Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX kynkänvaihto-ohjeita? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=1135 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.05.2009 15:25 ] |
Viestin otsikko: | BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Onko jossain hyvää kuvasarjaa tms? Vai pannaanko talkoot pystyyn? ![]() |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 05.05.2009 15:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tuolta olen oppia ammentanut. http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/ Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.05.2009 16:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
No johan näyttää helpolta... ![]() |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 05.05.2009 16:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Putkimies22 kirjoitti: No johan näyttää helpolta... ![]() Itse en olisi päässyt kahvimainokseen ![]() |
Kirjoittaja: | Ilmari [ 05.05.2009 20:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Hei, selailepa vähän hakusanoilla "kynkkä" tai "laakerit" tuolta juuri avautuneesta Viestiarkistosta vanhoja juttuja! Sieltä löytyy neuvoja sudenkuoppiin ja ongelmiin, koska niitäkin saattaa matkalle tulla. ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | maarit [ 05.05.2009 22:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tane N. kirjoitti: Tuolta olen oppia ammentanut. http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/ Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu. 2 minuuttia, onhan se 120 sekkaa ... ![]() |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 05.05.2009 22:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
maarit kirjoitti: Tane N. kirjoitti: Tuolta olen oppia ammentanut. http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/ Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu. 2 minuuttia, onhan se 120 sekkaa ... ![]() Töissä gatesivempele. Hidas. (Ja hävettää tunnustaa, että myös himassa yks vastaava läppäri) Kahdessa minuutissa keittää 2/3 munan! |
Kirjoittaja: | maarit [ 05.05.2009 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tane N. kirjoitti: Kahdessa minuutissa keittää 2/3 munan! Niin, jos pitää löysistä munista ... ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 06.05.2009 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tän näköinen tilanne. Ja myyjä kertoi puhelimessa kynkkien olevan kunnossa ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 06.05.2009 13:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Ja tässä siis tilanne: Tunteeko muuten kukaan ko pelin historiaa? Pyörinyt keskisuomessa ja Keuruulaisellakin pajalla ruuvailtu. |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 06.05.2009 14:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Putkimies22 kirjoitti: Ja tässä siis tilanne: Tunteeko muuten kukaan ko pelin historiaa? Pyörinyt keskisuomessa ja Keuruulaisellakin pajalla ruuvailtu. Ja taustalla miun autotallini.. ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 06.05.2009 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Putkimies22 kirjoitti: myyjä kertoi puhelimessa kynkkien olevan kunnossa ![]() Sittenhän tuo on helppo korjata, ei tartte muuta kuin ehjät laakerisarjat. Kyllä se kynkkäkin osaa hajota jos laakerin ulkokooli halkeaa tai rullat pääsee muuten hieromaan paikat mäsäksi. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 31.05.2009 17:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Varuilta hankittu "uudet" kynkät. Vanhoja käyttämällä tietty säästyisi navan ja jarrujen siirroilta mit en heti tullut ajatelleeksi. Miten tuo itse laakerien vaihto käy? |
Kirjoittaja: | avbx [ 31.05.2009 20:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tyhjennä tukivarsi laakeriroinasta ja laita uudet tilalle. Pelasta sieltä vanhasta se pieni säätöprikka, on jossain vaseliinin seassa. Laakerien ulkokoolit on hankalia, kun näkyvä reuna on aika pieni, ei meinaa päästä lyömään kunnolla tuurnalla. Kun hitsaa palon koolin sisäpinnalle ja antaa jäähtyä, kutistuu kooli sen verran että lähes putoaa pois. Uusia laitettaessa muista laittaa se muovinen suojaputki sinne väliin, se ei tainnut mennä enää paikalleen kun molemmat ulkokoolit on paikallaan. Välyksen säätöön (prikan paksuuden määritys) on erilaisia ohjeita, tehtaan ohjekin pyörii noissa bx dokumenteissa. Jos vaihtokynkissä on hyvä pyöränlaakeri niin jätä se paikalleen, se ei kyllä siirry vanhasta vaan joudut laittamaan uuden pyöränlaakerin. Napahan siinä tulee samalla. Irroita jarrusatula vanhasta kynkästä. Palat ensin pois, laita sitten se paloja pitävä pultti takaisin, ettei satula halkea, kun otat kiinnityspultit irti. Jarruputkea ei kannata irroittaa. Vaihtokynkistä tietysti satulat pois. |
Kirjoittaja: | ealab [ 31.05.2009 21:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Kynkän pultti ensin vain löysäksi, jotta sitä voi pyörittää, kun kierteitä kraapii mutterin edestä. Varsinaiseen aukaisuun riittää sitten vähempi hiki. Älä unohda "teotoranttia", kierteistä. |
Kirjoittaja: | kaselin [ 31.05.2009 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Pieni lämpökin tekee gutaa ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 31.05.2009 23:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
kaselin kirjoitti: Pieni lämpökin tekee gutaa ![]() Hitto, ois tänään sit pitäny tehdä tuo ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.06.2009 22:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Auto pihassa, josko lähtis vähän ruikkaamaan CRC:tä jengoihin ![]() |
Kirjoittaja: | avbx [ 06.06.2009 22:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Ja työkaluvalikoimista löytyy tietysti 24 mm kiintoavain jolla pitää hanttiin mutterista. Kallistuksenvakaimen kiinnityksiä irroittaessani rikoin kaksi 13 mm kuusikulmaista normaalihylsyä. Voimahylsy kesti. Taitaa olla hieman vajaamittainen mutteri, kun poskettomasti en edes voimaa käyttänyt. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 12.06.2009 00:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kynkänvaihto-ohjeita? |
Tässä kävi nyt niin että vein bexin puoliltapäivin tutulle korjaajalle ja iltapäivällä hain pois kynkät korjattuna, etunivelen suojakumi vaihdettuna ja pakokaasutesit tehtynä. Ei vain sitten iskenyt tuo soralla korjaaminen tarpeeksi. Ja toinenkin huomio tuli tehtyä toisaailtana. Makasin 16V:n alla ja piti tehdä jotain mutta huomasin etten näe! Siis läheltä ja skarpisti. Ja kun auto on vaan ajettu lekaharkon korkeudelle niin en saanut etäisyyttä työkohteeseen tarpeeksi ![]() ![]() ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |