|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 28.12.2015 23:38 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Toi tumppi oli mulla ruostunut niin ohueksi ettei M10x1 kierre liimankaan kanssa pitänyt kuin Lahti-Tampere-Lempäälä. Hydrauliliike rutisti hyvää jatkoa vanhaan letkuun (7 euroa kiitos), siihen tein uuden kierteen ja nyt on toiminut jo useita tuhansia kilometrejä. loppuosa siis jarruputkella kuten Akailekin. Vielä jos talvipakkaset kestää niin kai se loppuiän toimii.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 29.12.2015 14:06 |
Viestit: 261
|
Aivan loistavia ohjeita ja kuvia sekä lisätietoja! Sisälokari pitää ilmeisesti irrottaa jotta irrotus ja kiinnitys onnistuu? Kysyin uutta putkea ja sitä kyllä saa, hinta vain muodolliset 301€...
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 29.12.2015 15:45 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
DSMarko kirjoitti: Aivan loistavia ohjeita ja kuvia sekä lisätietoja! Sisälokari pitää ilmeisesti irrottaa jotta irrotus ja kiinnitys onnistuu? Kysyin uutta putkea ja sitä kyllä saa, hinta vain muodolliset 301€... Niin, uusia ruostuvia putkia, 301e...  CuNi-metallinen jarruputki on materiaaliltaan tuttua sukellusveneistä yms. Kyllä se Xantian sukellukset suolavedessä kestää.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 29.12.2015 17:40 |
Viestit: 982
|
Viime vuonna laitoin tuollaisen uuden ruostuvan originaaliputken omaani. Pähkäilin vähän aikaa ruosteeneston kanssa, ja sitten hetken mielijohteesta putsasin kumiosan ja tehostajan välisen kovan putken liuottimella ja kiepitin laadukasta sähköteippiä spiraalina päästä päähän, 50% limityksellä. Katsotaan 10v päästä auttoiko  Ruostumisongelma on loppuvuosien Xantioissa, aiemmat oli muovitettuja ja kestäviä. Vuoden 1996 xantiassa se on vielä hienossa kunnossa, mutta vm 2001 paljon vähemmän ajetussa oli aivan ruosteessa ja katkesi irrottaessa (kytkinrempan yhteydessä oli helppo vaihtaa).
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 05.05.2016 20:42 |
Viestit: 261
|
Oli lIian vähän ympärysmittaa tumpissa enää, että olisi kierteen saanut. Positiivista kuitenkin, että putki on kokonaisuudessaan irti. Joutunee ostamaan kalliihkon orkkisputken.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 05.05.2016 22:57 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
DSMarko kirjoitti: Oli liian vähän ympärysmittaa tumpissa enää, että olisi kierteen saanut. Positiivista kuitenkin, että putki on kokonaisuudessaan irti. Joutunee ostamaan kalliihkon orkkisputken. Tai sitten hydrauliliikkeeseen, siellä on jatkoja mistä valita sopiva työstettäväksi. Muistat sanoa että ko. letku on klapikoneesta tai ruohonleikkurista.. Ja kesti talven "pakkaset" tuo jatko, vähän tiputteli välillä mutta ei mitään epänormaaliksi (Citikassa) luettavaa.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 17.05.2016 14:17 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Penkkiporalla kylmästi 9mm poralla sentti reikää siihen letkun päätyhelaan, M10X1 kierre perään, tiivisteliimaa ja toi 115cm jarruputki, hivenen se näyttäisi tihkuvan kun ei saanut oikein kiristettyä kunnolla mut tällä mennään, katsotaan miten kestää.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 28.05.2016 14:35 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Xari kirjoitti: Penkkiporalla kylmästi 9mm poralla sentti reikää siihen letkun päätyhelaan, M10X1 kierre perään, tiivisteliimaa ja toi 115cm jarruputki, hivenen se näyttäisi tihkuvan kun ei saanut oikein kiristettyä kunnolla mut tällä mennään, katsotaan miten kestää. Eihän se mitään kestänyt, 3M hydrauliliitoksiin tarkoitettua tiivisteliimaa väliin ja taas mennään.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 31.05.2016 08:28 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mielestäni tuo vinkkaamani jarruputki pitäisi saada tiivistymään kartiopintaansa vasten, joten ei ole samantekevää millaiseen reikään sen tällää. Kartiopinnan vastanippaa käytin liitoskappaleena ja hydraulilukitetta välissä; ei ole tihkunut lainkaan.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 01.06.2016 08:38 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
En tiedä miten tässä, mutta yleisesti: Kierre olisi hyvä saada "pohjaan asti". Pitäisikin varmaankin aloittaa 1:s tai 2:s kierretapilla. 
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ohjaustehostimen hydrauliikkaputken vaihto. Lähetetty: 01.06.2016 11:54 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Akaile kirjoitti: Mielestäni tuo vinkkaamani jarruputki pitäisi saada tiivistymään kartiopintaansa vasten, joten ei ole samantekevää millaiseen reikään sen tällää. Kartiopinnan vastanippaa käytin liitoskappaleena ja hydraulilukitetta välissä; ei ole tihkunut lainkaan. 9mm porallahan tulee suoraan lähes sopiva vastapinta ja päätylaipassa näyttää olevan riittävästi materiaalia M10 kierteille, paljon sitten jää varaa? viisain vaihtoehto olis varmaan laittattaa letkuun pää jossa olis M10x1 lähtö Lainaa: En tiedä miten tässä, mutta yleisesti: Kierre olisi hyvä saada "pohjaan asti". Pitäisikin varmaankin aloittaa 1:s tai 2:s kierretapilla Varmaan olis, ei vaan viitsi ostaa läjää kierretappeja, tuota M10x1 ei ollut minkään halpakaupan valikoimissa  eikä siinä jarruputken päässäkään sitä kierrettä ole loppuun asti.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|