Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 lisälämmittimen testaus
ViestiLähetetty: 27.09.2011 20:27 

Moro!
Pystyykö C5 Hdi:n ajonaikaista lisälämmitintä (webasto) jotenkin "pakkokäynnistämään" vai pitääkö odottaa pakkasia ennenkuin voi todeta toiminnan/toimimattomuuden?

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 lisälämmittimen testaus
ViestiLähetetty: 27.09.2011 21:56 
Käyttäjän avatar

Eikös sen lisälämmittimen pitäis käynnistyä kun laitat pakastimesta tavaraa, auton moottorin ollessa kylmänä, apumiehen peilin alapuolella olevan lämpötilan anturin päälle, niin auto luulee että on kylmät kelit ja käynnistää eberin/webaston :roll:

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.09.2011 23:28 

No voi yhyren kerran...en ees usko että se on noin helppoa...olisinhan minä sen hoksannut jos olisi... :oops: Nyt en enään saunan päälle viitti mennä kokeilemaan mutta aamulla hernemaissipaprika-pussi pakkasesta kouraan...

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2011 11:45 

Ota moottorista lämpötila-anturin sähköpistoke irti, pitäisi ruveta palamaan. Tuon peilin anturi ei miusta vaikuta kuin automaatti-ilmastoinnin toimintaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2011 22:10 

Eskere oikeassa, käynnistämätön auto ja kylmäpussi peilin alle(pakasteita esim) ja kone käyntiin webasto lähtee käyntiin, jos ehjä. Moottorin lämpöanturi ei riitä, jos ulkolämpö yli +3. Ulkoilman lämpö määrittä ensisijaisen käynnistymisen ja moottorin lämpö vain opastaa tehontarvetta ja sammumista, sammuu yli 70 ja käynnistyy uudelleen alle 60 moottorin lämmöllä.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.09.2011 11:36 

citroen for ever kirjoitti:
Eskere oikeassa, käynnistämätön auto ja kylmäpussi peilin alle(pakasteita esim) ja kone käyntiin webasto lähtee käyntiin, jos ehjä. Moottorin lämpöanturi ei riitä, jos ulkolämpö yli +3. Ulkoilman lämpö määrittä ensisijaisen käynnistymisen ja moottorin lämpö vain opastaa tehontarvetta ja sammumista, sammuu yli 70 ja käynnistyy uudelleen alle 60 moottorin lämmöllä.

Jahas, aina oppii jotain uutta.

On muuten typerä tuo automaatin sammutus lämpötila, eikös sen kuitenkin pitäisi olla lähempänä 80 astetta että oltaisiin normaaleissa moottorin käyntilämmöissä. Kellokytkimellä päälle pakotettu webasto pitää lämmön 80 kohdalla jatkuvasti, tuo automaattiasento on miulla katkaistu pois käytöstä webaston turhan kulumisen estämiseksi (=samasta syystä pimeänä oleva lämpömittarikaan sivupeilissä ei haittaa käyttöä).

Poissa

ViestiLähetetty: 29.09.2011 20:32 
Käyttäjän avatar

pimpelipompeli kirjoitti:
On muuten typerä tuo automaatin sammutus lämpötila, eikös sen kuitenkin pitäisi olla lähempänä 80 astetta että oltaisiin normaaleissa moottorin käyntilämmöissä. Kellokytkimellä päälle pakotettu webasto pitää lämmön 80 kohdalla jatkuvasti, tuo automaattiasento on miulla katkaistu pois käytöstä webaston turhan kulumisen estämiseksi (=samasta syystä pimeänä oleva lämpömittarikaan sivupeilissä ei haittaa käyttöä).

Minua taasen ärsyttää talvella tuo Webaston turha pääle meno pakkasilla moottorin ollessa käyntilämmin. Tuntuu kuin lisälämmitin kävisi jatkuvasti kun moottorikin on käynnissä.
Olen vaihtanut termostaatin, mutta se ei ole korjannut tilannetta. Ilmeisesti täytyy vielä vaihtaa tuo moottorin lämpötunnistin, jospa se antaa väärää tietoa. Webasto kuluu ennen aikojaan loppuun turhasta käynnistä.

Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.09.2011 22:50 

En saanut hernemaissipaprikapakasteella mittaria kuin 6 asteeseen...onkohan meidän pakastin säädetty liian lämpöselle :?: mutta hätä keinot keksii: ronsonin sytkärintäyttöpullosta kaasua (älä kokeile tätä kotona) niin johan putosi miinukselle kaksitoista pykälää...
Eikä wepasto tietenkään hörähtänyt...eipä tietenkään ei...sekään...miinuksille meni koko viikko muutenkin...
onneksi luotettava antipöllö on hereillä ja huhuilee... :evil: :evil:

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2011 10:04 

Vioko C5.n Webaston käynnistymis lämpötilaa rukata ja miten,minulla käynnistyy jo +10 astessa (ärsyttää).... :(

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2011 07:24 

Tapsa 61 kirjoitti:
Vioko C5.n Webaston käynnistymis lämpötilaa rukata ja miten,minulla käynnistyy jo +10 astessa (ärsyttää).... :(

eskere kirjoitti:
Minua taasen ärsyttää talvella tuo Webaston turha pääle meno pakkasilla moottorin ollessa käyntilämmin. Tuntuu kuin lisälämmitin kävisi jatkuvasti kun moottorikin on käynnissä.
Olen vaihtanut termostaatin, mutta se ei ole korjannut tilannetta. Ilmeisesti täytyy vielä vaihtaa tuo moottorin lämpötunnistin, jospa se antaa väärää tietoa. Webasto kuluu ennen aikojaan loppuun turhasta käynnistä.

Laittakee kellokytkin/vaihtoehtoisesti painonappi millä annetaan signaali webastolle käynnistyä. Käynnistyy vain silloin kun kuljettaja haluaa/muistaa käyttää. Tällä kytkennällä sitä automaattiwebastoa voi käyttää myös ilman että auto on käynnissä (=esilämmitin)

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2011 09:23 

Tapsa 61 kirjoitti:

eskere kirjoitti:

Laittakee kellokytkin/vaihtoehtoisesti painonappi millä annetaan signaali webastolle käynnistyä. Käynnistyy vain silloin kun kuljettaja haluaa/muistaa käyttää. Tällä kytkennällä sitä automaattiwebastoa voi käyttää myös ilman että auto on käynnissä (=esilämmitin)

Oisko missä ohjeistusta kytkimen asennukselle..

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2011 09:45 
Käyttäjän avatar

Minulla on tuo käsiohjaus webastolle, mutta sitä ohjaa lisäksi jokin muukin äly, sellainen joka valvoo myös moottorin lämpötiloja auton käydessä. Tuon yhteyden voisi ainakin nipsauttaa poikki. Toivottovasti ei samalla koko webasto hiljene kokonaan. :oops:

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2011 19:05 
Käyttäjän avatar

se on kytketty siihen BSI systeemiin mukaan . ettikää kaavat vehkeeseen. löytyy mm. webaston maahantuojalta ja sieltä kytkentä ohje C5 HDi sitikkaan.
mulle ainakin löytyin hdi pikassoon.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2011 19:09 
Käyttäjän avatar

Oy Kaha Ab . löytyy tiedot netistä

Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2012 20:16 

Lainaa:

Onko tuohon painonapin kytkentään kenelläkään selkeää/yksinkertaista ohjetta?
Printtasin kyllä sen kytkentäkaavion mutta se lähentelee ydinvoimalatekniikkaa...

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ]