Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C 5:n läppävika? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=10915 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | veekoo [ 08.03.2012 16:16 ] |
Viestin otsikko: | C 5:n läppävika? |
Siis C5 vm-05,ajettu n 118000.Lämmityslaitteessa nähtävästi se tunnettu läppävika.Vieläkö Veho tulee kustannuksissa vastaan puolella?Kustannusarvio n.400-500. |
Kirjoittaja: | Joni2402 [ 08.03.2012 20:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... 6.200.html siinäpä toiselta foorumilta litaniat jos on mitään apua.. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 11.03.2012 11:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Onkos tuon C5 I:n läppävian aiheuttaja se turhan lyhyt moottorin akseli vai meneekö näistäkin läpät rikkipoikki? Tehtaan dokumenteista löytyy maininta että päivitetty moottori olisi tarjolla pitemmällä akselilla koska alkuperäisen pituinen pyörii tyhjää. Paljonkohan tuo purattaa vaihtoa varten? |
Kirjoittaja: | RPekka [ 11.03.2012 11:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
RPekka kirjoitti: Tehtaan dokumenteista löytyy maininta että päivitetty moottori olisi tarjolla pitemmällä akselilla koska alkuperäisen pituinen pyörii tyhjää. Ja brittien foorumilta löytyi kuva ja varaosanumerokin: 6447 TK Tässä kuvassa moottori on ihan näkyvissä mutta pääseekö sen vaihtamaan ihan vaan ratin ympärykset ja jalkatilan verhouksen purkamalla? Kuskinpuoleinen ei siis tee muuta kuin surisee pyydettäessä, lämpötila ei muutu. |
Kirjoittaja: | lukkis [ 12.03.2012 09:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Kuskinpuoleinen moottori(t) saa vaihdettua aika helposti. Ei tarvitse koskea ohjauspyörän muoveihin. Polvipussi pitää irrottaa, keskikonsoli että saa sivumuovit irti, polkimien ympärillä olevat suojat irti ja ehkä jotain muutakin. Noin purin omani että sai pakkasella lämpöä itsellekin. Uudet läpät odottamassa asennusta... Voisi varmaan samalla päivittää tuo säätömoottori, onko kellään tietoa mitä maksaa tuo 6447 TK? |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.03.2012 20:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
lukkis kirjoitti: Uudet läpät odottamassa asennusta... Voisi varmaan samalla päivittää tuo säätömoottori, onko kellään tietoa mitä maksaa tuo 6447 TK? Servicen mukaan 147 euroa. Nyt on vaan se että en tahtoisi kahta kertaa purkaa vaan hankkia tarpeelliset osat jo etukäteen niin siksi kyselin että onko tietoa että onko ne läpät "varmasti" sökönä tai "varmasti" ehjänä. Kerran sain härnättyä kylmääkin tulemaan mutta en toistamiseen ja kylmälle/kuumalle kääntäessä tai Lexialla suoraan käskyttäessä moottori pitää ääntä. Lisäksi hämmentää se etten servicen haulla löydä mihin autoon tuo 6447 TK sopisi, omani runkonumerolla tarjotaan 6447 HH:ta... |
Kirjoittaja: | Natero [ 12.03.2012 22:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Vai oliko se niin, että 1-sarjasta pettää boorit ja 2-sarjasta katkeaa läpän akseli, johon pitkäakselinen moottori (jota ei maahantuojan mukaan ole olemassa) ei tuo apua??? |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.03.2012 23:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Natero kirjoitti: Vai oliko se niin, että 1-sarjasta pettää boorit ja 2-sarjasta katkeaa läpän akseli, johon pitkäakselinen moottori (jota ei maahantuojan mukaan ole olemassa) ei tuo apua??? Sitäpä juuri tässä haen, omani on ykköskoppainen. Brittifoorumilla sanottiin että tuo pitempiakselinen moottori on samalla varaosanumerolla joka myös häiritsee jonkin verran kun omassani on eri varaosanumero ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.03.2012 23:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
RPekka kirjoitti: Brittifoorumilla sanottiin että tuo pitempiakselinen moottori on samalla varaosanumerolla joka myös häiritsee jonkin verran kun omassani on eri varaosanumero ![]() Näköjään tuo moottorin muutos tulee RP:ssä 9363/9364. Vanhempi malli 6447 EL: ![]() Uudempi malli 6447 HH: ![]() Tuo pitkäakselinen peli on selkeästi(?) tuohon vanhempaan malliin joten onko niin kurja tilanne että näissä 29. kesäkuuta 2002 jälkeen valmistetuissa vika on siellä läpissä? |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.03.2012 23:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
RPekka kirjoitti: Tuo pitkäakselinen peli on selkeästi(?) tuohon vanhempaan malliin joten onko niin kurja tilanne että näissä 29. kesäkuuta 2002 jälkeen valmistetuissa vika on siellä läpissä? Itse lämmitys/jäähdytyslaitepömpeli näkyy olevan kakkoskoppaisissa ihan erimuotoinen ja moottoreitakin on eri määrä. Hämmentävää. Myös moottorin varaosanumero on eri enkä sitä tuolta Repxpertin varaosahausta löytänytkään. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 13.03.2012 00:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Arvelisin että yllä on vaan väärä kuva 6447 HH:sta? Mutuilua: olisko 6447 EL metallisilla boorihampailla, 6447 HH muovisella, mutta muuten samanmoiset ja 6447 TK kävisi näiden molempien tilalle ykköskoppaiseen C5:een Jeps tuossahan näkyy päivämääräkin? ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 13.03.2012 06:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
olli__o kirjoitti: Arvelisin että yllä on vaan väärä kuva 6447 HH:sta? Mutuilua: olisko 6447 EL metallisilla boorihampailla, 6447 HH muovisella, mutta muuten samanmoiset ja 6447 TK kävisi näiden molempien tilalle ykköskoppaiseen C5:een Uskotaan tähän. Pitääpä tilata tuommoinen TK-versio niin nähdään miten käy. |
Kirjoittaja: | powerage [ 13.03.2012 12:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Sitroselta löytyy: C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄLLÄ AKSELILLA 129,20 Eu Omassa on ollut ko. moottori 1 1/2v. ja hyvin on toiminut (ostettu puoskarilta) Kyseessä siis I-koppanen C5. |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 13.03.2012 13:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
6447TK kuljettajan puolelle pidennetyllä akselilla päivän hinta 147e -alet. Siis tässähän puhutaan 1-koppaisesta. 2-koppaisen läpät on ihan eri juttunsa.. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 25.03.2012 22:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Sitikkapuoskari kirjoitti: 6447TK kuljettajan puolelle pidennetyllä akselilla päivän hinta 147e -alet. Siis tässähän puhutaan 1-koppaisesta. 2-koppaisen läpät on ihan eri juttunsa.. Onkos vaihtoon jotain hyviä vinkkejä, alemman ruuvin saa "helposti" pois mutta ylempi on sen kojelaudan tukiraudan takana melko hankalasti. 20 senttinen räikkälenkki voisi olla yksi työkalu jolla onnistuisi mutta ei nyt sattunut semmoista olemaan, etenkään 6 mm kannalle ![]() Tässä työasennossa tuon hankalan ruuvin sentään näki... |
Kirjoittaja: | powerage [ 26.03.2012 10:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Eikö olekkin mukavan ahdasta ![]() Auttaako asiaa jos otat soittimen veke ja sen lämmönsäätöpaneelin, ne oli ainakin minulla poissa kun vaihdoin moottorin. Tarkasti en enää muista ko. hommaa kun on mennyt sen verran paljon aikaa jo vaihdosta... |
Kirjoittaja: | RPekka [ 27.03.2012 17:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
powerage kirjoitti: Eikö olekkin mukavan ahdasta ![]() Auttaako asiaa jos otat soittimen veke ja sen lämmönsäätöpaneelin, ne oli ainakin minulla poissa kun vaihdoin moottorin. Tarkasti en enää muista ko. hommaa kun on mennyt sen verran paljon aikaa jo vaihdosta... Se vois auttaa. Tuolta alta sitä tosiaan pääsisi pyörittämään jos olisi enemmän fakiirin vikaa. |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 27.03.2012 18:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 27.03.2012 18:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
pimpelipompeli kirjoitti: Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun ![]() ![]() Kattelin sitä ratinalusluukun reunaa että jos siihen surauttaa jatkovarren mentävän reiän (oikeaan kohtaan) niin hylsy saattaisi kääntyä niin suoraan että se purisi pultinkantaan. Se vaan mietittää että millä ihmeellä sen pultin saa sinne takaisin. |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 27.03.2012 20:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
RPekka kirjoitti: pimpelipompeli kirjoitti: Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun ![]() ![]() Kattelin sitä ratinalusluukun reunaa että jos siihen surauttaa jatkovarren mentävän reiän (oikeaan kohtaan) niin hylsy saattaisi kääntyä niin suoraan että se purisi pultinkantaan. Se vaan mietittää että millä ihmeellä sen pultin saa sinne takaisin. Taipuisalla varrella varustetulla magneettipäällä+pulttiin ehkä teippiä, jos ei kestä pelkän magneetin voimalla. Tarpeeksi hyvä tuuri kun käy, niin tuolla saa sitten jo kirittyä alun ja räikällä loppu. |
Kirjoittaja: | powerage [ 28.03.2012 08:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 29.03.2012 18:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
powerage kirjoitti: Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. ![]() Kiitos. Pystytkö yhtään antamaan vihjettä minkälaisella työkalulla tuon väkivallan voisi korvata? |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 29.03.2012 19:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
powerage kirjoitti: Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. ![]() Tuo powerage:n tekniikka kuulostaa pitkälti siltä, että puretaan koko kojelauta pois edestä ja tehdään homma tehtaan ohjeen mukaisesti ![]() |
Kirjoittaja: | powerage [ 29.03.2012 21:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C 5:n läppävika? |
Alaosan muovit pois, sekä lämmönsäätöpaneeli ja soitin +runsaasti juomista ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |