Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Beksin vaihdevivuston fiksaus
ViestiLähetetty: 27.12.2011 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kun loma alkoi, tuli aika laittaa 16valven vaihdevivusto parempaan iskuun. Keppi on sivusuuntaan lerppa, ei keskitä kunnolla. Purin koko hässäkän lattialle. Vaihdelaatikko on BE1 (pakki ykkösen vieressä). Vivusto on erilainen varaosakuvastoon verratuna. Sivusuuntaan siirtävä vipu, joka on tehostimessa kiinni pallonivelellä, sisältää neulalaakerin joka tuntuu väljältä. Tätä laakeria ei ole varaosakuvaston vivustossa, lienee BE3 vivusto. Kaikki osathan ovat varmaan nfp. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin teettää pronssilaakeri neulalaakerin tilalle. Pihassa on xantia, mutta sen vivustoa ei taida pystyä hyödyntämään.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksin vaihdevivuston fiksaus
ViestiLähetetty: 27.12.2011 22:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Laakerissa on merkintä France 120221. Ohessa pari kuvaa laakerista ja vivusta. Vivussa laakerin vastinpintä on aika kulunut, joten laakerin vaihto ei taida auttaa, joten sekin puoltaa liukulaakerin laittamista. Muuten vivut tuntuivat suht tiukoilta. Välitankoja voi koettaa uusia vaikka tarvikekuulanivelillä.


Liitteet:
vipu.jpg
vipu.jpg [ 18.16 KiB | Katsottu 2978 kertaa ]
laakeri.jpg
laakeri.jpg [ 20.09 KiB | Katsottu 2978 kertaa ]

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksin vaihdevivuston fiksaus
ViestiLähetetty: 28.12.2011 14:48 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Auttaisiko tuossa täysneulakehä? "Ehjät" paikat kantaisi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksin vaihdevivuston fiksaus
ViestiLähetetty: 28.12.2011 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Se kävi mielessä. Kävin laakeriliikkeessä, mutta eipä löytynyt apuja. Laakeri on kooltaan 32x25x20. Liukulaakeria ei löytynyt tuohon kokoon, mutta neulalaakerin sisäholkki löytyisi kokoon 32x25x22. Sitäkään ei ollut hyllyssä ja hintaakin toista kymppiä. Loppujen lopuksi suuntasin työmaalle, jossa työkaveri sorvasi sopivan messinkiholkin. Laitoin sen paikalleen ja kasasin vivuston. Nyt keppi on niin kuin pitääkin, keskittää mukavan napakasti. Kaikki muut nivelet tuntuivat tiukoilta. Hieman joutui kiristämään kepin juuresta ees/taas liikkeen saranatappia. Siitäkin katosi pieni välys ihan noin. Sipaus vedenkestävää vaseliinia meni liikkuviin kohteisiin. Ohessa kuva messinkiholkista.


Liitteet:
hela.jpg
hela.jpg [ 33.07 KiB | Katsottu 2847 kertaa ]

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: