Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 04.06.2018 13:02 
Käyttäjän avatar

Tää on kyllä mielenkiintoinen, ja tavallaan pelottavakin keskustelu C5:n luotettavuudesta - olenhan itsekin vakavasti harkinnut moisen ostoa. Olen pari vuotta ollut yhden ykköskorin C5 HDI:n "huoltomies", kun eräs naispuolinen kaveri sellaisella sattuu ajelemaan pitkää työmatkaa. On siinäkin laittoa ollut, mutta ei kertaakaan mitään sähkövikaa. Öljynvaihtoja, leimalle välillä palloniveltä tai jarrupalaa. Välillä ruuvailtu pohjamuoveja ja keulaa kasaan kun on käyty ojanpenkalla. Vikamuistin olen aina ennen leimaa tyhjentänyt, koska siellä on aina jotain. Tosin ei koskaan mitään matkan keskeyttänyttä tai muutenkaan huolestuttavaa. Auton mittarissa on jotain päälle 550tkm tällä hetkellä, joista tämän kaverini ajamana ainakin 100tkm. Sit olis yksi 607, jossa ilmeisesti aika pitkälti samaa väylätekniikkaa, mutta ei ikinä mitään vikaa? Kilometrejä yli puolet vähemmän, mutta "herkkuja" enemmän. Pari 406:tta omistaneena en oikein osaa keksiä huolettomampaa automallia. Alusta kestää, koneet kestää, sähköt toimii - korit ruostuvat helmoistaan, mutta mulle on osunut näiltäkin osin hyvät yksilöt.

Tuo EW10 -koneiden väitetty kestämättömyys on myös aika henkimaailman juttuja mulle. On niitä tässä vuosien varrella pyörinyt kaveri- ja tuttavapiirissä yli kymmenen eri mallien keulilla, eikä yksikään ole hajonnut. Muutamassa on nostajat pitäneet vienoista ääntä kylmänä, mutta nekin ovat lämmetessään hiljenneet. Niin ja se lisäilmapumppu on monessa heittänyt "koodia", mutta eipä sekään menoa haittaa, kun vikavalokin yleensä sammuu itsestään seuraavassa startissa. Yksi EW12 oli, joka kuulosti aivan dieseliltä. Mutta niin se vaan sekin toimi normaalisti.

Ehkä olen vain niin tuurihaukka autojen kanssa, kun edes Alfa 156 ei jättänyt mua reilun vuoden aikana kertaakaan tielle. Tosin se paljastui sitten myöhemmin tosi mädäksi, joten ei siitä sen enempää.

Sen sijaan tossa tallin pihassa makaisi yksi V70 mk2, joka ei suostu käynnistymään. Se on aivan "tööt", edes vikakoodeja ei saa ulos. Vieressä makaa S-Mersu, joka purkaa akun yhdessä yössä, eikä edes Veho osaa sitä korjata. Ja kaveri meni ostamaan Touaregin, josta on ilmeisesti takaluukun johdot poikki - eli sen saa auki vain satunnaisesti eikä lisäjarruvalo toimi. Lisäksi laatikko jysäyttää vaihteet välillä niin sisään, että kone meinaa revetä irti tukikumeistaan. Mutta ehkä siihen V10:n perään on vaan lykätty joku AL4 -johdannainen? Vanhempien Yaris on kyllä huoleton peli, mutta se onkin tehty Ranskassa. :)

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 04.06.2018 13:52 
Käyttäjän avatar

Puretaan nyt hiukan aihetta, jotta ei ihan vaan laiteta halpuuden, tai huonon hoidon syyksi kaikkea.
Tämä viimeksi tullut II korinen farmari, joka siis 2.0 bensa ja BSM porsi. Olen edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen ja kiitos siitä olli_o:lle! :)

Auton historia on tämmöinen, ollut samassa perheessä uudesta saakka ja 8v edellisellä käyttäjällä. Ajettu on nyt 275tkm ja täydellinen huoltokirja 260tkm asti. Se jos olenkin saanut sen ostaa edullisesti, tuskin muutti sitä "paska kasaksi" siinä kohtaan? Hinta jääköön kuitenkin myyjän/ostajan väliseksi asiaksi, mutta sen verran kuitenkin, että pyynti oli alle 1000€ pari viikkoa nettiautossa, kunnes omistaja kyllästyi tyhjiin osto lupauksiin.

Autossa on pieni viive kaasupolkimessa, joka on sähköinen, mutta valmistajaa en tiedä ja todellisuudessa heitä ei kai niin montaa ole. Bosch, Siemens ja nämä nimethän viittaavat vahvasti saksalaiseen, mutta se ei taida kertoa vielä valmistusmaata, eli emme voi päästää sen perusteella ranskalaisia pois vastuusta. ;) Siinä BSM:ssä valmistaja Siemens/VDO, mutta harmiksenne siinä komeilee Citroenin ja Peugeotin logo! Pientä sähkö vikaa kuitenkin pukkasi ja mikä olisikaan ollut tämänkin C5:n kohtalo, jos ex omistaja olisi joutunut hakemaan BSM:n Citroen liikkeen tiskiltä, olisiko tuon hintaluokan autoon sen investoinut, vai paalannut?

Huomenna olen menossa hakemaan 2.2 Hdi:n II korinen farkku, jolla ajettu hiukan yli 300tkm ja hydepumppu porsinut, taas pientä sähkö vikaa ja hinta hae pois ja taitaa tuonne "myydään" osastollekin olla eilen tullut vastaava sähkö vikainen, sanoilla tarjoa edes jotain!

Olen itsekin taistellut sähkö vikaisten Mersujen kanssa ja ainoa mitä ei enää kannattanut korjata, oli R-sarjalainen, johon oli kytketty joksikin aikaa 24V, mutta aina S-sarjalainen kiinnostaa, jos se on edes 2000 luvulta?

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.