Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: xm,jarrut
ViestiLähetetty: 25.11.2009 22:36 

Viestit: 74
Näin tekniikasta tietämättömänä en ota nyt kantaa tuohon kuorman mukaan säätyvään venttiiliin vaan mä muistelen nyt näitä kaupallisia nimiä. Nimittäin minulla on hyvin vahva mielikuva siitä, että Honda markkinoi 80-luvulla ns. lukkiutumattomia jarrujaan ALB-jarruiksi. Miksi ? Koska ne eivät olleet aivan täydellisiä ABS-jarruja, Hondan ALB-systeemi nimittäin antoi yhden renkaan lukkiutua, joten se ei ollut täysin lukkiutumaton. Tästä olen noin 99,99% varma mutta jätän toki takaportin auki paremmalle tiedolle.

Muuhun keskusteluun... No, onhan sitä, kaikenlaista... Kortilla tai ilman....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm,jarrut
ViestiLähetetty: 25.11.2009 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ainakin se Hondan systeemi oli surkea, se on fakta.
Tosin vielä surkeampi oli Escortin/Orionin 80-luvun absit, hammashihnakäyttöisellä pumpulla...
Tai se että jenkit nimesi absiksi nekin joissa oli abs vain takajarruilla. Eikä siis tuo ALB jonka ajatus on estää takajarrujen lukkiutuminen kuorman perusteella, vaan ihan pyörintätunnistimellinen.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm,jarrut
ViestiLähetetty: 26.11.2009 09:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
ALB lienee vain säätänyt takajarrutustehoa kuorman perusteella. Varsinaisen lukkiutumisen kannalta ei niin merkityksellistä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: