zX-files kirjoitti:
Eli ihan oikeesti, ei ne KAIKKIEN mallien KAIKKIEN kumiosien KAIKKI toimittajat jostain kymmenien vuosien ajalta taaksepäin edes osaa ainakaan enää vastata. Saati sitten koe asiaa tärkeäksi. Ja autotehtaalla tuota tietoa moisesta valmistusaikana triviaalista seikasta on vielä vähemmän. Silloin on ostettu suurinpiirtein takuuajan verran bensaa kestäviä kumiosia.
Sama juttu muoviosien kanssa. Eniten taitaa bensalinjassa olla muovia nykyään bensapumpuissa ja mittarin anturissa. Etanoli sattaa haurastuttaa niitäkin. Bensan koostumus on muuttunut viimeisen 30 vuoden aikana monta kertaa (Lyijyttömyys, reformointi, MTBE, rikkittömyys jne) Vielä 80-luvun alkupuolen bensassa ei tainnut olla etanolia vielä lainkaan. Oma kokemus oli, että Wartburgin bensalinjan muoviosat eivät kestäneet sitäkään.
Bensiini on itseasiassa ~400 erilaisen hiilivedyn seos, joista kaikka ei pystytä edes helposti määrittämään.