Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 13.12.2009 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Onkos muuten faceliftissä noi umpiot miten tiukassa josko ton putsausoperaation tekis itekin? Eli tarviiko purkaa miten paljon?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 13.12.2009 23:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
-Konepelti auki
-Puhaltimien suojus irti. 2 x T20 ruuvit ja 2 x muovinastat. (Jos särkyvät, samat nastat löytää Saab 99:n ja 900:n A-pilarein verhoilusta!)
-Etuvilkut irti.
-Lista umpion alta irti. 2 x muoviklipsit
-Umpio irti. 3 x T30 ruuvit. Kaksi yläreunassa, yksi umpion alla keskellä.
-Johtoliitin irti, ja umpio on kädessä.

Kannattaa varautua vaihtamaan samalla kaikki neljä H1 polttimoa. Se on paljon helpompaa, kun lamppu on irti.
Vanhat H1 polttimot eivät mutenkaan juuri kestä käsittelyä.
Polttimoiden liittimiä kannattaa hieman puristaa kärkipihdeillä tiukemmiksi.

Juurikin nuo tein tänä iltana firman korjaamolla... ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 02:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Ja kuten laakeri vihjaileekin niin E-hyväksytty muutosxenon on siis mahdottomuus :mrgreen:
Tuota valokuviotahan on liki mahdoton saada heijastinumpiossa kohdalleen johtuen xenonin ja hehkun rakenne-erosta. Se valaiseva kohta kun on sen verran erikokoinen ja -muotoinen.
Jep, juurikin näin. Ja tämän vuoksi kannattaa jättää ihan suosiolla ne halogeenikantoihin & -umpioihin tulevat xenonit sinne hyllylle. Tai ihan sama tietenkin, jos tavoitteena on vain reilusti valoa, eikä valon suunnalla ole mitään väliä. Sumareihinkin vielä xenonisarja, suuntaus taivaalle ja sumarit jatkuvasti päälle... Laittaa vielä varmuudeksi sisävalotkin päälle aina kun lähtee ajamaan, että on sitä valoa varmasti riittävästi :?
ealab kirjoitti:
Lyhtyjen, umpioiden pesusta: riittää tiskiaine+ vesi, huljuttelut ja monet huuhtelut, viimeinen huuhtelu tislatulla vedellä.
No tuota, muistelisin kyllä, että ykköskoppasen Xantian umpioista alkoi heijastinpinta juosta karkuun, kun sille käsitiskiainetta tarjosi. Mietoa nestesaippuaa kesti.
svc kirjoitti:
Kannattaa varautua vaihtamaan samalla kaikki neljä H1 polttimoa. Se on paljon helpompaa, kun lamppu on irti.
Vanhat H1 polttimot eivät mutenkaan juuri kestä käsittelyä.
Helpompaa kyllä, mutta onneksi Xantiassa (no kokemusta vain ykköskoppaisesta 1.8 8v:stä ja kakkoskoppaisesta 2.0 16v:stä) on ajovalojen takana sen verran hyvin tilaa, että mahtuu ihan hyvin vaihtamaan polttimot lamppujen paikoillaan ollessakin. Ja sen verran hyvin vanhat H1:t kestävät käsittelyä, että ne voi ihan rauhassa irrottaa siitä lampusta sitten, laittaa pöydälle ja sitten ennen lampun paikoilleen laittamista kiinnittää taas. Ei tuntunut polttimoiden elinikää moinen käsittely lyhtentävän. Kunhan muistaa vain asianmukaisen polttimoiden käsittelyn, eikä sotke niitä rasvaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 13:28 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Jatkuvasti palavien lähivalojen kanssa on vaan se riesa että mitä enemmän laitat tehoa lähivaloille sitä vähemmän näet pitkillä, tai ainakin pitkille pitäisi laittaa vielä enemmän valoa.

Jos ei aja kuin toria ympäri haitta ei kyllä ole iso :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Yleensä ne pitkät on kuitenkin paremmat kuin lyhyet, ja pitkiä voi aina lisätä. Suurempi ongelma on toisinpäin eli se että jos laitat lisäpitkät niin lyhyillä ei enää näe sitäkään vertaa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Xari kirjoitti:
Jatkuvasti palavien lähivalojen kanssa on vaan se riesa että mitä enemmän laitat tehoa lähivaloille sitä vähemmän näet pitkillä, tai ainakin pitkille pitäisi laittaa vielä enemmän valoa.


Onkohan tuo yksilöllistä vai sitten urbaani legenda... C5:ssa on xenonit viritetty siten, että pitkät vain jatkavat valoisaa aluetta etupäästään. Erittäin miellyttävät valot, enkä huomaa kaukonäköni mitenkään kärsivänt tuosta ratkaisusta.

Bexissä taasen on nuo perinteiset H4:set ja niissä häiritsee, kun lähiseutu pimenee pitkille vaihdettaessa. Toisaalta vastaantulijaa kohdattaessa lähialue kirkastuu mukavasti.

Mielestäni noiden kiinteiden lähivalojen ongelmana ei ole jatkuva palaminen vaan pitkienvalojen lähietäisyyden kirkastaminen. Vaihdettaessa pitkiltä lähivaloille tuntuu kuin valot sammuisivat.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 14:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
dieselflosse kirjoitti:
Bexissä taasen on nuo perinteiset H4:set ja niissä häiritsee, kun lähiseutu pimenee pitkille vaihdettaessa. Toisaalta vastaantulijaa kohdattaessa lähialue kirkastuu mukavasti.
Beksissähän pitkien näyttämä alkaa jo melko läheltä keulaa, niin läheltä jo, että jos siinä jotain näkee, niin ei sekunnin reaktioajalla pysty mitään tekemään. Onneksi valoa riittää myös kohtalaisen pitkälle. Beksin valot ovatkin loistavat verrattuna esimerkiksi Xantian valoihin, joilla ei lyhkäsillä näe mitään ja pitkillä huonosti + aina palavat lyhkäset pilaavat sen vähänkin näkemisen :(



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Mistäs löysit Xenon-umpiot siihen vai laitoitko pyöreät nelivalot?
Kyllähän ne sinne saa sorvattua ilman nelivaloja/xenon hyväksyttyjä umpioita :) otetaan sitte leimalle pois.
Ahaa, eli sinulla on E-hyväksytyt xenon-polttimot H1-kannoilla? Mistäs moisia löytää? Vai ostitko niin ison läjän jotain hyväksymättömiä, että pystyit valkkaamaan niistä sellaiset, joissa on valokuvio suht kohdillaan H1-umpiossa?


Eipä se kuvio niin kauhealta vaikuta... Pitääkö siitäki ottaa jo kuva?

Ajelkaa te vaan niillä halogeeneilla, aion kyllä pitää noi xenonit.. ja laitan pitkiin myös.

Eikä tarvinnut kuin ostaa 1 muutos sarja niin oli kuvio hyvä. Usko tai älä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 14.12.2009 23:39 

Viestit: 87
Itse en kyllä pistäisi xenonia pitkille. Tuo syttymisviive on kuitenkin melkoinen. Mielummin sitten vaikka lisäpitkät, esim Hellan 200.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 02:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
likn kirjoitti:
Itse en kyllä pistäisi xenonia pitkille. Tuo syttymisviive on kuitenkin melkoinen. Mielummin sitten vaikka lisäpitkät, esim Hellan 200.


Minen kyllä ainakaan tuohon activaan niitä lisäpitkiä pistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Jeth kirjoitti:
likn kirjoitti:
Itse en kyllä pistäisi xenonia pitkille. Tuo syttymisviive on kuitenkin melkoinen. Mielummin sitten vaikka lisäpitkät, esim Hellan 200.


Minen kyllä ainakaan tuohon activaan niitä lisäpitkiä pistä.


Auton omiin umpioihin tungetut Xenonit ovat aivan hanurista vs. hella ff200+Xenonit :twisted:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 11:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
powerage kirjoitti:
Auton omiin umpioihin tungetut Xenonit ovat aivan hanurista vs. hella ff200+Xenonit :twisted:


Totta ihmeessä ovat mutta kuka sitten haluaa kattella jotain lisävalokauhistuksia auton keulalla on sitten aivan toinen juttu. Ei ole tullut ainakaan mulle vastaan kovin hyvännäköisiä virityksiä Xantioissa tahi XM:issä..



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 11:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kumpi on fiksumpaa: oma turhamaisuus vai muiden kunnioittaminen?
Jos on käynyt sen verran satumainen tuuri että muutospolttimolla ei oikeesti tule paljoa hajavaloa niin mahdollisuus että niin käy toistekin on hyvin pieni.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Kenguru kirjoitti:
powerage kirjoitti:
Auton omiin umpioihin tungetut Xenonit ovat aivan hanurista vs. hella ff200+Xenonit :twisted:


Totta ihmeessä ovat mutta kuka sitten haluaa kattella jotain lisävalokauhistuksia auton keulalla on sitten aivan toinen juttu. Ei ole tullut ainakaan mulle vastaan kovin hyvännäköisiä virityksiä Xantioissa tahi XM:issä..


FF200:set ovat kyllä aika pienet ämpärit.
makua-asioista ei voi kiistellä, sanoi koira kun muniaan nuoli. :twisted:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan
ViestiLähetetty: 15.12.2009 12:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kenguru kirjoitti:
Totta ihmeessä ovat mutta kuka sitten haluaa kattella jotain lisävalokauhistuksia auton keulalla on sitten aivan toinen juttu. Ei ole tullut ainakaan mulle vastaan kovin hyvännäköisiä virityksiä Xantioissa tahi XM:issä..
Lexallakos ne olivat ne Britaxit siinä Xantia II HDi Breakin keulilla? Ai että ne näyttivät hyväiltä siinä, nam.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: