|
Kirjoittaja |
Viesti |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 22:23 |
Viestit: 99
|
Jankos kirjoitti: Jos ajonesto on päällä niin merkkivalo kyllä palaa. Eli pallaa ensin ja sitten sammuu.
Hörähtääkö pilotilla tmv käymään? En tiijä mitä meinaat tuolla pilotilla. Mutta millään en oo saanu ees yrittämään tai löpöä haisemaan. Ja siis tämä vaihdettu pumppu on kyllä viimeisellä retkellään edellisessä autossa pelannut.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 08:28 |
Viestit: 99
|
Onkos tuossa raililla olevassa painetunnistimessa ruukannut olla vikaa, se on vielä vaihtamatta. Sehän tässä nyt ihmettyttää eniten, että kuitenkin vanhalla pumpulla värkin sai liikkeelle, nyt ei savujakaan, ei hajujakaan.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 17:16 |
Viestit: 99
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 17:31 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Pilotilla tarkoitan start pilote kaasua mitä laitetaan varovasti imusarjaan. Tämä paljastaa että onko moottorin mahdollista käydäkään.
Tuo irtonainen johto nöyttäisi olevan ilmamäärämittarista irti. Todennäköisesti pitää olla kiinni että käynnistyy.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 18:21 |
Viestit: 99
|
Ilmamassa-anturille menee vastaava 5 johtoinen, tuossa on neljä.
|
|
|
|
 |
miksu661
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 18:22 |
Viestit: 21 Paikkakunta: paimio
|
Mun Jumper 2.2 hdi -02 käy ja kukkuu vaikka Map-anturin johto on irti Ei edes vikavalo syty ja just kävin katsastamas Savutus 0,3 
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 19:10 |
Viestit: 99
|
Nonni, tuli se railin anturiki vaihettua, eihän se ollu sinnepäinkään samanlainen, paljon oli pidempi siinä tötterö. Ei yllättäen vaikuttanut asiaan. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa hirvittämään, että tuliko hakattua rahat kankkulankaivoon. Kuinkahan tiukassa se tuo pumppu voi olla ilimaantumaan, sitä tuli kuitenki monta kilometriä kiskottua käyntiin ja ei yritystäkään ollu. Pittää kokeilla tuota toista lukijaa ja sitä starttipilottia, jos se kerta tiisseliautoissaki toimii...
|
|
|
|
 |
zemial
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 20:05 |
Viestit: 182
|
Tuollainen ylimääräinen iso liitin on itsellänikin tuolla konehuoneessa. Tuolle on naureskeltu, että "kai ne ranskalaiset vaa laittaa jonku yleisen johtosarjan ja kattovat sitten että mitkä päät sopii antureihin".
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 20:40 |
Viestit: 99
|
Tuli testattua, että suuttimelleki tulee virtaa, testeri vilikkuupi startatessa. Voiko tuossa nyt perkele enää muu olla ku se ilima... 
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 20:53 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Jos siirtopumppu toimii niin ilmaantuu kyllä ihan heti.
Mutta voithan koittaa että pumppaako korkeapainepumppu, eli löysäät sen paineputken kunnolla niin ei tee kovaa painettakaan.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 21:28 |
Viestit: 99
|
No kyllähän se toimii. :/ Mikä helevetti tässä nyt enää voi olla...
|
|
|
|
 |
miksu661
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 23:12 |
Viestit: 21 Paikkakunta: paimio
|
Suutin vuotaa? Pitää olla se 300bar et suostuu käynnistymään Mulla vuoti vähän niin vaan sammuili ku kiihdytteli Ei jaksanu nostaa painetta yli 1000bar
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 26.08.2014 23:15 |
Viestit: 138
|
Tämähän nyt kuullostaa tyhmältä, mut onks siellä varmasti oikea polttoaine tankissa, vai vahingossa kipattu sahan bensat tankkiin?
N
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 27.08.2014 08:02 |
Viestit: 99
|
Hirviästi se ainaki tiisselille haisee.  Alkaa vaihtoehdot olemaan vähissä, joko jako on kuitenkin hypännyt tai vaihdetukin pumppu on sökö. Ihmetyttää vain, kun pa kuitenkin huilaa, niin luulisi diisselivehkeen käyntiin lähtevän...
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 27.08.2014 08:21 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Eli et ole jakoa vielä tarkastanut. Ja jos putken päässä haisee löpö niin kyllähän se sillon syöttää.
Nokan ajotus pielessä ja imupuolen keinuvivut poikki?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 27.08.2014 08:48 |
Viestit: 99
|
Jankos kirjoitti: Eli et ole jakoa vielä tarkastanut. Ja jos putken päässä haisee löpö niin kyllähän se sillon syöttää.
Nokan ajotus pielessä ja imupuolen keinuvivut poikki? Sehän siinä, kun ei löpö ala haisemaan, vaikka kuinka starttaa. Railille asti sitä pa kuitenkin huilaa. Tuo jako ei kyllä päässyt hyppäämään pumpunvaihdossa, mutta tarkistan sen vloppuna, jos ei muutakaan ilmene. Ois tietty huippuhomma, jos ois tuo sinun arvailema vika. Paljon helepompi ehejätä, jos näkee selvästi vian...
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 27.08.2014 21:30 |
Viestit: 99
|
Ja lukija ei saa ecuun linkkiä, vaikka muissa hdi:ssä ei ongelmaa. Onko tuosta koko kompuutteri särki...
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 29.08.2014 22:55 |
Viestit: 99
|
Jako katottu, on oikein, mutta starttipilotilla ei lähe käyntiin. Huomenna paremmalla ajalla katella ainaki venttiilit.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 30.08.2014 12:48 |
|
janme kirjoitti: Ja lukija ei saa ecuun linkkiä, vaikka muissa hdi:ssä ei ongelmaa. Onko tuosta koko kompuutteri särki... Jos ECU ei juttele lukijan kanssa, on käytännössä siihen kaksi syytä: purkki on virraton tai k-linja poikki. Sulakkeet ja johtosarja syyniin. Ecun rikkoutuminen on todella harvinaista. Voi lukijasikin olla autoon sopimaton.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 30.08.2014 15:31 |
Viestit: 99
|
Venttiilikoppa ja nokka-akseli käytetty pois, kaikki keinuvivut näytti olevan kunnossa.
Seuraavaksi koitan vanhaa pumppua uudelleen, että käynnistyykö sillä.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 30.08.2014 20:03 |
Viestit: 99
|
Case closed. Nokka-akseli paikalleen ja koppa kiinni, jakohihna passeliin kireyteen, startti ja hilppeet paikalleen ja avaimesta käyntiin. Ei kyllä hajuakaan, että mitä helevettiä tuli tehtyä, mutta empä välitä. Mystiset ovat sitikan tiet...
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 30.08.2014 22:37 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Voisikohan olla, että nokan tunnistin on ollut vähän kaukana tai liitin löysällä? Jos hyviä tekosyitä etsitään 
|
|
|
|
 |
|
|