Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vetonivelen irroitus.
ViestiLähetetty: 21.04.2009 23:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kerran on tullut vastaan ihan hemmetin tiukassa oleva nivel ja kun se lopulta lähti niin syykin selvis, se pieni C-lukkorengas olis ruostunut :?
Vetarin nivel olikin sit muuten vaan ihan kauheessa jankissa eli kokkarerasvassa ja tosiaan tuo Koken mainitsema lootaööliluraus on hyvä juttu, näin vois olla parempi mahdollisuus myös sille että tämä lukkorengaskin saa öljyä itseensä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vetonivelen irroitus.
ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:31 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jankki on vain öljyn sideainetta. Jankkiintuminen johtuukin juuri öljyn puutteesta, sen kuivumisesta, haihtumisesta. Ei ole hassumpi tapa laittaa jossain vaiheessa lisää rasvaa/ öljyä haitarin alle. Prässiin vain ohut, ovaaliksi lyöty metalliputki, jossa rasvanippa. Joissain lootissa sisempi nivel on laatikon sisällä, öljytilasta erillään ja näin käy lämpimänä. Mm. näissä on rasvat kuivuneet.
Mitä öljyä? Gl-5?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vetonivelen irroitus.
ViestiLähetetty: 22.04.2009 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: hyvä Ealab. Teit erittäin huomionarvoisen kysymyksen. Mitä öljyä,,,,, GL5 ?.

sanoisin noin äkkipäätä jotta laita loota öljyä. jokainen saa vapaasti valita käyttääkö 4-5 tai jopa automaattia.
myöskään on huomioarvoista miettiä olisiko öljyn oltava synteettistä vai tykkäiskö nivel mieluummin perinteisestä mineraalipohjaisesta ja vielä EP:llä vai ilman.

sitten on vielä mietittävä merkkiä. laitanko kenties TB:ä /Shell:ä/ ehkä kenties kuitenkin Mobil olisi vai sittenkin Total:a kun kuitenkin on kyseessä sentään ranskalainen nivel. sehän tiedetään ettei ELF:ä voi laittaa ja Esso:kin on pannassa
kun toinen on niin rellua että ja toinen pösöä. :twisted:


Ja höpö höpö. laita mitätahansa lootaöljyä tai vaikka moottorisahan teräketjuöljyä eikä merkillä ole väliä. :mrgreen:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: