Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
HDI:stä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=1023 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 23.04.2009 00:40 ] |
Viestin otsikko: | HDI:stä |
Mikä aikaansaa savutuksen diisseleissä? Siis kun tallaa painaa? Lastutetuissa tuo on arkipäivää mutta mielestäni omani tekee sen myös ilman lastua. Samaten fiilis ettei ihan kaikki kaakit välttämättä olisi tä'ysin hereillä ![]() Kilsoja perusteellisen sisäänajon verran eli 392tkm ![]() |
Kirjoittaja: | Aakku [ 23.04.2009 06:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Putkimies22 kirjoitti: Mikä aikaansaa savutuksen diisseleissä? Siis kun tallaa painaa? Lastutetuissa tuo on arkipäivää mutta mielestäni omani tekee sen myös ilman lastua. Samaten fiilis ettei ihan kaikki kaakit välttämättä olisi tä'ysin hereillä ![]() Kilsoja perusteellisen sisäänajon verran eli 392tkm ![]() Mulla ainakin se johtunee putkistoon kertyneestä noesta. Se taas johtuu taloudellisesta ajosta. Savumittausten aikaan pitää aina pöllytellä reippaasti, jotta saa taas vuodeksi ajoluvan. Erityisesti savutuksen huomaa kun aloittaa kärryn vedon täydellä kuormalla. Aikansa puuskuteltuaan savutus vähenee. Vedon olen saanut mukavasti takaisin tekemällä Forte polttoainekäsittelyn 60 tuhannen välein. Kilsoja mulla on tosin huomattavasti vähemmän. Vasta 380tkm meni puhki, eli sisäänajo jatkuu. |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 23.04.2009 07:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Putkimies22 kirjoitti: Mikä aikaansaa savutuksen diisseleissä? Tähän on pakko kommentoida offtopicina, että HDi:hän ei savuta juuri ollenkaan, ainakaan kun vertaa Folkkarin pumpparikoneisiin. Valoissa kun edestä lähtee joku TDI kiihdyttämään ykkösellä, niin tulee kyllä niin mustaa savua putkesta, ettei tosikaan. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Lauri [ 23.04.2009 08:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Samanlaisia sauhutteluja myös minun HDi pölläyttelee kuten edellä olevissa viesteissäkin kerrotaan. Sitä kun nuukasti körryyttelee niin paikat nokeutuu. Sitten kun muistaa "karstoja poltella" niin melkoinen pilvi "pienhiukkasia" takanatulevien riemuksi pöllähtää ![]() Itse en muuten tuon Aakun mainitseman Forten käytön jälkeen huomannut mitään muuta eroa käsittelyä edeltäneeseen aikaan kuin sen, että ensimmäinen startti oli vaikeampi. |
Kirjoittaja: | Aakku [ 23.04.2009 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Tirehtööri kirjoitti: Itse en muuten tuon Aakun mainitseman Forten käytön jälkeen huomannut mitään muuta eroa käsittelyä edeltäneeseen aikaan kuin sen, että ensimmäinen startti oli vaikeampi. Voi tosiaan johtua muistakin syistä se tehon parantuminen. Forte käsittelyn yhteydessä tulee vaihdettua myös ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, joten niilläkin lienee syynsä. Pientä nikottelua kieltämättä eka startissa Forten jälkeen. Teen käsittelyn niin, että lisään Forten raakana suoraan polttoainesuodattimen kuppiin ja loput lähes tyhjään tankkiin. Sitten pieni pyöräytys startilla, jotta litku lähtee liikkeelle. Sitten seisotan autoa pari tuntia, joskus yön ylikin. Sitten vasta ajoon. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 23.04.2009 19:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Okei eli hanaa vaan ![]() |
Kirjoittaja: | Lauri [ 23.04.2009 21:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Aakku kirjoitti: Teen käsittelyn niin, että lisään Forten raakana suoraan polttoainesuodattimen kuppiin ja loput lähes tyhjään tankkiin. Sitten pieni pyöräytys startilla, jotta litku lähtee liikkeelle. Sitten seisotan autoa pari tuntia, joskus yön ylikin. Sitten vasta ajoon. Ai sinä teet käsittelyn noin huolellisesti. Minun ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa Forte-kokeilu oli niin "juosten kustu" (= korjaamolla laittoivat ilmeisesti suoraan tankkiin), että pitää tehdä se joskus toiste vaikka noin kuten sinä. Katsellaan sitten josko minäkin jotain eroa huomaisin. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 23.04.2009 21:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: HDI:stä |
Putkimies22 kirjoitti: Mikä aikaansaa savutuksen diisseleissä? Siis kun tallaa painaa? Lastutetuissa tuo on arkipäivää mutta mielestäni omani tekee sen myös ilman lastua. Samaten fiilis ettei ihan kaikki kaakit välttämättä olisi tä'ysin hereillä ![]() Kilsoja perusteellisen sisäänajon verran eli 392tkm ![]() Voihan se tuohon ikään jo suutinkärjessä näkyä. Kuluneesta kärjestä tulee isompia pisaroita joiden sisältä jää isompi nokihippunen. Tästä johtuen sitä nokea kertyy putkistoon kaupunkiajossa enemmän kuin ennen ja sieltähän se sitten lähtee liikkeelle kun tilataan tehoa eli käytetään sekä kierroksia että ahtopainetta. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |