Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 23.03.2012 19:16 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
tänään tuli vaihdettua katuautosta tilatut xenonit ds1 6000k vakion ds1 4300k tilalle.

tuli kyllä paljon kirkkaammat ja tyyllikkäämmät mitä nuo vakiot :)

sopivan sinertävät.

täytyy käydä illalla vielä ajelemassa ja napsia muutama kuva 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 24.03.2012 22:55 

Viestit: 292
ompi vuan laittoomat :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 11:44 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
läjjeejä kirjoitti:
ompi vuan laittoomat :twisted:


häh? :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 11:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä xenoneilla moni ajelee vaikkei olis korkeusssäätöä, sitä pakollista automatic-säätöä. Katsastukseen vaan vaihdetaan tavalliset tilalle.
Ja eikös tuolla lue että vakiot oli jo xenonit?

Täysin naurettava juttu tuo xenonien laittomuus jos ne vanhempaan asentaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos on asiallisesti asennettu eikä häikäise vastaantulijoita. niin viis niistä byrokraattien vaatimuksista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 13:58 

Viestit: 287
Ja ameriikan vehkeisiin missä on valoissa DOT hyväksyntä pelkästään, niin ei edes katsastuksessakaan huomauteta. Siitä on jopa AKElta tullut jokin kiertokrje katsastuskonttoreihin :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 14:10 

Viestit: 5124
Luulisin että DS1 sopii vain laillisiin Xenoneille suunniteltuihin umpioihin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 14:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Värilämpötila on rajoitettu siksi, että liian keltainen tai liian sininen valo nyt vaan ei näytä oikein kaikissa olosuhteissa. Monelle jo "valkoinen valo" on paljon kapeampi käsite, kuin sallittu värilämpötila-alue. Eli sinisellä kuvulla oleva halogeenipolttimo mielletään siniseksi eikä kylmänvalkeaksi. Ksenoneissa normaalipolttimonkin värilämpötila on kylmänvalkea, siitä sinisempään alkaa olla jo häiritsevän kylmä ihmissilmälle. Tämä koskee siis myös niitä ns oikeita ksenoneja.

Noissa muutosksenoneissa on hyvin paljon huomioitavaa.
Umpion ja heijastimen tulee olla priimoja: jos halogeenillakin tulee hajavaloa, ei ksenonia kannata edes kokeilla.
Projektorityyppisessä (linssi polttimon edessä) umpiossa muutosksenon toimii usein paljon paremmin kuin heijastintyyppisessä. Ja jo oikeissa ksenoneissa on erikseen nuo tyypit, heijastinumpion R-versiossa kun on varjostin. Muutosksenoneita heijastinumpioihin saa kyllä, mutta paljon harvinaisempia ja myös kalliimpia.
Jotkut polttimon kantatyypit ovat huonompia muutokselle. Onko lanka pitkittäin vai poikittain? Xenonin "valopallo" on pitkittäin, mutta silti laajempi kuin halogeenilla. Saattaa säteillä ihan muualle kuin tarkoitus siis.
Onko muutospolttimo oikean mittaisesti toteutettu? Miten siis polttopiste asettuu umpiossa, paljonko pielesssä oikeasta? Hämmästyttävän törkeitä eroja meinaan noissa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
zX-files kirjoitti:
Värilämpötila on rajoitettu siksi, että liian keltainen tai liian sininen valo nyt vaan ei näytä oikein kaikissa olosuhteissa

Juu. 6000 K on se mitä ensimmäisissä Xenoneissa oli, pian siirryttiin käyttämään silmälle miellyttävämpää 4300 K värilämpötilaa. Olen vahvasti sitä mieltä että ensimmäiset tehtiin selkeästi räikeän sinisiksi jotta tyhmempikin tajuaa että "tuossa autossa on nyt ne semmoiset kalliit ajovalot".

Lailliset ovat ja varmasti myös hyvät entiseen verrattuna, mikään kun ei ole ikuista ja nuo polttimotkin himmenevät ajan saatossa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:29 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
joo. ihan lailliset ovat.

autona on c4 vts:ssä jossa on vakiona xenon valot.

vaihdon samalla ledi parkit eteen. taakse voi vielä vaihtaa kun ehtii.

alkuperäiset xenonit (ds1 4300k) olivat aika kuluneet.

nuo katuauton ds1 6000k ovat philips merkkiset.

vaikuttaa laadukkailta. ei ole havaittavavissa valovuotoa. vanhoissa oli valovuotoa, mut se taitaa johtua ihan miten polttimot ovat kiinni umpiossa?

vai tuleeko valovuotoa samalla kun teho heikkenee xenoneista?

kiva leikkiä vielä noilla kääntyvillä valoilla :lol: saa liikenteessä aika paljon huomiota iltaisin :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xenonit vaihtoon
ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:31 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
pitäähän jälkiasennus xenoissa olla korkeudensäätö ja pesimet.

ei mennyt kesällä katsastuksessa läpi kun pesimet eivät toimineet.

oli katsastajan kanssa aika kova keskustelu asiasta. maailman typerin syy hylätä auto kun etuvalojen pesimet eivät toimi. ovat muutenkin aivan turhat.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: