Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 06.04.2009 10:34 
Käyttäjän avatar

Gusse kirjoitti:
supre kirjoitti:
-laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm
-vasemman etupyörän laakeri 125 tkm

Nämä kaksi niin sanottua vikaa nyt ovat ihan normaalia kulumista.

Ei jumankauta ole normaalia. Auton pyöränlaakerin kuuluu kestää ainakin 300 000 km ja näin se kestää mm sellaisissa "ylimitoitetuissa" kapineissa kun CX ja (Corolla ja jopa Voorti).

Naapuri kiros myös tuossa kun 2006 C5 etulaakerit meni molemmat 130 000 kohdalla. Täysin epäasiallista kestoa.

Sitten joku kirjoitti seuraavaa: "Onko muilla noita ABS fault -herjoja tullut ja mitä on löytynyt syyksi?"
Noh, yhden tutun C5 teki ABS herjaa. Sanoin että koita laittaa muutamaksi yöksi talliin jotta peli vähän kuivuu, no hän teki niin ja myös kelit onneksi samalla vähä kuivui. Vika katosi.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

Tänään huomasin C5tosen helmalistat sekä takapään kromilistat tai lista ruosteessa ja kunnolla onkin mahtaako olla yleistä?
Etupyörän laakeri 70000km samoin tutkat takaa, sekä pesulaitteet nämä ovat olleet vikoja kaikki vielä takuuseen. Mutta tiedän senkin niin kuin moni muukin, että kalliissa bem. volv. audeissa on todella isoja ja kalliita vikoja eipähän niistä paljonkaan hiiskuta meikäläisen tiedot perustuvat hinausliikeen kaverin kertomukseen ja hän väittää ettei Citikka ole missään nimessä huono kuljin.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2009 20:34 

terve
Olen ajellut kahdella käytetyllä C5 hdi farmarilla, toisella välin 320t.-470t., toisella 270t.-330t.(edelleen...). Molemmat vanhoja takseja, halvalla sain turvallisen auton. Vikoja on ollut, mutta ymmärtääkseni yllättävän varmoja autoja, en ole jäänyt vielä välille. Vikalistalla on; tutut AL4 vaihteisto-kiusat, takakynkälaakerit(=renkaiden epätasainen kuluminen), lämppärin etuvastus, nopeusmittarivika, etuoven kahva, takalasin lukitus, peruutustutkat. Olen omistanut myös BX:n ja muutaman Xantian, kyllä Xantiassa on paras kyyti ;) , C5 on turvallinen ja tilava kulkupeli, mutta uutena en ostaisi, tippuu sen arvo turhan joutuin.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 15:38 

hdi-03 berline ite oon ajannut 130tkm, 257 tkm total. Eteen joutunut vaihtamaan molemmille puolille 2*laakerit, mikä v.... siinä on kun ne ei kestä. Muuten auto ollut loistava ei mitään "peloteltuja" sähkö ongelmia yms.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.04.2009 11:57 

Mitä mitä mitä??? Olenko minä saanut koko kunnioitetun Citroën autotehtaan ainoan tuotteen, joka ei ole viallinen? :D

Itselläni on C5 Break automatique vuosimallia -02, ajettu tähänmennessä ~120 tkm. Siis itse olen körötellyt omalla kulkimellani n. 30 tkm ja omistanut hänet reilun kaksi vuotta. Toisen etupyörän laakerin olen vaihtanut n. ~105 tkm paikkeilla. Koiranluu toiseltapuolelta edestä oli väljähtänyt ja vaihdoinkin molemmat uusiin. Km lukemaa en nyt muista, muistiinpanot on autossa. Ja menneenä talvena lukot reistaili parikertaa kovilla pakkasilla, tosin pesun jälkeen. Ts. melko viaton yksilö... tykkään kovasti.

Olen kylläkin pitänyt omaa kuljintani kuin kukkaa kämmenellä, joten antaako hän minulle nyt jumalattaren kyydit ja vastapalveluksen? Joskus silittelen ja kehun omaa kuljintani reilusti ja auliisti kun hän on minulle suonut oikein mukavan ja varman kyydin pisteestä a pisteeseen b.

Olen kyllä seuraillut aitiopaikalta muidenkin merkkien vikalistoja ja kyllä täytyy sanoa, että ei se poijjaat kyllä merkkiä vaihtamalla parane. Tuntuu siltä, että autoissa on vain menty nyt sellaiseen kertakäyttöajatteluun, ettei millään merkillä kestoikä tunnu olevan kuin kaksi vuotta ja 25 tkm. :x :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 30.04.2009 22:05 
Käyttäjän avatar

Ei muuten laakerit mikään Citikan ongelma ole vaan niitten valmistajien hemmetin huonoja kun pitää halvalla pystyä valmistamaan sitten taas jokun Citikassa ne kestää ne ovat tulleet taas toiselta valmistajalta millä laatu on parempi. Tämä juttu on sama esim Nokia sama puhelin toisella kestää toisella ei mutta osat tulee sieltä sun täältä ei laadun tarkkailu pysy perässä eikä voikkaan kun tuotteissa ei ole mitään vikaa kun vasta aikojen kuluttua. Ikävää että maailma toimii näin :(

Poissa

ViestiLähetetty: 01.05.2009 11:01 

CX:ssä onkin tosi kestävät pyöränlaakerit, mutta muusta en menis niin takuuseen. Kaikkia isoja sitikoita korjanneena, olen huomannut, että ei se C5 ole kuitenkaan niin huono miltä näiden keskustelujen perusteella tuntuu. Kukaan ei muista CX:n vikalistaa ja XM:n. :geek: Niissä on kalliita vikoja aivan riittämiin ja kaiken muun pikkukivan päälle kori happanee. Ja kyllähän C5:n huolto ja korjaus vie keskimäärin vain puolet siitä ajasta, mitä noiden vanhempien, silloinkin, kun ne olivat yhtä uusia. Kehitystä on tapahtunut usealla alueella, esim. korin suolankesto, sähköviat, tukivarren puslat, käsijarruvaijerit, lämmityslaite puhallin, jousipallot, aktiivijousitus. Ja huononnusta: pyöränlaakerit, ajettavuus, kytkimen painelaakeri, HDI-hihnapyörä, kaksoismassavauhtipyörä, erillaiset muovinippelit, ovien sisäkahvat....... :lol: ai niin ja letkujen vuodot!
Harmi, että ajettavuus on mennyt takapakkia. Muuten auto on ihan ok toiminnaltaan. Kaikki viathan ovat tehty korjattaviksi ja harvoin tullaan siihen tilanteeseen, ettei kuntoon saataisikaan kohtuuvaivalla. Onhan se aivan toista, kun yrittää harsia pois katoavaa peltiä takaisin. Ruostetta vastaan tapelleena, 200kg lankaa hitsanneena tiedän, että se on vain "viivytystaistelua", jossa harvoin voitetaan mitään.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.05.2009 11:18 

Eilen tein huoltoa aivan tyypilliseen C vitoseen. Kilometrejä takana 135 tuhatta. Muuten oli normaalit juoksevat asiat ja lisäksi nopeusmittarin korjaus, ohjaustehostimen paluuletkun nestevuoto, takaluukun sähköjohdot( pari poikki mennyttä johtoa), löystynyt ohjauspyörän kiinnitys??. Huomautukset piti antaa hapettuneista takajarrusatuloista ja sytytyspuolasta, jotka seur. kerralla laitetaan. Kytkinkään ei tuntunu enää aivan priimalta, mutta ei ihme, kun 1,8 kone ei ole niin huippuvääntävä tuohon autoon. Varmasti sitä tulee luistateltua sen vuoksi. pyöränlaakereita oli vaihdettu vain yksi. Vakaajan välivarret, yksi raidepää, lasinpesunesteen tasoanturi, jarrupalat, pakoputkisto. Suurinpina korjauksina.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2010 19:41 

Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun, vaikka en vielä koskaan ole C5sta omistanut. Mutta kun saksalainen kaveri alkoi pommittamaan minua autollaan, joka on C5 hdi 170 automaatti lootalla. Alle sataviiskyttuhatta ajettu ja taisi olla 07 tai 08 vuodelta. Että siis mitä, ongelmia tiedossa vai? En ole vielä päättänyt juuta tai jaata kaverille ilmoittaa, kun ei ole tuttu tuo ajoneuvo. Sillä kyselen, jotta mitä ja milloin? Helppoa, eikö :lol: Ai niin, berline.

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2010 20:41 

Kyllä meillä ainakin on c5 ollut tosi vähävikainen, ainakin jos veraan sitä edellisiin autoihini. ja ainakin 80 luvun tuotteisiin.
Esin Saa 99 vm 80, Ostin sen kun sillä oli ajettu 50000 km. Romutin auton sitten itse kun sillä oli ajettu 300000 km Siihen väiin mahtui mm, 2 kpl syyläereita, lukematon määrä iskareita, yksi vaihdelaatikko, ja kolme vesipumppua, yksi bensapumppu kanssa. Pyöränlaakereita etekin eteen vaihdoin aika monesti ja vielä useammin alapalloniveliä. Kytkimiä meni ainakin kolmasti. Ja sitten ne penkit pohja petti .Se lopuksi ruostui pois.Saabill ajelin kuitenkin 10 vuotta. Seuraava oli 626 masa vm 86. muuten hyvä. mutta ruostui ja myös bensatankki ruostui, penkin repasahtivat siitäkin.Taka-akseli ruostui.
Noihin vikoihin nähden c5 on todella viaton, kerran olen auton jättänyt pihalle kun ei käynistynyt, no siihen oli syynä bensan loppuminen.Ilmastointikin toimii alle +35 asteen lämpötiloissa. Yhden takapyörän laakerin olen vaihtanut.Tulpat vaihdettu ja puhaltimen etuvastus. Tottahan se on, ennen oli paljon mekaanisia vikoja, nyt paljon sähkövikoja.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2014 15:38 

Itselläni vm.2005 V6 C5 Berline, omistanut nelisen vuotta ja siinä on mennyt:
pari pyörän laakeria(Veho 400 eur kpl, laakeri+työ), 1.125tkm ja toinen 180tkm
jäähdyttimen flekti(400 eur pelkkä osa) 180 tkm
oikea etupään hydraulisylinteri( osat+vaihto Vehossa 1000eur) 180 tkm
raidetangon pää(13 eur Motonet) kesti 2 vuotta 160 tkm
startti, alapallonivel ja raidetangon pää Vehossa töineen 1000eur,
startin osuus töineen oli 550eur. 200 tkm
Ja takaluukku aukeilee lähes aina kun avaa jonkun muun oven, en ole jaksanut vielä tutkia.Vuoden verran vaivannut.
Ai niin ja kaikki puolat on vaihdettu a 40 eur kappale. Olen vaihdellut sitä mukaa kun hajonnut, mutta kun meni 4 sylinteristä niin vaihdoin kaikki takimmaisen syl.ryhmän puolat kun
siinä joutuu irrottamaan imusarjan ja vaihtamaan tiivisteen 30 eur. Tässä vaiheessa vaihdoin tietysti myös tulpat 6x 16 eur.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3