Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM ravistaa
ViestiLähetetty: 24.09.2012 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Käytin toisen kolmihaaran kesällä irti akselista ja huomasin että meni aika helposti urituksella liian syvään. Mistä tuli mieleen että jos nivelen sisäreiän viistettä hieman suurentaisi ja löisi niin syvään kuin saa, voisi upota tuollaisen 5 mm syvempään jolloin rulla kiipeäisi normaaliajossa kuopasta pois, - tai jäisi ikävästi reunalle.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ravistaa
ViestiLähetetty: 04.10.2012 20:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Aaltopelti kirjoitti:
Mutta XM-Hannu vois ainakin kokeilla renkaittenkin vaihtoa (vaikka etupäähän kokeilumielessä talvikumit) - näköjään nuokin voivat aiheuttaa omituisia oireita vaikka pintaa on jäljellä eikä mitään runkovikaa silmillä havaittavissa.[/quote]

Olisi pitänyt uskoa aaltopeltiä. Tänä aamuna vaihdatin uudet misukat alle, ja ravistukset ovat tipotiessään. Vasen eturengas oli saanut vyövaurion kai kesällä, ja se oli pikkuhiljaa pahentunut. Ravistus aiheutui tällä kertaa siitä.

Tuo aikaisempi vetoakseli on nyt "kunnostettu" hiomälla raspiroopella hahlot sileiksi, eli väljäksi. Laakerit kasasin laittamalla kumirenksun kaulalle, ja pujotin neulat renksun sisään siistiin riviin. Näillä näkymin tuo akseli jää nyt kokeilematta, koska vaihtotarvetta ei enää ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ravistaa
ViestiLähetetty: 04.10.2012 21:25 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
XM-Hannu kirjoitti:
Aaltopelti kirjoitti:
Mutta XM-Hannu vois ainakin kokeilla renkaittenkin vaihtoa (vaikka etupäähän kokeilumielessä talvikumit) - näköjään nuokin voivat aiheuttaa omituisia oireita vaikka pintaa on jäljellä eikä mitään runkovikaa silmillä havaittavissa.


Olisi pitänyt uskoa aaltopeltiä. Tänä aamuna vaihdatin uudet misukat alle, ja ravistukset ovat tipotiessään. Vasen eturengas oli saanut vyövaurion kai kesällä, ja se oli pikkuhiljaa pahentunut. Ravistus aiheutui tällä kertaa siitä.

Tuo aikaisempi vetoakseli on nyt "kunnostettu" hiomälla raspiroopella hahlot sileiksi, eli väljäksi. Laakerit kasasin laittamalla kumirenksun kaulalle, ja pujotin neulat renksun sisään siistiin riviin. Näillä näkymin tuo akseli jää nyt kokeilematta, koska vaihtotarvetta ei enää ole.[/quote]

Myöskin itse itselleni joudun sanomaan, että olisi pitänyt uskoa... :D :
Ajelin tämän kesän kitkoja loppuun ja Xm veteli vasemmalle ja ravistus alkoi n. 100 km/h:n vauhdissa. Pari viikkoa sitten satsasin uusiin kesärenkaisiin ja ainakin vetely loppui. Vanhoissa renkaissa en mitään vaurioita tai kieroutumia havainnut. Ravistus vielä jatkuu, mutta vain ajoittain ja alkaa vasta 130 km/h nopeudessa. Pitäis vielä tutkia oikea vetoakselin ulkonivel, josko sen vaihdolla vieläkin paranisi. Jos ei niin sitten kai sisäpään niveletkin menee tutkintaan. Mutta onhan tuo jo nytkin mukavampi ajella.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: