Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Taka-akselin poraamisesta
ViestiLähetetty: 19.09.2015 22:12 

Viestit: 49
Ajattelin tässä joku päivä töräyttää reijät taka-akselin nippoja varten, mutta epäilyttää porata siinä pelossa, että lastua voisi mennä laakereille. Oletteko käyttäneet jotain vippaskonstia millä voisi estää ettei lastu lähentele laakeria, ainakaan siinä vaiheessa kun rasvaa painetaan.
Oli näköjään picatsussa samanlainen laakeri systeemi kuin pösön 405 ja berlingossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Taka-akselin poraamisesta
ViestiLähetetty: 20.09.2015 06:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kun katot sitä poranterää ja pyörimis suuntaa ,niin kyllä se terä pyrii lastuamaan ulospäin . toisaalta nitten laakereitten " pyörimis" nopeus on niin mitätön ettei lastulla ole merkitystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Taka-akselin poraamisesta
ViestiLähetetty: 20.09.2015 14:20 

Viestit: 49
Joo kyllähän se tosiaan kairaa sitä lastua ulos päin, ainoa on se kun pora menee läpi ja vie putua sisään, mutta tosiaan eihän se pyöri, kuin paperikone :D .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Taka-akselin poraamisesta
ViestiLähetetty: 20.09.2015 15:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Poraa alhaalta ylöspäin niin painovoima auttaa lastujen kanssa. Jos aineenpaksuus on riittävä, poraa läpimeno pienellä vaikka parin millin terällä ja tee jengalle vaan upotus. Vaatii tosin pohjakierretapin tai sellaisen joka lyhennetty päästä.
Eihän ne lastut hyvää tee muttei niin pahojakaan tuollaisessa laakerissa. Voi tosin rullan välissä vaikuttaa (alussa) laakerin herkkyyteen.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Taka-akselin poraamisesta
ViestiLähetetty: 20.09.2015 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
joopa joo. taas mennään näpertelyn puolelle.mutta ehdotus : sama millä poraat ekan reiän 2-4mm ja läpi asti akseliputkelle . sitten jatkat vaikka 7,5mm terällä maun mukaan ..= akseliputkelle asti , sitten otat 8mm kierretapin ja teet jengat. ei tarvii mennä kuin rasvanipan kierrepituuden verran jos sitäkään.
ruuvaat nipan jengalle ja otat rasvaprässin ja painat vaseliinia , mieluiten vettä hylkivää , nipasta niin kauan kun alkaa pursua stefoista läpi .
siinä se . tuon rasvauksen voi toistaa vaikkapa parikertaa vuodessa . keväällä kerran ja syksyllä ennen vesikelejä varsinkin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: