Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 12.07.2012 20:05 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kenenkä valmistama loota on noissa ykkös ja kakkos koppasissa siis automaatti onko Al4 vai jotain muuta?



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 12.07.2012 21:57 

Viestit: 5124
ZF ainakin mulla V6 2001:ssä hajosi moottoritiellä... (toivottavasti jatkaa onnellista elämää uudella omistajalla ja uudella lootalla), mutta vaikka hajosikin ei ilmeisesti omaa yhtä yleistä perusvikaa kuin AL4:n magneettiventtiilien kanssa oli)

Tuon "tiedon" mukaan myös uudempikeulaisessa V6:ssa sama loota, (4 vaihteinen versio)
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission

ZF:n perusti Zeppelin ei Led vaan se yks toinen...
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 13.07.2012 09:39 

Viestit: 142
Pikainen google-haku kertoo, että kakkoskoppaisissa veekutosissa on ollut viisivaihteinen automaatti. Ja koska mitään ei kannata uskoa intternetissä niin voi katsoa myös videosta. :)

http://www.youtube.com/watch?v=-Dmh4_Br4ZU


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 13.07.2012 09:47 

Viestit: 5124
Näin taitaa ollakin, eri laatikko uudemmissa (muttei tietoa koska vaihtuu), lienee 6 vaihteinen Aisin-Warner, jota sitikka kutsuu AM6:ksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 14.07.2012 00:13 

Viestit: 5124
Tepin videossa helpataan kaasusta liian aikaisin, ei vaihda vielä 6:lle täyskaasukiihdytyksessä...
Tuossa noin minuutin kohdalla vaihdetaan 5-6, jatkuu samat noin 6000 rpm ja noin 220 km/h, johon edellinen video loppui...
http://www.youtube.com/watch?v=vFgnbsMS6F0


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 automaatti
ViestiLähetetty: 14.07.2012 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Ykköskoppasissa (ZF) HP20, kakkosissa (Aisin-Warner) AM6. Servicen mukaan ei vaihtoehtoja kuutoskoneisissa. Ykkösiä sai (ainakin jossain päin maailmaa) vielä manuaaliloodalla ML5T tai ML5C - ei siis kuusivaihteisia. Ja nyt on siis kysymys kuutoskoneisista, ykkösissä ES9J4S ja kakkosissa ES9A. Servicen mukaan AL4 on ollut vain ja ainoastaan EW10A -koneisissa kakkosissa, ykkösissä sitten koneiden EW7J4, EW10J4 ja DW10ATED kanssa, viimemainittu hiukkashidastimella tahi ilman. Ykköskoppaisella tarkoitan tässä nyt vuoden 2001 julkistuksesta vuoden 2004 syyskuuhun vallinnutta kokoonpanoa ja kakkoskoppainen syyskuusta 2004 ensimmäisen sukupolven loppuun eli joulukuuhun 2007 saakka. Nämä ajat ranskankielisestä wikipediasta joten varauksella suhtaudumme niihin. "1 720 120 exemplaires" tuli muuten moisia rakennelluksi ja kaikki Ranskan Rennesissä, niin ymmärsin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: