihin ja korjauksiin haluais laittaa enempää rahaa kuin hankintahinta on ollut. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 16.03.2013 16:50 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
Plagu kirjoitti: TheMan82 kirjoitti: täähän ketju heräs henkiin...  tosiaan hakuses muutaman satasen tekniikka..luulen ettei kumpaakaan noista saa edes hyvällä tahdolla ainakaan siinä kunnos et saa suoraa nostaa konehuoneeseen ja vääntää avaimesta...  mut jatkakaa ihmees  Muutamalla satasella saat juuri ja juuri tehtyä perushuollot koneeseen oli se sitten mikä kone vaan joten kannattaa varmaan unohtaa kaikki tekniikanvaihtelu fantasioinnit. sentakia täs halpaa tekniikkaa haetaanki et on rahaa tehä nuo perus huollot sille heti eikä vasta sitte ku kuuluu kolina  farkku ZX:ään sain tekniikan täältä 150€ hintaan equn kera ja tuola se on toimivana vieläki ku teki nuo perus huollot ilman jakopään vaihtoa..tekniikka vaihdettiin kaverin kans joten ei menny ku asennus juomia...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 24.03.2013 05:42 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
mites on jos isken sinne pellin alle tuon 1.8i onko jotaki mitä pitää muistaa? muuta ku et vanha 1.9i helvettiin ja 1.8i tilalle equn kera?
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX volcane 1.9i muutos 2.0i? Lähetetty: 24.03.2013 09:59 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
turhaa horinaa , jo täällä uhratulla ajalla oisit nypänny kannen irti ja hoitanu sen kuntoon , uus pahvi sun muut hilppeet jakopäätä myösten ja kasaan. et yhtään helpommalla selvii niillä moottorien vekslailuilla. se on sitten toinen asia jos lohkostakin löytyy vikoja. 
|
|
|
|
 |
|
|