Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM oudot päästöarvot leimassa
ViestiLähetetty: 19.01.2010 15:04 

Viestit: 85
Paikkakunta: Imatra
No niin sitten mittailemaan !
Lähetän tässä ohessa kytkentäkaavoin , mikäli vielä ei ole tarkastettu että tuleeko kipunaa vai ei !

Kaaviossa nro 4 on virtalukko, nro 7 ohjaamon sulakerasia, puola nro 19 ja sytytysmoduuli nro 18.

Tarkastetaan tuleeko jännite sulakerasialta puolan liittimelle nro 4 ja sitten sytytysmoduulille liittimelle nro N/3 ja vielä Moduulilta N/1 jännite puolalle M/2.

Sitten funtsimaan vaihtoehtoja mikäli jännitettä ei tule ko. paikkoihin !
kaikkein yksikertaisemmin voidaan todeta kipinän puute laittamalla ylimmääräinen tulppa puolalta lähtevän sytytysjohdon joka mene virranjakajalle ja starttaus !
Itselläni ainakin Y3:ssa uskalsin testata kipinän tulon edellämainitulla keinolla.

Mikäli jännite uupuu jostain edellä mainitsemistani paikoista ja sytytysdmoduuli ja YKK on kunnossa ja puhdistettu, niin ei muuta kuin hydraulisäiliön alta johtonippujen liitokset auki ja puhtaaksi !
Kertokaa mikäli neuvoin jotain väärin !

Laitankin kaaviot palvelimelle, niin saa suurempaan kokoon !
Osoite on
http://users.kymp.net/pauli.kolehmainen ... bum_1.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM oudot päästöarvot leimassa
ViestiLähetetty: 19.01.2010 16:06 

Viestit: 85
Paikkakunta: Imatra
No niin, ensinnäkin anturi YKK kertoo älypäälle kierrokset, mikäli tietoa ei tule anturilta , ei tule kipinää, äly ei tiedä pyöriikö kone vai ei ja millä nopeudella.

Lähetän tässä linkin jonne laitoin sytytyksen kytkentäkaavion, valitettavasti Haynesin kirjasta ei saa antuirikytkentöjä.

Mikäli YKK anturin pudistamisen jälkeen ei tula kipinää aloitetaan vianetsintä mittaamalla yleismittarilla.
Puolan ja sytytysmoduulin liittimet ovat numeroituja.

kytkentakaaviossa on, Virtalukko on no 4, Matkustamon sukakerasia nro 7 Sytytysmoduuli nro 18 ja Nro 19 Puola


mitataan tuleeko jännite sulakerasialta puolalle liintin nro 4:lle
mitataan tuleeko jännite sytytysmoduulille liiti N/3
mitataan tuleeko jännite moduulista jännite puolalle M/2

Kertokaa ja korjatkaa jos puhun suopaa ! (vastuu siirtyy kuulijalle )

Kytkentakaavion osoitteet:
http://users.kymp.net/pauli.kolehmainen/kaavio.jpg
ja PDF lataus http://users.kymp.net/pauli.kolehmainen/XM.pdf


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM oudot päästöarvot leimassa
ViestiLähetetty: 19.01.2010 17:59 

Viestit: 37
No niin..virtaa ainakin tulee. Muistin että mulla oli ´kipinätesteri´, sellanen joka laitetaan tulpan ja tulpanjohdon väliin. No startatessa se vilkkui kyllä joka tulpassa. Eli ongelma taitaakin olla bensansaannissa?? Ja jos niin, niin pitäisikö bensaa tulla kun ottaa yhden ruiskusuuttimen auki ja starttaa?? Miten oisi nyt järkevintä toimia?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron