Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 11:35 

Viestit: 13
Paikkakunta: SusiRaja
Onko kellään tietoo, mitenkä vois Xantian "hirttävää" kaasua fiksailla? Ilmeisimmin jäätymisestä on kyse, liekö systeemissä kaasuläpälle jotain sähkölämmitystä laitettu, jos on, mitenkä toiminnan/toimimattomuuden voi todeta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 12:41 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joutokäyntimoottori vissiin äköittelee. Tai oletko huomannut, että "kaasuläppä" jäisi auki, ei palaudu loppuun saakka, joten vaijerin ehkä saattaisi olla syyllinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Katsoimme kaverin 1.8 16V xantiaa juuri tänään ja siinä oli suurinpiirtein puoleenväliin asti kaasuläppää jäätä eli varmaan vajaa 2 desiä. Autossa on ollut käyntivikaa kesällä, kierrosten vaihtelua kuten tyhjäkäyntimoottorin vikaa mutta se on uusittu. Mistä jää??



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kai nyt tämmösellä kelillä jäätää mikä tahansa vehje kun ilmanvirtaus vielä jäähdyttää lisää. korteuskin on nyt just sopivaa jäätämiseen. lääkkeksi keulan suojaus + omat viritykset imuilman lämmittämiseen. röörejä kyllä löytyy autotarvike liikkeistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 15:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Ainakin 8v malli kerää vettä siihen imuputken mutkaan. Pari kertaa on myös hirttänyt kaasun kovalla pakkasella. Välillä olen tyhjennellyt putkea. Yleensähän noissa on lämmitysvedenkierto kaasuläppäkotelon kautta. Kierrossa pitäisi olla kuristin pienellä reiällä varustettuna. Meneekö se tukkoon vai estyykö kierto muuten (ilma?) ja sitten jäätää.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 12.02.2012 19:25 

Viestit: 13
Paikkakunta: SusiRaja
Kaasuläpän hirttäytymiseen näyttäis oleva perimmäinen syy läppäanturin sisälle kertyneen kosteuden jäätyminen.
Pöljästi tehty rakenne, monissa muissa läppäakseli on vaakatassossa, jotenka vettä ei pysty valumaan eikä kertymään antureihin.
Pitää kattoo, voiko kairata vedenpoistoreiän johonkin kohtaan. Ainakin pitää jotain jäätymätöntä sotkua ruiskuttaa anturi täyteen.
Läppäakselin väljistyminen tietenkin "auttaa" kosteutta valumaan anturiin.
Viime talven toimi ihan hyvin, vaikka Susirajalla oli lämpötila alle nollan joinakin päivinä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jääätyilevä kaasuläppäkö?
ViestiLähetetty: 14.02.2012 10:03 

Viestit: 13
Paikkakunta: SusiRaja
No, olihan siellä anturin sisällä vettä ihan rapakoksi asti. :lol:

En oo kyllä aikaisemmin moiseen ongelmaan törmänny ruåtsalaisten, japanilaisten, saksalaiste taikka amerikkalaisten tekeleiden kanssa. Ranskalaisten inssien logiikka on mielenkiintoista opeteltavaa, sitikka on ajolleen niin kiva, ettei tekis mieli luopua laitteesta. Tosin se on tyttären ajokkkina, ite saan ajella vaan remonttipaikalle ja takas.. :cry:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: