Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XANTIA PÄTKII http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=10010 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | snah56 [ 17.11.2011 19:23 ] |
Viestin otsikko: | XANTIA PÄTKII |
Olisiko hyviä vikkejä mistä aloittaisi. Eli:Kylmänä sammuu vauhdissa tasa kaasulla,mutta kun antaa lisää 46 monoa ampuu vauhtiin. ![]() Kuumana huomasin kun ajaa pinta kaasulla,niin joskus rykii. ![]() Hyviä vinkkejä otetaan nöyrästi vastaan ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 17.11.2011 19:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
lämpöanturi |
Kirjoittaja: | snah56 [ 17.11.2011 19:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
kokemjne kirjoitti: lämpöanturi Voisitko hieman tarkentaa,onko kojelaudan lämpömittari.Pysyy 80-90cel.asteessa. Vai onko lisä anturi joka haistelee boksille. ![]() |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 18.11.2011 10:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Vai se lämpöanturi joka on peilissä ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 18.11.2011 12:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Meikäläisen Xantiasta taitaa löytyä ainakin yhdeksän lämpöanturia. "Lämpöanturi" oli kyllä ihan yhtä tarkka ilmaus, kuin kysyjän kertomus Xantiansa vuosi- ja moottorimallista. Kaasusta puhuminen sentään paljasti, että nyt tuskin ollaan dieselin kanssa tekemisissä tai jos ollaankin, niin ainakin käytetään epäpäteviä kansankielisiä termejä ![]() No, moottorinohjauksen käyttämään jäähdytysnesteen lämpöanturiin nyt varmasti viitattiin kuitenkin. |
Kirjoittaja: | ealab [ 18.11.2011 22:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Boxin lämpöanturi voi olla viallinen, vastusarvo liian suuri lämpötilaan verrattuna. Antaa siis kylmemmän moottorin tietoa pitäen seosta rikkaampana. Vaikutukseen riittää jo 10% ylitys. Näin oli omassa. Olisko paha homma joka tapauksessa uusia anturi, se vihreä? Voisi myös mitata vastusmittarilla molemmat, samassa lämpötilassa ja verrata. Sitten paljon mainitut maadoitukset.... |
Kirjoittaja: | aaltopelti_fun [ 19.11.2011 01:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Äkkiseltään tätä viestiketjua katselemaan tulleelta: Aika hyviä ohjeita snah56:lle ![]() |
Kirjoittaja: | ealab [ 20.11.2011 10:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia. I jäähdytysflektejä varten, II lämpömittarilla ja III boxia varten. Sininen flektille, ruskea mittarille ja sininen boxille, muistaakseni. Sinisen vastus pitäisi olla nolla-asteessa n.6kOhm? |
Kirjoittaja: | svc [ 20.11.2011 10:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
ealab kirjoitti: Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia. I jäähdytysflektejä varten, II lämpömittarilla ja III boxia varten. Sininen flektille, ruskea mittarille ja sininen boxille, muistaakseni. Sinisen vastus pitäisi olla nolla-asteessa n.6kOhm? Entäs se vihreä anturi? ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 20.11.2011 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
aaltopelti_fun kirjoitti: On meilläkin Santtu, mutta en kyllä printtaisi tätä viestiketjua pihalle mukaan otettavaksi jos vastaava vika ilmenisi meidän Santtuun. Yleispätevää ohjetta on niin kovin vaikea tehdä, kun Xantioita on vuosien saatossa keretty hieman useammista komponenteista kasailla. Kun tässä nyt aluksi selviäisi edes, onko kyseessä V6 vai 1.8 8V vai joku muu, ehkä jopa vuosimallikin jne, niin voisi käydä tarkempaa sijaintia arpomaan. ![]() ealab kirjoitti: Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia. Näin II-koppaisessa ilmastoidussa 1.8 16V:ssäkin. Lisäksi löytyy imuilman lämpöanturi kaasuläppäkotelosta, ulkolämpöanturi peilistä ja ilmastoinnille neljä lämpöanturia sisältä. Mittarille oleva lämpöanturi on oletuksena siinä termarikotelon päällä parhaiten tyrkyllä, mutta voihan joku olla jopa paikkojakin vaihdellut niistä, jos kierteet ovat samat. Olikos tuo mittarin anturi jopa sellainen, että siinä on jatkuva mittaus viisarille ja erikseen kytkevä (askelmainen) mittaus varoitusvalolle?Vanhakoppaisessa 1.8 8V:ssä ilman ilmastointia olivatkin eri puolella termarin koppaa - kun koko koppa on erilainen. Eikä niitä antureita ollut siinä kuin kaksi kappaletta. |
Kirjoittaja: | Tepeteus [ 21.11.2011 23:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Tai sitten se semmoinen musta mukava "tyhjäkäyntimoottori" siellä kaasuläppäkotelon alla, joita jouduin itse vaihtamaan 3 kpl jotta sain saman vian pois. Välillä oireili vastaavasti, välillä jäi kierrokset 2,5 tonniin. siitä se sitten asettui kolmannen osan vaihdon jälkeen ![]() |
Kirjoittaja: | snah56 [ 22.11.2011 03:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
snah56 kirjoitti: Olisiko hyviä vikkejä mistä aloittaisi. Eli:Kylmänä sammuu vauhdissa tasa kaasulla,mutta kun antaa lisää 46 monoa ampuu vauhtiin. ![]() Kuumana huomasin kun ajaa pinta kaasulla,niin joskus rykii. ![]() Hyviä vinkkejä otetaan nöyrästi vastaan ![]() Paha moka,mallihan jäi tarkentamatta.Elikä Xanttu 1.8 16v v.97 |
Kirjoittaja: | ealab [ 22.11.2011 10:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
Eihän se asetu oitis joutokäyntimoottorin vaihdosta. Muutama kerta käynnistelee, antaa käydä..... Tietenkin tarkoitin itsekin II-koppaista..... |
Kirjoittaja: | snah56 [ 25.11.2011 12:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: XANTIA PÄTKII |
JUU kiitos kaikista vinkeistä ![]() Lähdet liikkelle Kylmänä,sammuu,mutta kaasua painettaessa heräää.Pitkänkin ajon aikana voi rutkäyttää.Vaikka kone lämmin. Käynnistäessä Xannun ,kierrokset alkaa heivaa 0-1500rpm tai jotain taivaallista. Vaihdoin LISÄ ILMANANTURIN . Sain muualta myös hyvät vinkit. ![]() Kiitos oma ensi kokemus CX2000jänkä v.74 oli 1984. Kahlattu on DSjokkis GS,GSA,GSAX3, CX20,CX20 Pallas,Visa GT, XM20,Saxo 1.6 automatigue.Ja parasta Visalla 10v rallia pastorin kanssa. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |