Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kuka haluaisi vaihtaa jakohihnan maksua vastaan?
ViestiLähetetty: 12.11.2011 11:45 
Käyttäjän avatar

Tartteisi vaihtaa tuohon hdi xsaraan varmuuden vuoksi jakohihnan,ei tietoakaan milloin tehty. ja tietty vesipumppu.
Hihna on manuaalikiristimellä. kokemusta kyseisestä operaatiosta ei ole,enkä rupea harjoittelemaan käyttöautolla. Haluaisiko kukaan tehdä operaation maksua (euroina) vastaan pk-seutu+lähikunnat?
Hallipaikka löytyypi vaihtoa varten järvenpäästä.
Yw.llä tavoittaa tai nol4nol4779418

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

Viestin otsikko: Re: kuka haluaisi vaihtaa jakohihnan maksua vastaan?
ViestiLähetetty: 12.11.2011 15:20 

Myin runsas vuosi sitten HDi Xsaran Espooseen ja heidän tuttunsa oli ottanut hihnanvaihtotyöstä vain satasen. Mun mielestä tuollainen on todella diakoniaa. Voisin tiedustella jos löydän vielä numeron, fc:ssä on ainakin ostajan isän profiili. Mitä tuumaat?

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2011 17:28 
Käyttäjän avatar

Tankkitäyteen kirjoitti:
Myin runsas vuosi sitten HDi Xsaran Espooseen ja heidän tuttunsa oli ottanut hihnanvaihtotyöstä vain satasen. Mun mielestä tuollainen on todella diakoniaa. Voisin tiedustella jos löydän vielä numeron, fc:ssä on ainakin ostajan isän profiili. Mitä tuumaat?

Mikäs ettei,kaikki vaihtoehdot ovat tervetulleita ja ei tuota ihan nälkäpalkalla tarvi tehdä,maksan asiallisesti. Ideana oli vaan se ettei tartte ruokkia paikallista korjaamoa kun muutenkin hankala teettää siellä hommia,vaikka paja on vuokrattu tyttöystävän vanhemmilta ja vaikka maksan ihan listahintaa niin välillä v***ttaa kun sopii ajan ja jotenkin ilmeisesti tuttavan kanssa sovittu aika on helppoa lykätä tuonnemmaksi muiden kiireiden tieltä. Eli mieluiten maksan yksityiselle vaihdosta

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2011 19:05 
Käyttäjän avatar

kuules mustavani. siinä toisellapuolen rekkaparkkia ( lähellä rajamäen risteystä ) on korjaamo Marko Jussila . mee sinne ja sano multa terkkuja. tunnen markon ja tiedän hanen osaavan homman , jos opit on menny perille. ( ajoittain oli ongelmia ranskisten kanssa ) mutta nykyään hoitaa kyllä hommat kuten kuuluukin. osoite on joku periäistentie ......jotain.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2011 19:12 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
kuules mustavani. siinä toisellapuolen rekkaparkkia ( lähellä rajamäen risteystä ) on korjaamo Marko Jussila . mee sinne ja sano multa terkkuja. tunnen markon ja tiedän hanen osaavan homman , jos opit on menny perille. ( ajoittain oli ongelmia ranskisten kanssa ) mutta nykyään hoitaa kyllä hommat kuten kuuluukin. osoite on joku periäistentie ......jotain.

makolla on tietääkseni viikkojen jonot :( ,tänne rajamäkeen se on ohjannut asiakkaitaan kun ei itse ehdi tekeen. joku aika sitten hinattiin viiatti makon pihalta kansipahvin vaihtoon leppäselle (joka ei suostu tekeen manuaalikiristintä)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.11.2011 20:02 
Käyttäjän avatar

Tankkitäyteen kirjoitti:

Odotellaan sun yhteyksien suunnalta yhteydenottoa,ainakin olisi tietotaito hanskassa hihnan vaihtoon :D

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2011 19:12 
Käyttäjän avatar

ei näytä toteutuvan "tankkitäyteen" tuttavuus,joten edelleen olen vaihtajaa vailla. Maksu työstä tapahtuu euroilla,ei romuina,osina eikä pullakahveilla.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2011 20:04 

Minkälaisen takuun antaa työlleen tankki täyteen -tuttavuus? Anteeksi mutta olen vain kovin skeptinen tälläisissa hihnajutuissa - monta tuhoa on nähty kun "itse tein/kaveri teki ja säästin".

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2011 20:42 
Käyttäjän avatar

jarruventtiili kirjoitti:
Minkälaisen takuun antaa työlleen tankki täyteen -tuttavuus? Anteeksi mutta olen vain kovin skeptinen tälläisissa hihnajutuissa - monta tuhoa on nähty kun "itse tein/kaveri teki ja säästin".

no tässä tapauksessa en tee itse,koska en ole ennen tehnyt enkä rupea harjoittelemaan. Vaan annan auton vain osaaviin käsiin,jolla on kokemusta em.hommista ja näyttöjä onnistuneista remonteista ja kenelle yritetään autoa,on varmasti tehnyt ja paljon. Toivotaan että homma toteutuu vielä.
Kuitenkin kaipailen vaihtajaa jos onnistuisi nopeammin.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2011 22:55 

Hommaa ei pitäisi olla mahdottoman hankala suorittaa, jos vain on hyvät työkalut. Ohjeilla ja maalaisjärjellä pärjää siinä hommassa.
HDI kone on itselle tuntematon, mutta bensa ja perus 1.9 dieselin hihnoja on tullut ranskalaisiin muutama vaihdettua.
Eniten aikaa on mennyt alussa hihnapyörän pultin kanssa tappelemisessa ennekuin tajusi käydä riittävän ison mutterikoneen jolla ko pultti lähti kivutta irti. Itse tehtynä ohjeaika ei taida kylläkään toteutua, mutta kyllä siinä palkoille pääsee.

Vanha kannattaa merkata kunnolla ennen poisottoa ja siirtää merkit myös uuteen hihnaan, niin voi sitten tarkistaa että merkit ovat edelleen kohdillaan.
Merkkiliikeessä aina varoiteltiin että kone hajoaa ja ei käynnisty. Ehkä se joskus niinkin saattaa tapahtua ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 17.11.2011 08:24 

suomse kirjoitti:
Hommaa ei pitäisi olla mahdottoman hankala suorittaa, jos vain on hyvät työkalut. Ohjeilla ja maalaisjärjellä pärjää siinä hommassa.
HDI kone on itselle tuntematon, mutta bensa ja perus 1.9 dieselin hihnoja on tullut ranskalaisiin muutama vaihdettua.
Eniten aikaa on mennyt alussa hihnapyörän pultin kanssa tappelemisessa ennekuin tajusi käydä riittävän ison mutterikoneen jolla ko pultti lähti kivutta irti. Itse tehtynä ohjeaika ei taida kylläkään toteutua, mutta kyllä siinä palkoille pääsee.

Vanha kannattaa merkata kunnolla ennen poisottoa ja siirtää merkit myös uuteen hihnaan, niin voi sitten tarkistaa että merkit ovat edelleen kohdillaan.
Merkkiliikeessä aina varoiteltiin että kone hajoaa ja ei käynnisty. Ehkä se joskus niinkin saattaa tapahtua ;)

Pultin irroitus on helppo.24mm kiintoavain pulttiin toinen pää tukivarren alle,starttaus kuuluu kilaus ja irti on..... ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 17.11.2011 12:50 

Olen myös toisinaan kaipaillut osaavaa henkilöä, joka korjailisi ja ihan maksua vastaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.11.2011 15:32 
Käyttäjän avatar

joskus kanssa sellaista henkilöä kaipailin... sitten aloin tekemään ihan itte, ja samalla oppimaan... 8-) :mrgreen:

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 17.11.2011 16:33 
Käyttäjän avatar

tarve ohi. hihna ja pumppu tilattu ja hommaan valjastettu asentajataustaa omaava oma tuttavuus,ei kokemusta juuri sitikoista mutta muun merkkisistä hihnanvaihdoista rutkasti ja taustalla toimii korjaamovakuutus. harmi ku ei ketään harrastajaa kiinnostanut.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2011 20:06 
Käyttäjän avatar

Nyt on uudet jakopään rojut vaihdettu sis.vesipumpun. Nyt on yksi huoli pois päiväjärjestyksestä. Omasta lähipiiristä tuo vaihtaja sit löytyi...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ]