Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=10829 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | idefix [ 25.02.2012 17:53 ] |
Viestin otsikko: | xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Elikä, tollanen uudempi koppanen 1,8 16 v xantia on kyseessä. Vetoakselit ja kaikki letkut piuhat ym on irti, moottoria kallistettu niin paljon kuin kuskin puoleinen moottorin/ vaihdelaatikon mutteri irrottamalla mahdollista. Nyt kuitenkin näyttää ,että vetoakselin pesä laskeutuu niin alas vasten runkoa, että on turha edes yrittää alkaa irrotamaan laatikkoa, nyt kysymys yksi kuuluukin, lähteekö tuo moottorin/vaihdelaatikon kannattava tappi irti kierteellä ? ja silloin voin nostaa moottoria takas niin ylös että voin alkaa repiä lootaa irti. Jos se tappi on paikallaan, niin moottoria nostaessa se menee takaisin sinne kiinnike kumituttiin. Toinen kysymys, monellako pultilla laatikko on kiinni koneessa, kolme pulttia löysin ja muita ei löydy!!!!!!! yks kuusiokolo pultti alapuolella ja 2 kpl etupuolella konetilassa. Luulis nyt olevan rintapellin ja koneen tienoilla pultti, mutta kun ei näy. Yritin lämpöpuhaltimella kuumentaa sitä tappia, ja sitten putkitongeilla kiertää ei auennut. Haynesin oppaan avulla olen mennyt kohta kohdalta, mutta ei sieltä löydy apua. Ei kait nyt koko moottoria pidä irrottaa että saa kytkimen vaihdettua. Nyt moottori lepää runkoon oikean puoleisen eli tukilaakeripesän/ moottorin alakumityynynpesän varassa, eikä laskeudu alemmas, ellen irrota sitä tukilaakerin pesää moottori ei voi laskeutua niin paljon, että kuskin puoleinen vetoakselin pesä ohittaa rungon. Kuka on vaihtanut xantiaan kytkimen, niin olisin kiitollinen kuulemaan pari vinkkiä. Tällai ko ulkona tekee näin lumituiskussa, niin tuppaa homma keskeytymään välillä sää olosuhteiden vuoksi, joten ei viitsisi hirveesti turhaa töpeksimään. |
Kirjoittaja: | xmfani [ 25.02.2012 18:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Etu puolella on 3 pulttia,takana on yksi kuus kolo,ja pelti tietysti kolmella 10 kannalla. Kone tunkin varaan tai roikkuun,niin saat siirrettyä,joskus otan alatuen irti,niin saa kallistuun tarpeeksi,liian alas ei kannata laskea. Toinen tunkki laatikon alle,tai mulla on siirto lava,jossa pyörät. Ohjuri tapit jos vain kytkin remppa,aukee tarpeeksi,ja saa työ kalut väliin, |
Kirjoittaja: | Ralle [ 25.02.2012 18:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Ettei tuossa ole sama kuin Xsarassa? Oletko ottanut sen nopeusanturin laatikosta irti? sillä keinoin Xsaran loota tulee pois muuten ei mahdo tulemaan.. |
Kirjoittaja: | KKA [ 26.02.2012 13:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Kyllä se tappi on kierteellä kiinni laatikossa ja pitää irrottaa, (voi olla tiukassa ja lukitustahnalla liimattu),muuten ei mahdu loota tipahtamaan, ja se nopeusanturi systeemi pitää kanssa irroittaa, oli muistaakseni 2 tai 3 pultilla kiinni. |
Kirjoittaja: | ealab [ 26.02.2012 14:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Tappiin taitaa sopia pitkä, 16mm:n hylsy. |
Kirjoittaja: | ealab [ 27.02.2012 09:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Vetareita, vasenta? ei tarvitse poistaa? Alapallot, raidetangon päät vaan irti? |
Kirjoittaja: | KKA [ 27.02.2012 18:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
suosittelen vaihtamaan sen stefankin sinne kampiakselin päähän, on aika ikävä tehdä remontti uudestaan jos alkaa vuotamaan. |
Kirjoittaja: | faro680 [ 28.02.2012 01:05 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan | ||
KKA kirjoitti: suosittelen vaihtamaan sen stefankin sinne kampiakselin päähän, on aika ikävä tehdä remontti uudestaan jos alkaa vuotamaan. oiskohan syytä vaihtaa myös kytkinakselin holkki ja stefa (org nr 2105.35) jos laatikossa sellainen on.
|
Kirjoittaja: | ealab [ 28.02.2012 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan |
Sitten vaan toosa pois ja hommiin. Saisihan holkkiin tiivisteen vaihdettua.... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |