Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 19:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:D eli. tämä alkaa muistuttaa tuota perinteistä kinastelua öljymerkeistä. ilmottele ajan kanssa ,kuin on huristellu. siihen menee tosin jokunen vuosi, mutta silti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 20:36 

Viestit: 115
XM-Hannu kirjoitti:
Ihmekiitäjä kirjoitti:
Ja veikkaan että vastauksesi on XM-Hannun tasoa eli viittauksia anoppiin ymv. kun ei pysty asiasta puhumaan.

Tämähän on tosikkojen palsta. täällä ei huumoria viljellä. Eikä hymyillä.

Lyökäähän nyt kaikki faktoja pöytään. Mikä BX:n tai uudemman sitikan hydrauliikan tiiviste ei kestä ja mitä? Tehdään testi valokuvien kanssa. Minulla on nurkissa BX ja XM kompponentteja. Ja jos ei kelpaa, niin ostetaan vaikka C5 tiivisteitä, ja liotellaan. Teen kokeen mielelläni, ja lupaan valokuvat ja jonkunlaiset rasituskokeet, joista selviää, onko materiaali manettänyt lujuutensa. Ja minun Xm:lläni ajetaan joka kuukausi 6000 km, 740000 on takana. Voit arvailla mitä kaikkea olen käyttänyt.

Ja ammattianikin saat arvailla.


Miksi käyttää jotain muuta kuin LHMää? Tai LDSn tilalla jotain muuta :geek: nortti huuleen ja vastatuuleen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Omat sanomiset perustuvat faktoihin. Jos on ollut käsissä väärien öljyjen aiheuttamia tiivistevaurioita ja palstalla väitetään kirkkain silmin että polttoöljy /moottoriöljy soveltuu LHMn tilalle ? Ei pelkästään citroeneissa....vaan koneissa maailmanlaajuisesti.
Laita joku esimerkki ilman todellisuuspohjaa...kaikki kritiikki on OK. Ei taida sinun kokemusperäinen tietosi riittää.
Trukkimekaanikon ammatti OK, oma ammatti koneinsinööri lähes 30v alalla...mikä sinun oma aiheeseen liittyvä ammatti/tausta kun kysyit minun ammattiani?
Toivon sinulta faktoja vastaukseen!


Ja veikkaan että vastauksesi on XM-Hannun tasoa eli viittauksia anoppiin ymv. kun ei pysty asiasta puhumaan.
Koneenrakennuksessa öljyn viskositeetin valinnalla vaikutetaan suoraan esim hammasrattaiden tai vähemminkin kuormitettujen palikoiden käyttöikään, monien muiden kriteereiden kanssa. Kone-elimen käyttöiän voit lyhentää (ja ko automerkin maineen) lorauttamalla dieseliä hydetankkiin..

Kuten kaikki tietävät, ja monet ovat täälläkin todenneet, sitä dieseliä vaihdetaan lhm:n tilalle vain ja ainoastaan hydrauliikkajärjestelmää puhdistettaessa, se tekee laimentamattomana pitemmän päälle hallaa pumpulle. Polttoöljy/diesel on kelpo hätävaraöljy jota saa halvalla, ja jonka saatavuus on täysin ylivoimainen muihin järjestelmään soveltuviin öjyihin verrattuna. Se myös sekoittuu hyvin lehmään ja parantaa järjestelmän toimintaa.

Niin, mitä jos sinä listaisit ne kaikki kamalat dieselin lhm-järjestelmään aiheuttamat viat? Monivamma-sitikkani ovat sitä aika aina silloin tällöin nauttineet, ja mitään uusia ongelmia en ole havainnut. Päinvastoin, diesel palautti XM:n täysin kuolleen ohjaustehostimen takaisin elävien kirjoihin.

Ja mitä ammattiini tulee, niin minä en ole vedonnut ammattilaisuuteen, joten en näe miksi sillä olisi mitään merkitystä. Alan insinöörin toisaalta luulisi ymmärtävän eri vaihtoehtojen sopivuutta ja osaavan perustella väitteitään, mikä taas olisi arvokas lisä keskusteluun.

ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Tuossa julkisesti toteat että valehtelen. Perustele.

En muuten todennut, kunhan vahvasti epäilin öljyväitteidesi paikkansapitävyyttä, mutta antaa olla, luetun ymmärtäminen selvästi ei ole vahvin lajisi. Älä nyt puhu itseäsi enempää pussiin.

EDIT:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Miksi käyttää jotain muuta kuin LHMää? Tai LDSn tilalla jotain muuta :geek: nortti huuleen ja vastatuuleen...

http://tinyurl.com/6tqtmue



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 21:21 

Viestit: 115
Palloidiootti kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Omat sanomiset perustuvat faktoihin. Jos on ollut käsissä väärien öljyjen aiheuttamia tiivistevaurioita ja palstalla väitetään kirkkain silmin että polttoöljy /moottoriöljy soveltuu LHMn tilalle ? Ei pelkästään citroeneissa....vaan koneissa maailmanlaajuisesti.
Laita joku esimerkki ilman todellisuuspohjaa...kaikki kritiikki on OK. Ei taida sinun kokemusperäinen tietosi riittää.
Trukkimekaanikon ammatti OK, oma ammatti koneinsinööri lähes 30v alalla...mikä sinun oma aiheeseen liittyvä ammatti/tausta kun kysyit minun ammattiani?
Toivon sinulta faktoja vastaukseen!


Ja veikkaan että vastauksesi on XM-Hannun tasoa eli viittauksia anoppiin ymv. kun ei pysty asiasta puhumaan.
Koneenrakennuksessa öljyn viskositeetin valinnalla vaikutetaan suoraan esim hammasrattaiden tai vähemminkin kuormitettujen palikoiden käyttöikään, monien muiden kriteereiden kanssa. Kone-elimen käyttöiän voit lyhentää (ja ko automerkin maineen) lorauttamalla dieseliä hydetankkiin..

Kuten kaikki tietävät, ja monet ovat täälläkin todenneet, sitä dieseliä vaihdetaan lhm:n tilalle vain ja ainoastaan hydrauliikkajärjestelmää puhdistettaessa, se tekee laimentamattomana pitemmän päälle hallaa pumpulle. Polttoöljy/diesel on kelpo hätävaraöljy jota saa halvalla, ja jonka saatavuus on täysin ylivoimainen muihin järjestelmään soveltuviin öjyihin verrattuna. Se myös sekoittuu hyvin lehmään ja parantaa järjestelmän toimintaa.

Niin, mitä jos sinä listaisit ne kaikki kamalat dieselin lhm-järjestelmään aiheuttamat viat? Monivamma-sitikkani ovat sitä aika aina silloin tällöin nauttineet, ja mitään uusia ongelmia en ole havainnut. Päinvastoin, diesel palautti XM:n täysin kuolleen ohjaustehostimen takaisin elävien kirjoihin.

Ja mitä ammattiini tulee, niin minä en ole vedonnut ammattilaisuuteen, joten en näe miksi sillä olisi mitään merkitystä. Alan insinöörin toisaalta luulisi ymmärtävän eri vaihtoehtojen sopivuutta ja osaavan perustella väitteitään, mikä taas olisi arvokas lisä keskusteluun.

ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Tuossa julkisesti toteat että valehtelen. Perustele.

En muuten todennut, kunhan vahvasti epäilin öljyväitteidesi paikkansapitävyyttä, mutta antaa olla, luetun ymmärtäminen selvästi ei ole vahvin lajisi. Älä nyt puhu itseäsi enempää pussiin.

EDIT:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Miksi käyttää jotain muuta kuin LHMää? Tai LDSn tilalla jotain muuta :geek: nortti huuleen ja vastatuuleen...

http://tinyurl.com/6tqtmue


Googlettamalla: 30000 mailia ja muu mineraalipohjainen (testattu) hydrauliöljy käytettynä LHM tilalla kuluttaa metalliset liikkuvat osat siihen kuntoon että sisäinen ohivuoto on huomattavaa. Tämän jälkeen paluu viskosteetiltaan ohiuempaan LHMään ei ole mahdollista.
Pallodiootti luovutti, tuon tason arvostelijoita maailma pullollaan. Mites XM-Hannu , paskaako jauhavat? Mutta laita omat testit päälle....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 22:08 

Viestit: 115
Alkuperäiseen otsikkoon liittyen:
anteeksipyyntö että sotkin tähän viestiketjuun hurjat LHM-mittelöt. XM-Hannun mukaan LHM voi käyttää LDSn tilalla, itse en usko tähän. Voi toimia jonkin aikaa...
Suosittelen käyttämään tehtaan aineita ja muuten etsimään mahdolliset viat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 05.10.2012 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
XM-Hannu kirjoitti:
Hämmennänpä minäkin tätä soppaa.
LHM on mineraaliöljy. LDS on synteettinen ÖLJY. Siis molemmat öljyjä. LHM ei riko eikä pehmennä LDS järjestelmän tiivisteitä, eikä päinvastoin. Piste. Ei myöskään muut moottoriteknikkaan tarkoitetut öljyt. Öljynkestävä tiivistemateriaali, yllättävää kyllä, kestää öljyjä.


Tuossa alkuperäinen hämmennykseni. Kysymys oli siitä, pilaako LHM C5:n tiivisteet. Pysyn edelleen väitteessäni. Se mitä johtopäätelmiä joku tekee, on oma asiansa. Ja jos joku haluaa arvailla, mitä käytän hydrauliikassa, niin ottakaa arvauksiin mukaan sekin vaihtoehto, että saatan käyttää LHM:ää.
Jos minulla nyt ylipäätään edes on sitikkaa. Jospa ajankin Nissan Qashqailla.

Muistakaa myös, että tämä on keskustelupalsta. Täällä huudellaan nimimerkin takaa, kuten kaikilla muillakin keskustelupalstoilla. Täällä ainoa vastuu on lukijalla. Tänne voi kirjoittaa mitä puutaheinää hyvänsä. Itse olen heinämiehiä. Vaikka harvoin huumoriyritystäni ymmärretään, ainakaan oikein.

Parempaa jatkoa kaikille. Ja käyttäkää Mamolia. Se on parasta. Muut eivät tiedä öljynjalostuksesta mitään. Ja kyllä tuota Flora Juoksevaa tekisi mieli kokeilla. Se kun käy....grilliin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 06.10.2012 00:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Tänään muuten klo 10.40 maissa Tattarisuolla kääntyi perääni ajamaan hieno tummansininen Berline, siis Nissan Qashqai Berline, tiedättehän, tuo matala viistoperäinen malli. Terkkuja hänelle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 06.10.2012 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
pimpelipompeli kirjoitti:
Akaile kirjoitti:
Tässä ketjussa ei tule esille kahta asiaa: 1) Vaihtoiko ketjun aloittaja LDS:iä järjestelmään kertaakaan ennen testin aloitusta? Eli, olisiko tuo mainittu suhina loppunut jo pelkästään siihen, että järjestelmässä olisi tuoreet öljyt?
2) Onko tämä järkevä säästökohde? Toki oman pussin kannalta, mutta sitten seuraavalle omistajalle onkin melkoisen mahtavaa meininkiä vaihdella tiivisteitä ja poksahtaneita osia tämän "kokeilun" seurauksena. Asia olisi eri, jos olettaisin auton pysyvän samalla omistajalla, mutta taitaa femma olla vasta tulossa siihen kiertopalkintoikään...


1. Järjestelmän läpi on laskettu lds-öljyä omistusaikanani yhteensä n. 10l, joten katsoisin suurimman osan siitä olleen tuoretta ja vaihtunutta. Lisäksi huoltokirja väittää että n. 300 000t kohdalla on tehty hydrauliikkaan öljynvaihto. Suhinat eivät muuttuneet mihinkään.

2. Haluaisitko ostaa vm. 2001 2.2 hdi C5 Citroenin, jonka mittarissa olisi n. 490 000km, mikäli se vielä suostuisi tallentamaan kilometrilukemia? Ominaisuuksina mm. hukkaa jäähdytysnestettä ja paisarissa öljyä. Ohjaustehostimen putket märät, sama kylläkin pätee myös kaikkiin autosta löytyviin hydeputkiin. Pakoputki pitäisi parsia kasaan. Automaatti-ilmastointi ei älyä toimia automaattiasennossa. Rengaskaupassakin pitäisi käydä. Kyllä tämän koekaniinin seuraava omistaja on joku kierrätysfirma, ei tämä taida mustille miehillekään kelvata taksiksi, vaikka tilava onkin.


Ok, ajoneuvon historiatiedot selventävät projektin järkiperäisyyttä. Näköjään LDS:n kohdalla suhina ei lopu, LHM:n tapauksessa loppui.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 06.10.2012 05:58 

Viestit: 369
Akaile kirjoitti:
Ok, ajoneuvon historiatiedot selventävät projektin järkiperäisyyttä. Näköjään LDS:n kohdalla suhina ei lopu, LHM:n tapauksessa loppui.


Juu, ei tässä mitään "uutta" autoa olla särkemässä. :lol: Tehtaan korjausohje merkkihuollosta kysyttäessä on tyly tuon tehostimen suhinan ja vinkunan kohdalla; putkisto vaihtoon. Tosin samalla kun vaihdetaan putki, niin vaihtuu myös suurin osa järjestelmässä olevasta lds öljystä. Tuskin siellä on testattu sitä vaihtoehtoa, että kaadetaan vanhat liemet takaisin putkenvaihdon jälkeen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 09.10.2012 20:28 

Viestit: 115
Palloidiootti kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Omat sanomiset perustuvat faktoihin. Jos on ollut käsissä väärien öljyjen aiheuttamia tiivistevaurioita ja palstalla väitetään kirkkain silmin että polttoöljy /moottoriöljy soveltuu LHMn tilalle ? Ei pelkästään citroeneissa....vaan koneissa maailmanlaajuisesti.
Laita joku esimerkki ilman todellisuuspohjaa...kaikki kritiikki on OK. Ei taida sinun kokemusperäinen tietosi riittää.
Trukkimekaanikon ammatti OK, oma ammatti koneinsinööri lähes 30v alalla...mikä sinun oma aiheeseen liittyvä ammatti/tausta kun kysyit minun ammattiani?
Toivon sinulta faktoja vastaukseen!


Ja veikkaan että vastauksesi on XM-Hannun tasoa eli viittauksia anoppiin ymv. kun ei pysty asiasta puhumaan.
Koneenrakennuksessa öljyn viskositeetin valinnalla vaikutetaan suoraan esim hammasrattaiden tai vähemminkin kuormitettujen palikoiden käyttöikään, monien muiden kriteereiden kanssa. Kone-elimen käyttöiän voit lyhentää (ja ko automerkin maineen) lorauttamalla dieseliä hydetankkiin..

Kuten kaikki tietävät
omaa keksintöäsi;)

, ja monet ovat täälläkin todenneet,
Kuinka moni ?
sitä dieseliä vaihdetaan lhm:n tilalle vain ja ainoastaan hydrauliikkajärjestelmää puhdistettaessa,
LHM osat pestään bensalla tai LHMn tilalle laitetaan LHM-pesuaine jonka viskositeetti vastaa LHMää.
se tekee laimentamattomana pitemmän päälle hallaa pumpulle
Ja varmasti kaikille hydrauliikan metalliosille + tiivisteille
. Polttoöljy/diesel on kelpo hätävaraöljy jota saa halvalla,
Jos halpuuteen vertaa onko 20euron säästö tässä kohtaa paikallaan. Dieselin käytön jälkeen puhdistat hydrauliikan ja ostat uudet LHMt. Vai miten sinun ohjeessa sanotaan.
ja jonka saatavuus on täysin ylivoimainen muihin järjestelmään soveltuviin öjyihin verrattuna.
Mitkä on ne muut öljyt? Eikö Turussa ole lehmää:)
Se myös sekoittuu hyvin lehmään ja parantaa järjestelmän toimintaa.
Kerro millä tavalla se parantaa järjestelmän toimintaa? Millä seossuhteella? Montako tuntia / km ?


Niin, mitä jos sinä listaisit ne kaikki kamalat dieselin lhm-järjestelmään aiheuttamat viat?
Listasin tärkeimmät
Monivamma-sitikkani ovat sitä aika aina silloin tällöin nauttineet, ja mitään uusia ongelmia en ole havainnut.
Kerro km määrä ja miten usein huollettu. Voisko monivamma nimitys johtua huoltamattomuudesta:)

Päinvastoin, diesel palautti XM:n täysin kuolleen ohjaustehostimen takaisin elävien kirjoihin.
Todennäköisesti normihuollon puutetta. Tämäkö ainoa esimerkkisi , listaa toki lisää.

Ja mitä ammattiini tulee, niin minä en ole vedonnut ammattilaisuuteen
en minäkään, kerroin sitten kun kysyit, joten en näe miksi sillä olisi mitään merkitystä.
Miksipä olit kiinnostunut?
Alan insinöörin toisaalta luulisi ymmärtävän eri vaihtoehtojen sopivuutta
Kerro ihan vapaasti ne muut sopivuudet:) OIKEIN HUOLLETTUNA LHM-POHJAISET AUTOT TOIMII OK LHMllä! Jos sulla on rahaa tarpeeksi voin laskea järjestelmän lujuusopillisesti ja testata haluamillasi aineilla.
ja osaavan perustella väitteitään
Vaikkapa dieselin leimahdus piste noin 50 C, LHMn noin 100C. Kun painepuolen putki/ tiiviste vuotaa sprayna kumpiko syttyy herkemmin palamaan? Ajatteletko autoilussa esim turvallisuutta tai ohjeita mitä muille sitikkaihmisille (toki itseäsi tyhmemmille) suosittelet. Kerro Suomessa yksi korjaamo joka käyttää dieseliä LHM- järjestelmän kanssa??
, mikä taas olisi arvokas lisä keskusteluun. Onko järkevää yrittää selittää koneenrakennuksen asioita ihmiselle joka ei niitä ymmärrä? Juotko muuten dieseliä...
quote="ihmekiitäjä 4"]
Tuossa julkisesti toteat että valehtelen. Perustele.

En muuten todennut, kunhan vahvasti epäilin öljyväitteidesi paikkansapitävyyttä, mutta antaa olla, luetun ymmärtäminen selvästi ei ole vahvin lajisi. Älä nyt puhu itseäsi enempää pussiin.

EDIT:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Miksi käyttää jotain muuta kuin LHMää? Tai LDSn tilalla jotain muuta :geek: nortti huuleen ja vastatuuleen...

http://tinyurl.com/6tqtmue[/quote]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LDS hydrauli nesteen korvaaminen - Testi aloitettu
ViestiLähetetty: 12.12.2012 01:27 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
joskus bx aikoina tuli mehut ulos raumalla. en sitten saanut yöllä mistään uutta letkua enkä mehua, niin laiton mobilen öljyt ja pääsin kotiin :)

olihan se vähän kovempi ajaa. mutta toimi ihan hyvin kolme päivää ennen kuin sain bx:sän huoltoon.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: