Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Takajousisylineri meni rikki?
ViestiLähetetty: 19.10.2011 09:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jlandah kirjoitti:
Liittimestä mitattuna jokaiselta anturilta löytyi kilo ohmin verran vastusta, joten johdot ja anturit ovat kunnossa.
Ai siis tuon lisäksi on mitattu ehjyys erikseen? Resistanssimittauksella voi todeta anturin tai johtojen olevan hajalla, mutta niiden ehjyyden toteaminen siten on varsin kyseenalaista. Skooppi kertoo asian jo paljon varmemmin ja paljastaa myös mahdolliset hammaskehähuolet.
jlandah kirjoitti:
ABS-boksin sähkönsyöttöön en ole tutustunut. Miten sähkönsyötön voi tarkistaa?
Mittaa jännitetaso kuormitettuna. Varmuudeksi kannattanee mitata sekä liittimen maata että akun tai moottorin maata vasten.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajousisylineri meni rikki?
ViestiLähetetty: 19.10.2011 10:22 

Viestit: 30
Paikkakunta: Oulu
laakeri kirjoitti:
Ai siis tuon lisäksi on mitattu ehjyys erikseen? Resistanssimittauksella voi todeta anturin tai johtojen olevan hajalla, mutta niiden ehjyyden toteaminen siten on varsin kyseenalaista. Skooppi kertoo asian jo paljon varmemmin ja paljastaa myös mahdolliset hammaskehähuolet.

Mittaa jännitetaso kuormitettuna. Varmuudeksi kannattanee mitata sekä liittimen maata että akun tai moottorin maata vasten.


Oskiloskoopilla en ole mittaillut. Elikkä pyöritetään rengasta ja katsotaan mitä skooppi näyttää anturilta?

Löytyisikö vielä kuvaa josta näkisi mistä pinnistä jännitetaso mitataan? Minulta löytyy ainoastaa kuva josta näkee anturien pinnit.

Semmonen tuli mieleen, että kun jossain vaiheessa vika löytyy ja "korjaantuu", niin pitääkö vikakoodi käydä nollaamassa/kuittaamassa OBD-laitteella?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajousisylineri meni rikki?
ViestiLähetetty: 19.10.2011 10:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jlandah kirjoitti:
Oskiloskoopilla en ole mittaillut. Elikkä pyöritetään rengasta ja katsotaan mitä skooppi näyttää anturilta?
Jep. Jos tällä tavoin näyttää hyvältä joka pyörältä, niin sitten voidaan aika varmasti rajata anturi-, hammaskehä- ja kaapelointiviat pois.
jlandah kirjoitti:
Löytyisikö vielä kuvaa josta näkisi mistä pinnistä jännitetaso mitataan? Minulta löytyy ainoastaa kuva josta näkee anturien pinnit.
Plustaso löytynee ainakin helposti mittarilla etsimällä.
jlandah kirjoitti:
Semmonen tuli mieleen, että kun jossain vaiheessa vika löytyy ja "korjaantuu", niin pitääkö vikakoodi käydä nollaamassa/kuittaamassa OBD-laitteella?
Ainakaan anturivikoja ei ole tarvinut kuitata mitenkään.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajousisylineri meni rikki?
ViestiLähetetty: 19.10.2011 18:10 

Viestit: 30
Paikkakunta: Oulu
Abs tuli kuntoon. Konepellin alla olevasta sulakerasiasta PUUTTUI absin sulake?!?!?!?!?!? Itse en ole sitä pois ottanut, eikä kukaan muukaan ole autoa korjannut. Tuntuu epätodennäköiseltä, että sulake olisi itsestään lähtenyt pois. Mystitstä. No tulipa kuntoon.

Kiitokset hyvistä neuvoista.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: