Kpt. Hans Sauber kirjoitti:
Kyllä omassa -00 2.0 16V viisari tönötti aina siinä 80 ja 90 välissä, juuri siinä ohuella viivalla. Ainoastaan, jos auto oli juuri ollut ajossa ja käynnistit uudelleen, oli lämpötila kuvan mukaisessa lukemassa.
Ja tuossa kuvaa ottaessa on tehty juurikin niin, että stopattu, kaivettu kamera esiin, laitettu säädöt kohdilleen ja käännetty avaimesta. Pysähtyessä taisi näyttää juurikin yhdeksääkymmentä astetta. Ja sitä tuo muistaakseni useimmiten näyttää, emännän 2.0 16V näyttää vähän vähemmän. Aikoinaan 1.8 8V seilaili 80-90 välillä, mutta viisarin sai jämäytettyä paikoilleen termarin vaihdolla.
Eikä siitä kannata stressata liikaa... kyllä se termari sen vaihtovälin kestää. Jokaisen jakopäärempan yhteydessähän se toki vaihdetaan, kun nesteet ovat muutenkin pois. Kunhan lämmintä tulee sisälle asti, eikä viisari karkaa yli sadan ja flektit pyörivät ajallaan, niin ei ole hätää. Meikäläisen BX:issä ei ole lämpömittareita edes ollut ja kyllä on aina "maaliin" selvitty siitä huolimatta - vaikka kerran termari jumittuikin kiinni. Onneksi oli kevät ja kattoluukku, melko lämmintä kyytiä oli kotiin.
