Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Ei nuo NGK:t oo tainnu sitikois usein hyviä olla?

Bougicordit johdoiksi ja Ekukemit tulpiksi niin eiköhän siitä tuu paree?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 20:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: joopa joo. mulla pelaa parissa pytyssä ngk:t ja yhdessä Bosch. ja viimosessa joku denso. ja piuhoina on motonetistä haetut sopivan mittaiset piuhat. eikä pätki ollenkaan. jotta se niistä " kourdeista " ja ekujemmeistä. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 20:36 

Viestit: 130
Totta tai tarua, mutta taitaa ne NGK:t toimia parhaiten mopoissa ja ruohonleikkureissa...Ja täysin nykimättömäksi ei vanhaa Jettiläistä saa millään!



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 21:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
suurimmalta osiltaan pelkkää luuloo ja tarua + uskomusta+ kuulopuhetta. merkillä eioo väliä edelleenkään jos muuten ovat sopivia ja hoidettu kärkiväliltään kuntoon ja ovat muuten mekaanisesti ehjiä. jokainen kynttilätehtailija tekee just yhtä kelvollisia reiän täytteitä ja luultavasti myös suunnilleen samoista materiaaleista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Joskus kauan sitten, kun miniä (1000) yritettiin startata Artukaisissa ngk:n lämmitystulpilla tulos oli huono. Ei käynnistynyt.
Saatiin naapurista jotkut Boschit lainaksi niin jopa käynnistyi.
Kannattaa aina yleistää. :roll:



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 09.06.2012 21:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
himmell. säikähtikö engelsmanni sakujen tuotteita eikä enää kiukutellu.........jawohl.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 10.06.2012 00:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Vanha viidakon sanonta- NGK nykii jo laatikossa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 10.06.2012 08:36 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Vähän OT: Paitsi NGK A7, oli ainoa, joka toimi...myöhemmissä malleissa myös Bosch W7BP..vajaatahtisissa. NGK:sta on ollut juttua, eikä aina kehuttukaan. Myös joku Champion-malli xantiassa.....Kuulin joskus "Esson baari", ei sentään "hevosmiesten tietotoimisto"-juttua NGK:sta, että vain alkuperäiset japsit olisivat ollet kelvollisia...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 10.06.2012 10:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
hoidettu kärkiväliltään kuntoon
Niin... ekujemmoissa joutuu kärkivälin tosiaan oikein hoitamaan kuntoon. Boscheissa se on valmiiksi ihan kohdillaan ilman hoiteluakin. Näköjään tuossa Xantian 1.8 16V:ssä toimivat ekujemmat ainakin ihan kivasti. 8V:ssä oli kyllä pakko olla Boschit.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 18.09.2012 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Uusi havainto nykimiseen liittyen, mitä en ole joko aiemmin huomannut tai sitä ei ole ilmennyt...öljynpaineen viisari tipahtaa joka kerran kun auto nykäisee. Eli kun normaalisti ajaessa paineet on 6-7, niin nykäistessä tipahtaa neljään ja jos/kun nykäisee useamman kerran peräkkäin, tipahtaa paineet kahteen tai jopa alle. Tai siis sitähän en tiedä tippuvatko öljynpaineet oikeasti vai katkeaako mittarilta vaan sähköt hetkellisesti. Mittariston muut mittarit eivät pätki eikä valot välky.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 18.09.2012 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sähkövika


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 20.09.2012 16:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Missäs se öljynpaineen anturi on? Meinaan tänään kun ajelin Riihimäeltä kotiin, niin muutaman kerran auto teki niin, että öljynpaineen mittari heilahteli vaikka auto kulki ihan tasaisesti ja välillä meni hetkeksi kokonaan pois pelistä. Yleensä tuo mittarin heilahtelu siis tapahtuu samaan aikaan kun auto nykii, mutta nyt heilahteli ilman nykimistäkin. Pääsisin seuraamaan tuota johtoa, että mistä se tulee ja minne se menee, josko syyllinen nykimiseen vaikka olisi siinä.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 20.09.2012 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
siinähän se on öljynputsarin nurkalla. ei se vika oo ( varmaankaan) siinä anturissa ,mutta koko piuhan pätkä anturilta mittarille liitoksineen. ja samanlaisen ongelman aiheuttaa sähkön syöttöpuoli.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii
ViestiLähetetty: 20.09.2012 18:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
kokemjne kirjoitti:
siinähän se on öljynputsarin nurkalla. ei se vika oo ( varmaankaan) siinä anturissa ,mutta koko piuhan pätkä anturilta mittarille liitoksineen. ja samanlaisen ongelman aiheuttaa sähkön syöttöpuoli.

Anturi löyty, nyt on helpompi lähteä seuraamaan johtoa/johtoja. Täytyy alkaa käymään noita johtoja läpi syksyn/talven aikana kunhan laitan auton talviteloilleen.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: