Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jarrupolkimen tappi
ViestiLähetetty: 12.02.2012 16:39 

Viestit: 199
Mitenhän tuon jarrupolkimessa olevan tapin saisi irti.
Siis se pitkulainen osa joka on polkimen ja itse venttiilin välissä.
Kuvassa merkinnällä NFP. Pitäisi saada pois edestä, kun irrottaisin jarruvalokatkaisijan
tarkistelua varten. Mutta johto on sen ja polkimen rungon välissä niin ettei liitin sovi
tulemaan välistä pois. Ei viitsisi avata tuota kosketinosaa tuolla lattianrajassa
ryömiessään.


Liitteet:
jarrupoljinxm.jpg
jarrupoljinxm.jpg [ 69.08 KiB | Katsottu 2651 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jarrupolkimen tappi
ViestiLähetetty: 12.02.2012 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Se irtoaa ihan vain vetämällä eli ei se ole varsinaisesti millään kiinni. Ko palikkahan sisältää sen jousen jolla luodaan hiukan enempi "normaalin" jarrupolkimen tuntumaa.

Ja se johtoliitin on tuon palikan irroittamisen jälkeenkin aikas hankala pujotella pois, mutta kyllä se sieltä jossain asennossa tuleepi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jarrupolkimen tappi
ViestiLähetetty: 14.02.2012 18:52 

Viestit: 199
No niinhän tuo pentele tekikin. En vaan ekalla yrityksellä uskaltanut nykäistä pois.
Kiinnityshän on liiankin helppo.
Tosin saihan tuota liitintä silti hetken pyöritellä, ennenkuin se tupsahti vapauteen.

Poljinkumin alla oleva katkaisija onkin kolminapainen vaihtokosketin, ainakin
näissä vakionopeus-malleissa.
Kun poljinta ei paineta, niin virta kulkee vakionopeussäätimelle ja kun
painetaan niin katkeaa tuo piiri ja yhdistyy virta jarruvaloille.
Sinänsä aika lelumainen rakennelma ja selkeä ongelmakohta ajan myötä.
Kaikki virta jarruvaloille kulkee tuon kautta, mikäli kaavioihin on uskomista.
Samoin jotain virtaa vakionopeussäätimen toimintaan kun ei paineta.
Ja kun jarruvalot tekevät jokin verran watteja, niin lämpönähän se tuolla
koskettimien kärjissä esiintyy. Ja näkyy sulattavan pikkuhiljaa muovinastaa,
joka kieltä painaa kärjeltä toiselle.
Pitäisi kai rakentaa sen verran, että tuo poljin ohjaisi vain releen kautta meneviä virtoja.
Tosin ensin olisi löydettävä se kulumaton poljinkatkaisija.

Ja se vikakin tuli kuntoon, vakionopeussäätimelle ei tullut virtaa. Pienen hionnan jälkeen kärkipari
alkoi taas yhdistää, ainakin joksikin aikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jarrupolkimen tappi
ViestiLähetetty: 14.02.2012 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Joo aikas surkea se katkaisija on :evil: . Ja 84e maksaapi uusi manuaalivaiheiseen. On tullut jokusia uusittua.

Tuo releistys olis kyllä ihan hyvä tehdä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: