Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sitikkanoviisi kyselee XM:stä
ViestiLähetetty: 15.08.2014 13:48 

Jjjaahas, joo, kiitoksia näistä. Pitää näemmä käydä noita sähköjä nyt vähän tarkemminkin läpi. Olin eilen taittamassa pitkää taivalta kovassa sadekuurossa, ja kahvipaussin jälkeen starttaillessa heräsikin kierroslukumittari ja katin valo ensimmäistä kertaa kolmikuukautisen yhteisen historiamme aikana. Ei siinä muuten mitään, mutta katin valo se ei halunnut sammua ennen kuin starttasin pari kertaa uusiksi. Kieppimittarista aattelin, että joku on jossain irrallaan ja/tai poikki, mutta kyse on ilmeisesti sähköpulmasta, kontaktihäiriö? Tutkimaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2014 15:37 
Käyttäjän avatar

jos kattivalolla tarkoitat moottorin (ECUn) vikavaloa, siihen ei kannata paljoa kiinnittää huomiota, itse kiinnitän enemmin huomiota vaikka polttoaineen kulutukseen, jos siinä tapahtuu iso muutos, niin sitten kaipaa toimenpiteitä..

lambaadaa olen vähän tuossa omassa ajatellu suurimmaksi valon sytyttelijäksi, mutta en ole vielä jaksanut selvittää, sytyttäisikö esim. anturin lämmityksen hajoaminen tuon (en ole varma edes siitä, onko ZPJ-v6:ssa /siemens-fenixissä sitä lämmitystä...)

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 17.08.2014 14:23 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
^On Lambdassa lämmitys...

Kysyjän auton merkkivalon vilkuttelusta, mikäli en väärin ole ymmärtänyt, niin kyseessä on 2.1td. Jos näin, niin merkkivalon vilahtelu viittaa siihen ettei EGR:n purkki saa oikeanlaista kierroslukutietoa, tai sitten purkissa itsessään on vikaa. EGR:n olemassaolon päättelin tuosta vikavalosta, ja sen kanssa signaali kierroslukumittarille tulee EGR:n purkin kautta. Näissä Lucasin valmistamissa purkeissa on ollut enempi ja vähempi toiminnallista murhetta, muutaman olen onnistunut elvyttämään toimivaksi...

Yksi toimiva purkki olisi edelleen jouten, jos sellainen kiinnostaa...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2