|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: BX Suojakumi Lähetetty: 13.07.2009 19:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Millä tuo kiristetään? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
MattiH
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 13.07.2009 20:24 |
Viestit: 48
|
Hohtimilla
C5 V6 BX 16 Valve
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 13.07.2009 20:31 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Tai sivuleikkureilla tai ostat n. 25 eurolla tuohon tarkoitetun kiristystyökalun.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 13.07.2009 21:30 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Juuh kiristys onnistunee hohtimilla, tai sivuleikkureillakin, se mitä tuonmallisen kiristämiseen tarkoitetut pihdit tekee, on pitää tuon kasaanpuristettavan kohdan matalana, eli jos on ahdas kolo niin saattaa tulla liian korkea tuosta kiristyskohdasta, mutta Beksissä ei tätä ongelmaa kaiketi ole?
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 07:46 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Peugeotin osanko meinasit Citikkaan 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 14:14 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Nyt istuu kiinni ja kovaa vai enkö vaan uskalla käyttää voimaa? Nuo molemmat siis pitäisi saada auki ja sitten napa lähtee vetämällä irti? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 17:02 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Putkimies22 kirjoitti: Nyt istuu kiinni ja kovaa vai enkö vaan uskalla käyttää voimaa? Nuo molemmat siis pitäisi saada auki ja sitten napa lähtee vetämällä irti? Juu. Molemmat pallot irti niin vetari mahtuu tulemaan pois välistä. Jos et ole vaihtamassa palloniveliä samalla niin ulosvedin tiukalle ja sopivalla moskalla napautat kylkeen. Jos taas pallonivelet voi uhrata niin semmoinen haarukkamainen työkalu väliin ja voimaa suoritukseen.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 17:07 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Monesti joutunut käyttää rälläkkää nivelen kierretappi poikki pallon välistä,alasimella nysä pois,silti on tiukassa.lämpöjä pitäs olla,joskus irtoaa kun lämmittää kuumailmapuhaltimella.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 18:44 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 jos puhtaan alapallon tapi irroituksesta ,niin minä ottaisin tuossa kohtaa palat ja levyn pois. sitten vaan alatukivartta vaikka rautakangella alaspäin ja kohtuullisen kokoisella vasaralla alapallon silmän ympärille ( tulivarren suuntaisesti ) kajautus . sama toimii myös rp:tä irroitettaessa samoin ehdoin. ei tarvii kuin kääntää napa sopivaan asentoon ja terävä kajautus siihen silmän sivuun ,niin pomppaa lähes itsekseen. 
|
|
|
|
 |
sotko_volcane
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 22:43 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Nämä bilteman pihdit sopinevat ko. kiristyshommaan hintaan 12.99 eur
ks. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=191327.htm&tuote=191327
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:16 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:28 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 ei mee jakeluun,miks sulla on tunkki nostamassa alatukivartta ja samalla kätilö kampeemassa alapalloo isti siitä ja samalla nostamassa koko joustintukea jossa on mahdollisesti vielä painetta työntämässä vastaan HÄH ? 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:33 |
Viestit: 2699
|
Ja tuo "sotko_volkane"n linkki uusiksi. Kas tässä.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:34 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 usein pieni ylimääräinen työ helpottaa paljon sen varsinaisen työn tekemistä ja jopa nopeuttaa sitä. minä olisin tehnyt tuon noin 10-15 minuutin sisällä. tosin minulla ei ole ollut aikaa harrastella. ei oo temppukaan irroittaa noita niveliä eikä edes sen koranluun alempaa niveltä ehjänä tukivarresta. eikä tarvii käyttää kätilöä. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:35 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
kokemjne kirjoitti: :o ei mee jakeluun,miks sulla on tunkki nostamassa alatukivartta ja samalla kätilö kampeemassa alapalloo isti siitä ja samalla nostamassa koko joustintukea jossa on mahdollisesti vielä painetta työntämässä vastaan HÄH ?  Ei pitäisi enää olla painetta. Tunkki siinä vaan sen takia että sain ulosvetäjän suorassa kulmassa pultin kantaan.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:36 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
kokemjne kirjoitti: :roll: usein pieni ylimääräinen työ helpottaa paljon sen varsinaisen työn tekemistä ja jopa nopeuttaa sitä. minä olisin tehnyt tuon noin 10-15 minuutin sisällä. tosin minulla ei ole ollut aikaa harrastella. ei oo temppukaan irroittaa noita niveliä eikä edes sen koranluun alempaa niveltä ehjänä tukivarresta. eikä tarvii käyttää kätilöä.  niinpä, se ei ole vaikeaa minkä osaa...
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:43 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Vasaraa vasaraa  , ei tuossa ulosvetäjät ole kuin tiellä, reiluja iskuja tukivarteen alapallon luokse, ja kyllä irtoaa  , ja ei millään pikkuisella vasaralla...
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:50 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Siinäpä se. Kun sitä on oppinut että kun tarpeeksi lujaa lyö niin jokin hajoaa Huomenna uusin voimin, toivottavasti en särje mitään 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:56 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
lyö vaan lujaa, mutta älä lyö ohi  , eli lyö tukivarteen siihen kohtaan missä alapallon kartio on kiinni, ja kyllä irtoaapi 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 14.07.2009 23:59 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 no nyt sinäkin tiedät, ja kun seuraavaksi päivittelet miten se nivel saadaan irti ilman että ulompi akselinpätkä ja varsinkin sen munat ( neulalaakeroidut ) pysyvät paikoillaan ,niin hyvä vinkki on olla vetämättä sitä akselia ulospäin. niitä neuloja on paskamaista kaivella sieltä sisemmän nivelen rasvan joukosta ja vielä paskamaisempaa asennella niitä takaisin paikoilleen. suositus: vaihtoehto 1. ota assistentti joka osaa huolehtia sen akselin asennosta ja sinä puukotat kumin jämät pois. kun sulla ei oo kuitenkaan sellaista työkalua jonka voisit ruuvata kiinni siihen napaan ja nykäistä sillä se nivel pois ,niin käännä se nivel siten ,että pääset lyömään sen nivelen SISÄ sakaraa kiilapäisellä vasaralla ulospäin, sen pitäisi tipahtaa aika sutjakasti. vaihtoehto 2: Ranu laittaa sulle linkin pilipaliteeman kalusta jolla on monta nimeä. 1 . uloslyönti vasara .2. heijari.jne jne jos sulla on vanha BX:N napamutteri ja esim: esab:in/Kemp:n tai vastaava liimakone käytettävissä niin eti mutteri joka käy sen työkalun pään kierteeseen ja liimaa se beksin napamutteri sen toisen mutterin kanssa kimppaan. nyt sitten kun sulla on nuo kalut, nii ruuvaa se mutteripari kiinni siihen napaan ( äläkä vieläkään kisko sitä akselia ) ja sitte se vasara siihen toiseen muttariin . toisella handulla pidät kiinni akselista ja terävä lyönti ulospäin sillä klunssilla juka on siinä vasarassa. that shit sano. 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 15.07.2009 00:08 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Tai sitten vaan painat toisella kädellä sitä vetoakselia alatukivartta vaste, ja toisella kädellä napautat nivelen irti, niin mä teen  Tuo toki saataa ekalla kerralla epäonnistua, jolloin se nivel lentääkin tallin nurkkaan, eli siihenkin on ensikertalaisen hyvä varautua  .
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 15.07.2009 01:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Täällä oli kuvia sun revenneestä suojakumista... mikä sen nyt sitten rikkoi? Jarrujen jäähypelti? Ainakin joissain kuvassa näytti siltä että se nojaa suoraan kumiin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 15.07.2009 09:22 |
Viestit: 143
|
Ihan kauhee homma.. Tuon takia minä olen siirtynyt yli vedettäviin vetarin kumeihin,ei tarvi akselia retuuttaa. Säästyy aikaa ja hermoja. Suosittelen kaikille jos ei ole aikaa harrastaa perinteistä asennusta.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Suojakumi Lähetetty: 15.07.2009 10:00 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Täällä oli kuvia sun revenneestä suojakumista... mikä sen nyt sitten rikkoi? Jarrujen jäähypelti? Ainakin joissain kuvassa näytti siltä että se nojaa suoraan kumiin. Todenäköisesti tuo jäähypelti. On mielestäni vääntynyt, erilainen kuin toisella puolella. Sulla kiireitä tänä iltana? Mun vuoro tarjota kahvit...
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|