Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
xenonit vaihtoon http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11055 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 23.03.2012 19:16 ] |
Viestin otsikko: | xenonit vaihtoon |
tänään tuli vaihdettua katuautosta tilatut xenonit ds1 6000k vakion ds1 4300k tilalle. tuli kyllä paljon kirkkaammat ja tyyllikkäämmät mitä nuo vakiot ![]() sopivan sinertävät. täytyy käydä illalla vielä ajelemassa ja napsia muutama kuva ![]() |
Kirjoittaja: | läjjeejä [ 24.03.2012 22:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
ompi vuan laittoomat ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 25.03.2012 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
läjjeejä kirjoitti: ompi vuan laittoomat ![]() häh? ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 25.03.2012 11:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
Kyllä xenoneilla moni ajelee vaikkei olis korkeusssäätöä, sitä pakollista automatic-säätöä. Katsastukseen vaan vaihdetaan tavalliset tilalle. Ja eikös tuolla lue että vakiot oli jo xenonit? Täysin naurettava juttu tuo xenonien laittomuus jos ne vanhempaan asentaa. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 25.03.2012 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
jos on asiallisesti asennettu eikä häikäise vastaantulijoita. niin viis niistä byrokraattien vaatimuksista. |
Kirjoittaja: | lukkis [ 25.03.2012 13:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
Ja ameriikan vehkeisiin missä on valoissa DOT hyväksyntä pelkästään, niin ei edes katsastuksessakaan huomauteta. Siitä on jopa AKElta tullut jokin kiertokrje katsastuskonttoreihin ![]() |
Kirjoittaja: | olli__o [ 25.03.2012 14:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
Luulisin että DS1 sopii vain laillisiin Xenoneille suunniteltuihin umpioihin... |
Kirjoittaja: | zX-files [ 25.03.2012 14:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
Värilämpötila on rajoitettu siksi, että liian keltainen tai liian sininen valo nyt vaan ei näytä oikein kaikissa olosuhteissa. Monelle jo "valkoinen valo" on paljon kapeampi käsite, kuin sallittu värilämpötila-alue. Eli sinisellä kuvulla oleva halogeenipolttimo mielletään siniseksi eikä kylmänvalkeaksi. Ksenoneissa normaalipolttimonkin värilämpötila on kylmänvalkea, siitä sinisempään alkaa olla jo häiritsevän kylmä ihmissilmälle. Tämä koskee siis myös niitä ns oikeita ksenoneja. Noissa muutosksenoneissa on hyvin paljon huomioitavaa. Umpion ja heijastimen tulee olla priimoja: jos halogeenillakin tulee hajavaloa, ei ksenonia kannata edes kokeilla. Projektorityyppisessä (linssi polttimon edessä) umpiossa muutosksenon toimii usein paljon paremmin kuin heijastintyyppisessä. Ja jo oikeissa ksenoneissa on erikseen nuo tyypit, heijastinumpion R-versiossa kun on varjostin. Muutosksenoneita heijastinumpioihin saa kyllä, mutta paljon harvinaisempia ja myös kalliimpia. Jotkut polttimon kantatyypit ovat huonompia muutokselle. Onko lanka pitkittäin vai poikittain? Xenonin "valopallo" on pitkittäin, mutta silti laajempi kuin halogeenilla. Saattaa säteillä ihan muualle kuin tarkoitus siis. Onko muutospolttimo oikean mittaisesti toteutettu? Miten siis polttopiste asettuu umpiossa, paljonko pielesssä oikeasta? Hämmästyttävän törkeitä eroja meinaan noissa. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 25.03.2012 23:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
zX-files kirjoitti: Värilämpötila on rajoitettu siksi, että liian keltainen tai liian sininen valo nyt vaan ei näytä oikein kaikissa olosuhteissa Juu. 6000 K on se mitä ensimmäisissä Xenoneissa oli, pian siirryttiin käyttämään silmälle miellyttävämpää 4300 K värilämpötilaa. Olen vahvasti sitä mieltä että ensimmäiset tehtiin selkeästi räikeän sinisiksi jotta tyhmempikin tajuaa että "tuossa autossa on nyt ne semmoiset kalliit ajovalot". Lailliset ovat ja varmasti myös hyvät entiseen verrattuna, mikään kun ei ole ikuista ja nuo polttimotkin himmenevät ajan saatossa. |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 25.03.2012 23:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
joo. ihan lailliset ovat. autona on c4 vts:ssä jossa on vakiona xenon valot. vaihdon samalla ledi parkit eteen. taakse voi vielä vaihtaa kun ehtii. alkuperäiset xenonit (ds1 4300k) olivat aika kuluneet. nuo katuauton ds1 6000k ovat philips merkkiset. vaikuttaa laadukkailta. ei ole havaittavavissa valovuotoa. vanhoissa oli valovuotoa, mut se taitaa johtua ihan miten polttimot ovat kiinni umpiossa? vai tuleeko valovuotoa samalla kun teho heikkenee xenoneista? kiva leikkiä vielä noilla kääntyvillä valoilla ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 25.03.2012 23:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: xenonit vaihtoon |
pitäähän jälkiasennus xenoissa olla korkeudensäätö ja pesimet. ei mennyt kesällä katsastuksessa läpi kun pesimet eivät toimineet. oli katsastajan kanssa aika kova keskustelu asiasta. maailman typerin syy hylätä auto kun etuvalojen pesimet eivät toimi. ovat muutenkin aivan turhat. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |