Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jousituksen säätö
ViestiLähetetty: 29.12.2011 23:40 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Oisko kellään tietoa miten Xantia jousitus laitetaan oikeaan korkeuteensa,siis mistä mitataan mihin,siel allahan on molemmissa päissä säätäjät,kyseesä farkkudiisseli.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen säätö
ViestiLähetetty: 30.12.2011 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
leikhan kirjoitti:
Oisko kellään tietoa miten Xantia jousitus laitetaan oikeaan korkeuteensa,siis mistä mitataan mihin,siel allahan on molemmissa päissä säätäjät,kyseesä farkkudiisseli.
Käytä tuota hakua, löytynee kyllä ohjeita. Lyhyesti:
- erityisesti jos et nosturilla tee, niin varmista ettei auton alle puristu, vaikka se olisi ala-asennossa
- pidä auto käynnissä säädön ajan
- löysää/irrota sisävivulta tuleva tanko
- löysää se vakaajan ympärillä oleva palikka, minkä kautta menee takaisinkytkentätieto korkeudensäätimelle
- käännä palikka oikeaan asentoon aj tiukkaa se siihen
- mittaa, tuliko korkeus oikeaksi
- muuttele korkeutta (onnistuu sieltä auton alta tai kiinnitä vivulta tuleva tanko siksi aikaa paikoilleen)
- mittaa korkeus ja toista säätö tarvittaessa
- kiinnitä tangolta tuleva vipu, varmistu ettei jää "nojaamaan"

Ja sama toiseen päähän. Tämä on siis pelkän säädön ohje, tietenkin tuohon yhdistetään myös putsailua ja voitelua, niiden muoviklipsien tarkistelua yms. Heinäsestä (tai haulla) löytyvät ohjekorkeudet ja mittauspisteet. Edessä on ainakin apurungon alta.

Jonkinlaiset rampit ovat ihan kätevät, jos ei nosturilla tee. On tuota kyllä tullut tehtyä ihan tunkilla+pukeillakin... aikaa vaan menee enemmän, kun pitää autoa nostaa ja laskea, ja täytyy tehdä tarkempaa arviointityötä sen vakaajan ympärillä olevan palikan liikuttelusta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen säätö
ViestiLähetetty: 30.12.2011 11:09 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Vakaajatangon klussia ei paljon tarvitse liikuttaa. Eikä kovin löysätäkään, säätää pitkällä ruuvarilla ja vasaralla naputellen, seuraten viipyilevää korkeudenmuutosta. Ehkä sitten vähän taas kiristäen. Jos montulla, niin vaikka itse roikkuu vähän aikaa tangosta, kunnes auto alkaa nousta, odottaa laskemista, tarkistaa korkeuden. Voitelee sitten kaikki vivustojen nivelet....Silloin tällöin suorittaa korkeusjumpan, pysyy paikat vetreänä paremmin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron