Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 II, yhteys OBD --> jousituksen ECU ei toimi...
ViestiLähetetty: 16.05.2020 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Mulla on tuossa korjaamon pöydällä neljä piuhaa. Yhdellä pääsee VAIN hydrauliikka-ecuun, kahdella EI KOSKAAN hydrauliikka-ecuun mutta muihin pääsee, ja yksi piuha satunnaisesti kytkeytyy kaikkiin ecuihin. Kaikki ovat kiinanletkua, kahdelta eri valmistajalta jopa. Nykypiuhat ovat luvattoman huonolaatuisia.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, yhteys OBD --> jousituksen ECU ei toimi...
ViestiLähetetty: 19.05.2020 08:50 

Viestit: 8
ds-jekkeri kirjoitti:
Mulla on tuossa korjaamon pöydällä neljä piuhaa. Yhdellä pääsee VAIN hydrauliikka-ecuun, kahdella EI KOSKAAN hydrauliikka-ecuun mutta muihin pääsee, ja yksi piuha satunnaisesti kytkeytyy kaikkiin ecuihin. Kaikki ovat kiinanletkua, kahdelta eri valmistajalta jopa. Nykypiuhat ovat luvattoman huonolaatuisia.


Onko sulla siis sama Lexia mokkula, jonka kanssa olet käyttänyt eri piuhoja? vai useampi Lexiakin?
Mielenkiintoista, noilla sun piuhoilla ja lexian murkulalla voisi selvittää lopullisen vastauksen tähän kysymykseen! Pitäisi vain vähän tutkia...

oletan nyt, että käytät samaa lexia murkulaa ja sen kanssa eri piuhoja. Jos et, seuraavat päättelyketjut eivät välttämättä pidä paikkaansa:
1. Voisi olettaa, että "vain hydrauliikka-Ecuun" ja "muihin pääsee" piuhojen välillä olisi, jokin kytkennällinen ero. Olisin kovasti kiinnostunut tietämään tuleeko OBD-liittimen pinnit samoihin pinneihin lexian sisällä vai ei. Et viitsis vilkaista?
2. "kytkeytyy satunnaisesti" kaikkiin kuulostaa siltä, kuin kytkennät olisi ok, mutta signaalien laatu siinä määrin heikko, että aina viestit eivät tahdo mennä läpi. Jos kaapelin vaippa ei ole kytketty, niin kytkeminen voisi auttaa tai jos piirilevyllä on signal ja perus maataso erillään, niin huolehtii niiden kytkennät kohdalleen, jos eivät vielä ole oikein kytketty.
3. Et viitsis myös vilkaista, onko piirilevyllä signal ground ja gnd yhdessä piirilevyn ollessa irrallaan vai ei?

Omasta lexia kopiosta ja piuhasta opin viime aukaisulla seuraavaa:
1. Kopion piirilevyllä on yhdistetty auton perusmaataso (ground OBD pin4) ja signal ground (OBD pin 5) suoraan toisiinsa. En tiedä, mutta kuvittelisin alkuperäisessä teoksessa näiden olevan erilliset ja signaalimaata hyödynnettävän kommunikaatiosignaalien maatasona erikseen. Perusmaatasoon pitäisi suodattaa +12V syötön kautta tulevat häiriöt, kuten tehdäänkin. Epäilen maatasojen yhdistyneen omassa yksilössäni Kiinalaisten kopioidessa piirilevyn.
2. Kaapelissani signal ground piuha oli katkaistu lexia murkulan sisällä ja perusmaataso oli ainoastaan kytkettynä.
3. kaapelin päässä, lexian sisällä, oli myös yhdistetty 3 kpl 22-pinnisen liittimen nastaa yhteen ketjuttamalla (gnd signaalit). Nämä pinnit ovat jo piirilevyllä suoraan yhdessä tässä versiossa. Näistä 3 pinnistä yksinäinen pinni numero x, pinnin 1 kohdalla viereisellä rivillä on oletettavasti Herra 47, signal ground.
4. Kaapelin suojavaippa on minun versiossa jätetty kytkemättä. Jos vaippa on näkyvissä, niin sen voisi kytkeä signal ground -maatasoon obd-liittimen päässä (ei kummassakin päässä). Tälläkin kikkailulla voi olla riittävästi merkitystä, jos "melkein" toimii.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: