Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 13.07.2009 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Millä tuo kiristetään?

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 13.07.2009 20:24 

Viestit: 48
Hohtimilla



C5 V6
BX 16 Valve
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 13.07.2009 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Tai sivuleikkureilla tai ostat n. 25 eurolla tuohon tarkoitetun kiristystyökalun.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 13.07.2009 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Juuh kiristys onnistunee hohtimilla, tai sivuleikkureillakin, se mitä tuonmallisen kiristämiseen tarkoitetut pihdit tekee, on pitää tuon kasaanpuristettavan kohdan matalana, eli jos on ahdas kolo niin saattaa tulla liian korkea tuosta kiristyskohdasta, mutta Beksissä ei tätä ongelmaa kaiketi ole?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 07:46 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Peugeotin osanko meinasit Citikkaan :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 14:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Nyt istuu kiinni ja kovaa vai enkö vaan uskalla käyttää voimaa? Nuo molemmat siis pitäisi saada auki ja sitten napa lähtee vetämällä irti?

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Putkimies22 kirjoitti:
Nyt istuu kiinni ja kovaa vai enkö vaan uskalla käyttää voimaa? Nuo molemmat siis pitäisi saada auki ja sitten napa lähtee vetämällä irti?

Juu. Molemmat pallot irti niin vetari mahtuu tulemaan pois välistä. Jos et ole vaihtamassa palloniveliä samalla niin ulosvedin tiukalle ja sopivalla moskalla napautat kylkeen. Jos taas pallonivelet voi uhrata niin semmoinen haarukkamainen työkalu väliin ja voimaa suoritukseen.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 17:07 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Monesti joutunut käyttää rälläkkää nivelen kierretappi poikki pallon välistä,alasimella nysä pois,silti on tiukassa.lämpöjä pitäs olla,joskus irtoaa kun lämmittää kuumailmapuhaltimella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:( jos puhtaan alapallon tapi irroituksesta ,niin minä ottaisin tuossa kohtaa palat ja levyn pois. sitten vaan alatukivartta vaikka rautakangella alaspäin ja kohtuullisen kokoisella vasaralla alapallon silmän ympärille ( tulivarren suuntaisesti ) kajautus . sama toimii myös rp:tä irroitettaessa samoin ehdoin. ei tarvii kuin kääntää napa sopivaan asentoon ja terävä kajautus siihen silmän sivuun ,niin pomppaa lähes itsekseen. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 85
Paikkakunta: Jyväskylä
Nämä bilteman pihdit sopinevat ko. kiristyshommaan hintaan 12.99 eur

ks. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=191327.htm&tuote=191327


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Pihtien tarpeeseen on vielä vähän matkaa. Eka nivel lähti tunkilla nostamalla ja vasaralla kylkeen. Alempi palloniveltä nostamallahan nousee koko auto ja tukivarsi siinä samalla. Mutta tuo ulosvetäjä sopi siihen mutta riittäneekö? Jäi nyt siihen yöksi spennaamaan...

Kuva

Kuva

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:o ei mee jakeluun,miks sulla on tunkki nostamassa alatukivartta ja samalla kätilö kampeemassa alapalloo isti siitä ja samalla nostamassa koko joustintukea jossa on mahdollisesti vielä painetta työntämässä vastaan HÄH ? :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:33 

Viestit: 2699
Ja tuo "sotko_volkane"n linkki uusiksi. Kas tässä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: usein pieni ylimääräinen työ helpottaa paljon sen varsinaisen työn tekemistä ja jopa nopeuttaa sitä.
minä olisin tehnyt tuon noin 10-15 minuutin sisällä. tosin minulla ei ole ollut aikaa harrastella.
ei oo temppukaan irroittaa noita niveliä eikä edes sen koranluun alempaa niveltä ehjänä tukivarresta. eikä tarvii käyttää kätilöä. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
kokemjne kirjoitti:
:o ei mee jakeluun,miks sulla on tunkki nostamassa alatukivartta ja samalla kätilö kampeemassa alapalloo isti siitä ja samalla nostamassa koko joustintukea jossa on mahdollisesti vielä painetta työntämässä vastaan HÄH ? :shock:


Ei pitäisi enää olla painetta. Tunkki siinä vaan sen takia että sain ulosvetäjän suorassa kulmassa pultin kantaan.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
kokemjne kirjoitti:
:roll: usein pieni ylimääräinen työ helpottaa paljon sen varsinaisen työn tekemistä ja jopa nopeuttaa sitä.
minä olisin tehnyt tuon noin 10-15 minuutin sisällä. tosin minulla ei ole ollut aikaa harrastella.
ei oo temppukaan irroittaa noita niveliä eikä edes sen koranluun alempaa niveltä ehjänä tukivarresta. eikä tarvii käyttää kätilöä. :roll:


niinpä, se ei ole vaikeaa minkä osaa...



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Vasaraa vasaraa ;) , ei tuossa ulosvetäjät ole kuin tiellä, reiluja iskuja tukivarteen alapallon luokse, ja kyllä irtoaa :) , ja ei millään pikkuisella vasaralla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Siinäpä se. Kun sitä on oppinut että kun tarpeeksi lujaa lyö niin jokin hajoaa :lol:

Huomenna uusin voimin, toivottavasti en särje mitään :?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
lyö vaan lujaa, mutta älä lyö ohi ;) , eli lyö tukivarteen siihen kohtaan missä alapallon kartio on kiinni, ja kyllä irtoaapi :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 14.07.2009 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:? no nyt sinäkin tiedät, ja kun seuraavaksi päivittelet miten se nivel saadaan irti ilman että ulompi akselinpätkä ja varsinkin sen munat ( neulalaakeroidut ) pysyvät paikoillaan ,niin hyvä vinkki on olla vetämättä sitä akselia ulospäin. niitä neuloja on paskamaista kaivella sieltä sisemmän nivelen rasvan joukosta ja vielä paskamaisempaa asennella niitä takaisin paikoilleen.
suositus: vaihtoehto 1. ota assistentti joka osaa huolehtia sen akselin asennosta ja sinä puukotat kumin jämät pois.
kun sulla ei oo kuitenkaan sellaista työkalua jonka voisit ruuvata kiinni siihen napaan ja nykäistä sillä se nivel pois ,niin käännä se nivel siten ,että pääset lyömään sen nivelen SISÄ sakaraa kiilapäisellä vasaralla ulospäin, sen pitäisi tipahtaa aika sutjakasti.
vaihtoehto 2: Ranu laittaa sulle linkin pilipaliteeman kalusta jolla on monta nimeä. 1 . uloslyönti vasara .2. heijari.jne jne
jos sulla on vanha BX:N napamutteri ja esim: esab:in/Kemp:n tai vastaava liimakone käytettävissä niin eti mutteri joka käy sen työkalun pään kierteeseen ja liimaa se beksin napamutteri sen toisen mutterin kanssa kimppaan.
nyt sitten kun sulla on nuo kalut, nii ruuvaa se mutteripari kiinni siihen napaan ( äläkä vieläkään kisko sitä akselia ) ja sitte se vasara siihen toiseen muttariin . toisella handulla pidät kiinni akselista ja terävä lyönti ulospäin sillä klunssilla juka on siinä vasarassa.
that shit sano. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 15.07.2009 00:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Tai sitten vaan painat toisella kädellä sitä vetoakselia alatukivartta vaste, ja toisella kädellä napautat nivelen irti, niin mä teen ;) Tuo toki saataa ekalla kerralla epäonnistua, jolloin se nivel lentääkin tallin nurkkaan, eli siihenkin on ensikertalaisen hyvä varautua :D .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 15.07.2009 01:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Täällä oli kuvia sun revenneestä suojakumista... mikä sen nyt sitten rikkoi? Jarrujen jäähypelti? Ainakin joissain kuvassa näytti siltä että se nojaa suoraan kumiin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 15.07.2009 09:22 

Viestit: 143
Ihan kauhee homma.. Tuon takia minä olen siirtynyt yli vedettäviin vetarin kumeihin,ei tarvi akselia retuuttaa. Säästyy aikaa ja hermoja. Suosittelen kaikille jos ei ole aikaa harrastaa perinteistä asennusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 15.07.2009 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Cikatti kirjoitti:
Täällä oli kuvia sun revenneestä suojakumista... mikä sen nyt sitten rikkoi? Jarrujen jäähypelti? Ainakin joissain kuvassa näytti siltä että se nojaa suoraan kumiin.


Todenäköisesti tuo jäähypelti. On mielestäni vääntynyt, erilainen kuin toisella puolella.

Sulla kiireitä tänä iltana? Mun vuoro tarjota kahvit...



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi
ViestiLähetetty: 15.07.2009 11:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva

Kuva

Tuollai otin Xm:stä, oli olevinaan "hitusen" tiukassa... :oops:

Ja ihan itte olin vetässy kiinni, ei ne reipas vuos takaperin ollu lähellekään noin tiukalla...

Siis ideana tuossa on se, että vaijeri kulkee tunkin ali, vetää tukivartta siis alaspäin ja puupalikalla kammetaan alapallon mutterista niin paljon jännitystä päälle kuin kyseinen puupalikka kestää. Sitten vain isolla lekalla komentoja, lopulta suostui tuolla "neuvottelulla" irtoamaan, muuten ei tuntunut olevan mitään toiveita irtoamisesta..!



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: