|
Kirjoittaja |
Viesti |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 14.11.2015 14:30 |
Viestit: 4994
|
Harri126 kirjoitti: Onkohan tämä toimiva laite? Kokemuksia? Ainakin palaute on ollut positiivista. Ilmeisesti tuo on sitä "vanhempaa" mallia joka ei toimi ihan uusimmissa Citikoissa ja Pösöissä, eivät oikein kerro softaversioistakaan, mutta "toimii vain XP:ssä" rajoituksesta päätellen... Ilmeisesti boksissa jotain pientä laite-eroakin uusimpiin, eli ei voi päivittääkään mitenkään. Enkä tiedä minkä auton millä vuosimallilla toimivuus vanhemmilla versioilla loppuu...
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 14.11.2015 14:36 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
olli__o kirjoitti: Harri126 kirjoitti: Onkohan tämä toimiva laite? Kokemuksia? Ainakin palaute on ollut positiivista. Ilmeisesti tuo on sitä "vanhempaa" mallia joka ei toimi ihan uusimmissa Citikoissa ja Pösöissä, eivät oikein kerro softaversioistakaan, mutta "toimii vain XP:ssä" rajoituksesta päätellen... Ilmeisesti boksissa jotain pientä laite-eroakin uusimpiin, eli ei voi päivittääkään mitenkään. Enkä tiedä minkä auton millä vuosimallilla toimivuus vanhemmilla versioilla loppuu... Hyvä, etten tilannut. Kiitos kommentista. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
sulo
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 16.11.2015 00:29 |
Viestit: 101
|
Tu, kosahti läppärin kovalevy ja lexa sen mukana. No eikun "tuoretta" levyä sisuksiin ja asenteleen, mut hätä päälle. Ei toimi enää toi itämaantietäjien cd. Mistäs tähän hätään sais jonkun toimivan version, ei tarvi olla tuoreinta, kun sitikkakanta tuoreimmillaan on 2008, ceenelkku. Pitäs vähän pakotella polttotouhuja nelkussa. Linkistä/softa-avusta kiitollinen olisi hän.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 19.11.2015 21:53 |
Viestit: 680
|
En pääse lexsalla turvallisuuspuolelle . Avainten koodaus, vakionopeus säätimen ohjelmointi ym. mihin tarvitaan turvakoodi . Onkohan lexsan ohjelma liian vanha, vai käyttövirhe. -08 Xsaraan ja Berlingoon olen viimeksi laitteella avaimia koodaillut. Nyt C5 -05 ja Xsara -02.
|
|
|
|
 |
Patukka
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 23.11.2015 11:04 |
Viestit: 54
|
Onko jossain ohjetta lexian tai diagbox käyttöön? Edes valikkorakenteesta listaa?
Pitäisi jotain pikkujuttuja muutella, esim. disabloida vänkärin vyöstä piippaamiset, kaistavilkun asetus, tupsyt virrat aina päälle jne.
Itsellä nuo softat niin hitaita että menee ikä ja terveys etsiä jotain.. enkä osaa ajatella ranskalaisittain muutenkaan.
Ja jos joku ystävällinen sielu kertoo, mitä kautta tuollaisia mukavuusasetuksia muutellaan, kerro myös, puhutko lexiasta vai diagboxista.
|
|
|
|
 |
DtiJ
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 23.11.2015 12:21 |
Viestit: 218
|
eikö lexia ja diagbox oo sama asia?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 23.11.2015 12:32 |
Viestit: 944 Paikkakunta: Vihti
|
Diagbox = lexia+peugeot planet 2000
Koodi jota lexia joskus vaatii on edelleen 03114 varmaan tässäkin topikissa jo mainittu?
Rauta on kaikissa noissa tuoreemmissa sama ja itse ohjelmiston voi päivittää diagboxin 7.xx versioon saakka todella vanha rauta voi olla mustalla listalla jolloin tuorein jota voi käyttää on 5.x jotain en muista tarkemmin
|
|
|
|
 |
Patukka
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 23.11.2015 12:48 |
Viestit: 54
|
Samaksi niitä sanotaan, mutta alussa saa valita Lexia vaiko Diagbox, ja sen jälkeen valikot ja logiikka on erilaisensa. Näin mulla ainakin.. 7.02 lukee jossain kohtaa version olevan.
Mistä noita ko. asioita voi muutella sitten?
|
|
|
|
 |
iceman_c5
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 20.01.2016 18:17 |
Viestit: 14
|
Mikä mahtaa mun lexassa olla vikana, kun pystyy lukemaan vikakoodit ja nollaamaan, mutta mitään asetusvalikkoa en ole löytänyt josta voisi auton asetuksia muuttaa. Versio on 7.02 auto on C5 II
|
|
|
|
 |
DtiJ
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 20.01.2016 18:35 |
Viestit: 218
|
Sama vika oli itellä Xsaran kanssa, kun taas mk1 c5:n kanssa no problem..
|
|
|
|
 |
iceman_c5
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 21.01.2016 11:23 |
Viestit: 14
|
iceman_c5 kirjoitti: Mikä mahtaa mun lexassa olla vikana, kun pystyy lukemaan vikakoodit ja nollaamaan, mutta mitään asetusvalikkoa en ole löytänyt josta voisi auton asetuksia muuttaa. Versio on 7.02 auto on C5 II Voisiko olla, et mun kiinan Lexian rauta ei ole täysin sopiva C5 II kanssa, vai onko joku saanut toimimaan päivittämällä diagboxin?
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 21.01.2016 11:36 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Käytätkö siis suoraan Diagboxia vai avaako se sulle Lexian?
Jos on kyseessä Lexia, niin miten etenet tohon vikakoodien lukuun ja poistoon? Heitä vaikka joku kuvakaappaus.
Itse olen aina Lexialle ajanut global testin läpi ja sen jälkeen tuloksista valinnut sen yksikön jota on tarkoitus käpistellä. Siinä on yleensä listassa identify, read faults, erase faults, parameter measurement, configuration jne.
Tuolta configurationista niitä muutoksia saa tehtyä jos on saadakseen. Suuri osa asetuksista muutetaan BSI:n puolelta ja siellä joihinkin tarvitaan se turvakoodi. En nyt muista ulkoa mutta haku sen löytää, ilmeisesti se on aina sama.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
iceman_c5
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 21.01.2016 20:31 |
Viestit: 14
|
Lexia ja scantool on vaihtoehdot. Ei tota configuration valikkoa mulla edes ole. Sit ku menee olikohan f4 napilla ku on ne hammasrattaiden kuva, niin sieltä löytyy vain jotain kytkentäkaavioita ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 22.01.2016 07:34 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Eli Lexiaa käytät. Diagbox on se ohjelma, jossa automallikin valitaan ja sillä käpistellään suoraan uudempia autoja. Tässä hyvä video BSI:n asetusvalikon hakemisesta, por favor https://www.youtube.com/watch?v=TAvkAjvb0qw
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
iceman_c5
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 22.01.2016 16:02 |
Viestit: 14
|
Päivitin diagboxin versioon 7.44 nyt löytyy kaikki.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 24.01.2016 16:06 |
Viestit: 680
|
Mistä osoitteesta latasit päivitykset. Pitäisi varmaan itsellekin päivittää Lexa. 
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 25.01.2016 00:01 |
Viestit: 1128
|
Tuli itsellekin hommattua tuollainen. On ne kiinalaiset kovia kopioimaan kun paketissa tuli tarra, jossa luki että "Made in France".  Asennus oli ihan mielenkiintoinen, laitoin virtualboxiin 32 bitin XP:n ja asensin siihen. USB ajureiden asennus meni xp:n oman ajuriasennuksen kautta, kun ajureiden sijainniksi laittoi "c:\applic\driver". Ajureita näkyi olevan kaksi eli tuo piti tehdä kaksi kertaa. Tiedä sitten menikö oikein. Testasin tuota sekä partneriin (16-piikkinen ei obd2) että 16V beksiin (2-napainen). Kumpikin tyssäsi ilmoitukseen että yhteyttä moottorinohjaimeen ei muodostu. Xantian 30 piikkinen liitin jäi testaamatta välikaapelin puuttuessa. Systeemi kuitenkin vaikutti toimivalta, tuli valikot yms, joten ainakin yhteys lukijaan näytti toimivan. Diagbox versio oli 7.57. Tuossa tuli testattua siis sekä pösön että sitikan puoli. Pitäisikö mennä johonkin vanhempaan softaversioon vai olisko tuossa asennuksessa sittenkin jotain vikaa.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
DtiJ
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 25.01.2016 00:21 |
Viestit: 218
|
ei se taida oikein virtualboxin läpi toimia.
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 25.01.2016 01:04 |
Viestit: 1128
|
Tarkoitus on omistaa tuolle vanha läppäri, xp:n asennus ei vaan onnistunut siihen ihan heittämällä. Periaatteessa sen kyllä pitäisi toimia myös virtualboxissa.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
iceman_c5
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 25.01.2016 13:38 |
Viestit: 14
|
jaakkovaakko kirjoitti: Mistä osoitteesta latasit päivitykset. Pitäisi varmaan itsellekin päivittää Lexa.  http://torrentz.eu
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 30.01.2016 12:59 |
Viestit: 680
|
iceman_c5 kirjoitti: jaakkovaakko kirjoitti: Mistä osoitteesta latasit päivitykset. Pitäisi varmaan itsellekin päivittää Lexa.  http://torrentz.euTuon linkin takaa ei löydetty mitään järkevää jutskaa
|
|
|
|
 |
Raatokalle
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 30.01.2016 22:21 |
Viestit: 136
|
jaakkovaakko kirjoitti: iceman_c5 kirjoitti: jaakkovaakko kirjoitti: Mistä osoitteesta latasit päivitykset. Pitäisi varmaan itsellekin päivittää Lexa.  http://torrentz.euTuon linkin takaa ei löydetty mitään järkevää jutskaa Hakukenttään kun kirjoittaa lexia, niin löytyy kaikenlaista. Myös se päivitys. Mites muuten lexian toimivuuden kannalta, onko merkitystä millainen XP on alla? 32bit ilmeisesti mielellään, mutta pitääkö olla tuoreimmat päivitykset alla service pack 3 myöten?
|
|
|
|
 |
jkaija
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 31.01.2016 11:42 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Otalampi, Vihti
|
Itse käytän 32bit Win 7:aa. Ja hyvin toimii. Eli noi uudemmat versiot eivät enää tarvi sitä win xp:tä.
Tesla Model 3, vm.-20 Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16 Ex. C6 2.7HDI vm.-08 Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06 Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 31.01.2016 14:01 |
Viestit: 1206 Paikkakunta: Turku
|
Minäkin siirryin sitten zingzongzang-Leksan käyttäjäksi. Asentaminen oli vitunmoista tuskaa yrityksen ja erehdyksen kautta. Ensin ajattelin, että pistän tuon vanhan EeePC:n hyötykäyttöön, mutta asennus oli vanhalla koneella sen verran hidasta, että en paria kertaa enempää jaksanut yrittää. Pyöräytin siis WinXP:n pystyyn VirtualBoxiin ja snapshotteja hyväksi käyttäen tein koeasennuksia, kunnes sain aktivoinnin toimimaan. Päädyin asentamaan 7.02:n netistä. Eilen ekan kerran C5:een kiinni ja ihme ja kumma, kyllä se DiagBox 7.02 vaan lopulta löysi sen auton tietokoneen ja toimi hyvin ja katkeilematta. Tunnin verran istuin autossa pihalla ja selailin jänniä valikoita ja tein testejä. Illalla päivitin vielä snapshotteihin turvautuen DiagBoxin 7.57:aan (nämä taas otin leksan mukana tulleelta dvd:ltä  ), mutta aktivointi pysyi kuin pysyikin tällä kertaa päällä. Pitää vielä kokeilla tuolla 7.57:lla autoon kiinni. Suosittelen kyllä virtuaalikonetta asentamiseen, kun jos jokin päivitys tms. menee puihin, voi vaan palauttaa virtuaalikoneen takaisin viimeiseen toimivaan snapshottiin. Säästyy paljolta uudelleenasentelulta. Löytöjä ja kysymyksiä tähän mennessä: - meinasin kalibroida kaasupolkimen, mutta kalibrointivalikko kertoikin, että mulla on kuulemma tarpeeksi uusi softaversio, jossa kalibrointia ei tarvitakaan, koska softa kalibroi sen ihan itsekseen(?!). Kaasu on kuitenkin käytännössä tahmeahko ja risteyksestäkin lähtiessä reagoi n. sekunnin viiveellä. Leksan mukaan kaasupolkimen potikka antaa välin 6%-89% ylhäällä vs. alhaalla. Kuulostaako hyvältä? Vai pitäiskö sen antaa kaasupolkimen asento koko 0-100% väliltä? - ECU:un en saanu yhteyttä jostain syystä. RPO-numeron sain suunnilleen oikein, kun pimeässä kännykän valossa penkillä istuen sitä koitin hamuta. Tsekkaan vielä RPO:n seuraavalla kerralla, mutta olisko tossa ECU:n käpistelyssä jotain ongelmaa 7.02:n suhteen? Täytyy vielä kokeilla 7.57:n kanssa. Ei kyllä uskois, ettäkö C5 -03:n ECU:un ei pääsisi käsiksi ilman 2010-luvulla tulleita päivityksiä... - ECU-valikosta löytynee sitten parametrit, joista näkee esim. bensatrimmit ja lambda-arvot yms? Muualta en löytänyt noita vielä. Saako Leksalla tallennettua noista (tai muista parametreista) ajossa logia, jotta voisi jälkeenpäin tuumailla kaikkea auton sisällä tapahtunutta jälkikäteen? - Mites konfiguraatioiden muuttamisen pitäisi toimia? Löysin esimerkiksi jostain alavalikosta kohdan, jossa pystyi vaihtamaan rengaskokoa. Tietokoneessa oli 16" vannekoko asetettuna, kun mulla on 15" vanteet. Klikkailin sinne oikean vannekoon, mutta kun kävin ylempänä valikkohierarkiassa ja palasin takaisin, siellä luki taas 16". Pitääkö jostain painaa jotain, jotta tuo tallentuisi? Logiikkahan tuntuu olevan, että "validate" -napilla mennään sisään ja "back" -napilla (se ympyränuoli) takaisin. Ei ole erikseen "apply" tai "save" -toimintoa tullut vastaan. Jotain tuossa pitänee vielä tehdä. - Mikähän logiikka on tiettyjen auton ominaisuuksien konfiguroinnissa? Löysin esimerkiksi sellaiset asetukset, joista saisi ovien deadlock-ominaisuuden päälle tai esimerkiksi ovet lukkiutumaan automaattisesti, kun autolla lähdetään ajamaan. Parameters-valikosta sain vaihdettua noille joko "present" vs. "missing". Configuration-valikossa Leksa kuitenkin valitti noita samoja päälle kytkiessä, että "impossible". Onks noista tarkempaa tietoa, että mitä kaikkia ominaisuuksia voi laittaa päälle pelkästään softalla ja mihin tarvitaan myös "rautaa"? - Onks jossain jotain listaa, että mitä kaikkea sieltä valikoista pitäis löytyä? Voihan noita käydä läpi leksa kiinni autossakin, mutta auttais tietty suunnittelemista, jos olis jokin manuska, josta vois etukäteen vilkaista, että mitä sitä vois muuttaa. Jännää touhua kuiteski 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen Lähetetty: 31.01.2016 21:33 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
yason kirjoitti: - Mites konfiguraatioiden muuttamisen pitäisi toimia? Löysin esimerkiksi jostain alavalikosta kohdan, jossa pystyi vaihtamaan rengaskokoa. Tietokoneessa oli 16" vannekoko asetettuna, kun mulla on 15" vanteet. Klikkailin sinne oikean vannekoon, mutta kun kävin ylempänä valikkohierarkiassa ja palasin takaisin, siellä luki taas 16". Pitääkö jostain painaa jotain, jotta tuo tallentuisi? Logiikkahan tuntuu olevan, että "validate" -napilla mennään sisään ja "back" -napilla (se ympyränuoli) takaisin. Ei ole erikseen "apply" tai "save" -toimintoa tullut vastaan. Jotain tuossa pitänee vielä tehdä. Painaa entteriä kun on muuttanut jotain (ennenkuin nuolinäppäimillä siirtyy toiseen kohtaan). Sen jälkeen tulee huomautus jossa käsketään painaa "*". Se tarkoittaa entteriä, eli "validate". Ihmettelin, nimittäin, samaa just äsken kun Artturin Jumpperista piti disabloida Webaston automaattikäynnistys. (Disclaimer: saatan muistaa päin honkia  )
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
|