Täytyy lukea sitruunasepän kirjoitus tarkkaan ennen kuin lähtee seuraavan kerran vaihtamaan.
Omalla kohdalla suurimmat sössimiset oli nämä:
- En viitsinyt nostaa autoa tarpeeksi ylös - Laitoin ensin alapallon napaan kiinni ja yritin kammeta puslia oikeille kohdille (täysin älytön ajatus) - Jousipuristimien kanssa pelleilyyn meni aikaa (lopulta en tarvinnut niitä ollenkaan)
Eli:
- Auto riittävän ylös - Vakaaja irti alatukivarresta - Raidetanko irti navasta - Tolppa kuormaliinalla tms. niin eteen kuin vain saa - Uusi tukivarsi koriin kiinni (ratti linkkuun, niin saa paremmin tilaa kiinnittää taaempi pusla/kallistuksenvakaajan panta) - Metrinen varsi tukivarteen kiinni - Tolpan vapautus - Kaveri painamaan tukivartta alas - Alapallonivelen sihtaus paikoilleen - Tukivartta ei kannata vapauttaa heti kun alapallon tappi on menossa reikäänsä. Hissunkissun oikeaan kohtaan, jotta ruuvin saa nätisti paikoilleen. Jos äkisti päästää, alapallon tapin pää jysähtää absin hammaskeää vasten. No näin kävi, mutta ei tullut vahinkoa. Otti vähän aikaa kammeta tappia takaisin päin.
Mulla puslat oli niin horot, että ei ollut mikään ongelma kammeta vanhaa tukivartta pois.
Jossain illan pimeinä tunteina onnistuin tekemään pienen viillon alapallon suojakumiin. Googlailun perusteella moni on menestyksellä korjannut pieniä reikiä kumeissa Casco RubberFix:llä. Sitä minäkin käytin.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|