Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX pyyhinhäiriö
ViestiLähetetty: 24.11.2011 20:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Laitetaan nyt tänne. Töistä lähtiessä tuulilasinpyyhin halusi pyyhkiä ihan itsenäisesti. Pyyhkimen viiksi oli pois päältä asenossa. Tihkuasento vaikutti normaalilta. Rele surisi kojetaulun alla aina ennen pyyhkäisyä. Sitten se lakkasi toimimasta kokonaan, mutta myöhemmin teki vielä ainakin muutaman pyyhäisyn. Katselin skemaa ja ainoa relehän siellä on itse pyyhkimen rele. Ilmeisesti vain se on kaputt. Xantian rele näyttäisi olevan sama, täytyypä käydä vaihtamassa varaosa ja kokeilla.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX pyyhinhäiriö
ViestiLähetetty: 24.11.2011 20:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei ole edelleenkään relevika. KONTAKTIT. ne ensin kuntoon ja sitten vasta pähkälemään/syyttämään itte palikkaa. ropaa suosiolla sitä sinista relettä siinä kannassa ja testaa. käännä samalla se pinna 15 ( muistaakseni ) sivuun niin kusijussi ei käynnistä samalla pyyhkijöitä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX pyyhinhäiriö
ViestiLähetetty: 24.11.2011 20:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kävinpä tutkimassa. Eipä auttanut releen vaihto. Itseasiassa sulaketaulu on täynnä (suola?)vettä. Koetin alustavasti kurkkia veden vuotokohtaa, mutta siellä on varashäly ja kilometri piuhaa edessä. Piuhoja pitkin se luultavasti tulee taululle.

Pyyhkimen käynnistyminen koken kusijussista on ihan ok muuten, mutta pyyhin saisi lähteä vähän viiveellä. Lähtisi veden kanssa samaan aikaan.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX pyyhinhäiriö
ViestiLähetetty: 01.12.2011 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kuivailin sulakeboxin ja kylvetin CRC:llä. Toistaiseksi ainakin pyyhkimet ovat toimineet taas normaalisti. Veden alkuperä jäi mysteeriksi, vuotopaikkaa ei löytynyt vaikka käytin jopa endoskooppia kojetaulun alle kurkisteluun.

Vaihdoin sulaketaulun kolmisen kuukautta sitten, koska tööttö ja takalasinlämmitin olivat hengettömiä. Tarkoituksena on ollut yrittää ehjätä vanha taulu, mutta se ei taida purkautua suosiolla (harmaa muoviosa irrota piirilevyistä). Sisällähän on kaksi piirilevyä. Olisi hyvä päästä puhdistamaan levyt hapettumista ja juottamaan kaikki liitokset uudestaan.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: